Nekromanti Vilket vapen har du?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag verkar ha en hyffsad chans iaf. Senaste spelet jag spelade var Borderlands på PS3. Min gubbe har någon sorts lätt kulspruta som skjuter explosiva kulor. Får jag bara komma upp i ett älgtorn eller något borde jag vara säker.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Senast jag spelade var det Sonic the Hedgehog på sega megadrive. Så jag vet inte. Blå taggar?

Innan det spelade jag James Bond Goldeneye på nintendo 64. Golden PP7 med oändligt med ammo. Det borde funka rätt bra.

Poseur

Swashbuckler
M16A4 med ljuddämpare och pistolgrepp i Battlefield 3.
Jag klarar mig nog.

Sodivra

Champion
Jag tror det sista vapen jag använde var kryppskyttegeväret i Max Payne. Rökt.

Men jag tänkte direkt Portal gun, inget vapen som lämpar sig så väl för att överleva en apokalyps. Om det är något man ska vara rädd för så är det att väl att ha ihjäl sig själv. Ljussabel, samma sak.

Portal gun och ljussabel måste vara den bästa kombon!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Rome: Total War, så jag känner mig ganska trygg bakom mina romerska legioner.

J_L_Seagull

Veteran
Då jag för tillfället snöat in på Civ Call to power med en mod som tillåter diverse trevliga vapen så kör jag med en Meteor Bomber. Sitta i omloppsbana och kasta meteorer på dödingarna. Känner mig relativt trygg i mitt lilla rymdskepp.

PS Tänkte köra igång ett email parti med detta. Någon som känner för att hänga på? Kontakta mig!!!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Om OT i tråden.

I den här tråden uppmanas OT. Bara så att ni vet :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
En fråga i samma ämne.
Av de saker du har runt dig just nu får du ta tre för att konstruera att vapen/skydd. Vad bygger du när du ska möta dom odöda horderna?

I mitt fall så blir det:
Armskydd av ett tangentbord, använder sladden för att knyta fast det.
Flail av en strömadapter till min laptop, den väger minst ett halv kilo och sladden är hållbar så den borde fungera bra.
Hjälm blir det av soptunnan som är galler...Borde skydda nacken not zombies.

Max Raven

T12-kultist
Uchigatana +5. Svärdet är helt okej, och jag har väl bättre Str än min figur i spelet så jag kan nog veva det med en hand, men mitt dex-stat är inte i närheten av min göbbes, så det tar mig nog en två hugg att ha ihjäl en zombie. :gremwink: Inte så bra mot snabba svärmar.

Så svärdet är bra, skulle varit schysst med riktig rustning dock.

(Det har blivit en del Dark Souls på sistone. Hade jag sett senare hade det varit ett bättre vapen, tidigare hade det varit en +5 Blessed Claymore, som antagligen varit betydligt bättre här, fast Faith är min dump stat så...)

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Arvidos MC said:
Jag tror det sista vapen jag använde var kryppskyttegeväret i Max Payne. Rökt.

Men jag tänkte direkt Portal gun, inget vapen som lämpar sig så väl för att överleva en apokalyps. Om det är något man ska vara rädd för så är det att väl att ha ihjäl sig själv. Ljussabel, samma sak.

Portal gun och ljussabel måste vara den bästa kombon!
Tja, hyfsat enkelt att komma ifrån zombisarna i alla fall :gremsmile: Fast visst, det finns en viss risk om man genomför ett elaborerat självmord utan dom fräsiga skorna :gremsmile:

peta

Warrior
Ensam, dumheter jag har hela brittiska styrkorna från andra världskriget bakom mig (Hearts of Iron 3). Det ska nog gå bra.

Xyas

Swashbuckler
The crucible från Mass Effect 3. Ehh så...

(spoiligaste ME3 spoilern någonsin nedan)

...jag førenar zombie-dna med mænnisko-dna? Jag vet inte vad det ska betyda men spontat kænns det som att jag (och alla andra i galaxen) ær røkta :gremtongue:

Fienden

Hero
Uhm... En Protossarmé bestående av Zealots, Blink Stalkers, Sentries och Immortals.

Om inte det räknas: Headhunter's två liar från Bloodline Champions. F-yeah, jag kommer dö i stil.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Ska vi leka en lek?

Du är ensam mot hundra snabba (28 dagar) zombies. Det enda vapen du har är det du senast använde i ett tevespel/dataspel. Hur rökt är du?

Jag är helt rökt: +1 Battle Axe, Dungeons & Dragons Online.

Lite osäker; det är antingen en M-8 Avenger eller en Collector Particle Beam från Mass Effect 2. Det var lite hektiskt igår, så jag minns inte vilket jag hade senast. Kan t.om. vara en M-23 Katana Shotgun...

Om vi räknar med de klassiska topdown-shootemups mina elever skapar så blir det någon form av raketer som sprängs i blå explosioner, tror jag. För det var det eleven vars spel jag senast hjälpte till med hade.

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Av de saker du har runt dig just nu får du ta tre för att konstruera att vapen/skydd. Vad bygger du när du ska möta dom odöda horderna?
- Ko: distraherar zombierna medan jag hinner undan
- XL-traktor: krossar zombies under hjulen
- Kall øl: dricka medan jag kør øver zombies