Nekromanti Vilket rollspel?

Troberg

Sinister eater
Re: Ursäkta allt onödigt som skrivits!

Men Han här på forumet har gjort ett rollspel vid namn Fantasy Light.
Fast namnet är egentligen Fanatasy Light.

avatarex, fick nåt vettigt sagt till slut
troberg, som gjorde det ännu vettigare...

Illern

koppariller
Om du inte är alldeles nybörjare kanske Terra Draconis kunde vara något. Det är inte så krångligt och utspelar sig i en miljö inspirerad av antika Rom.
Annars finns Mustelas fabler som är ett mycket enkelt spel i en antikeninspirerad värld fast befolkad av djur ur fablerna á la Aisopos.

Båda spelen finns på Villae Mustela I klartext är adressen http://hem.legend.se/mustela

Morgoth

Swashbuckler
Västmarks motsvarighet till monsterslakt...

...har jag märkt, är ett ordentligt drängslagsmål eller en low-life duell på en liten gård med yxa och jaktspjut. Det var så det gick när en rollperson skulle utmana en prisjägare ur "Skandalen i Conari" på duell, iallafall. Men han dog.

Mogge - morgontrött och meningslös

Flow

Veteran
Åtminstone fick du svar!
som du kanske märker är det här med rollspel en het fråga.
Att man sedan ger förslag på något,ger ofta käftsmällar hit och dit.
Hoppas du har kunnat ta till dig något ur den här röran av inlägg som spridit sig som en liten pest får man kanske säga..
(RPG pest?)
så läs mycket, solla hårt.. så kommer du fram till något som kan funka för dig :gremlaugh:

guraf

Veteran
Jag gillar

jag gillar fantasy och futurum rollspel.Många av mina kompisar spelar och jag själv har spelat lite grann.

Rickard

Urverk speldesign
Oj, jag får tacka!

Jag har dock råkat skrivit lite knasigt på inledningstexten..

"...rollspelet ska kasta lite ljus över vad rollspel egentligen går ut på." låter som att jag vill visa alla att det är koboldröjning som rollspel ska spelas som.. :gremtongue: Det hade varit bättre med "...rollspelet ska kasta lite ljus över vad rollspel är för en sorts sysselsättning."

Dessutom, guraf, så finns det en uppdaterad version av rollspelet (som bara är på 2 sidor!) på http://rollspel.slurk.cjb.net
Där finns det även lite betaversioner av rollspelstips som du kan läsa..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] gärna tar emot ett ICQ-meddelande från guraf om denne nu tänker ladda ner rollspelet

Johan K

Gammal & dryg
Krångligt blir det ja..

Massa rollspel om SW blir det ja !
Men, det var ju synd att de la ner de spelen som var bra..