Nekromanti Vilket vapen har du?

Sopbil

Veteran
Hmm Thunderbolt. Magi från Skyrim... Kraftfull, men slö så jag får nog inte så många innan dom är på mig.

Och jag blir hellre äten av zombies än tvingas röra på mig så att jag blir svettig.

Mukwa

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
En fråga i samma ämne.
Av de saker du har runt dig just nu får du ta tre för att konstruera att vapen/skydd. Vad bygger du när du ska möta dom odöda horderna?
Elbasen har tvåhandsfattning och är jävligt tung. Dessutom suger den så det skulle vara en ära för tillverkaren om den användes mot zombies.

En mobiltelefon att ringa random militär? Inte det... nähä... astmainhalator! Dödar det IT så dödar det allt.

Penna. Någon måste ju skriva ned scenen och använda i ett rollspel nån gång.

Tell

Hero
drygt trettio nittio regimenten blandat infanteri och kavalleri, anno sent 1500. En flotta om drygt hundra fartyg. Koloniala baser på olika kontinenter. Ett välutbyggt nätverk av allierade.

Huruvida jag överlever emot Zombierna beror väl på om de kan vända mina män emot mig. Smittas de, så lär det gå åt helvite.

EUIII.

J_L_Seagull

Veteran
Orfeus said:
drygt trettio nittio regimenten blandat infanteri och kavalleri, anno sent 1500. En flotta om drygt hundra fartyg. Koloniala baser på olika kontinenter. Ett välutbyggt nätverk av allierade.

Huruvida jag överlever emot Zombierna beror väl på om de kan vända mina män emot mig. Smittas de, så lär det gå åt helvite.

EUIII.
De kommer att smittas och sedan blir du Zombie food (eller kanske begravd i en Zombiehög, då du onekligen verkade ha en hel del gubbs). Nä, tacka vetja att sitta i omloppsbana och kasta dinosauriedödare på dem (Civ:CTP). Annars, av grejerna omkring mig, så skulle jag trä upp laptopbricka på armen (sköld), sätta en stor blomkruka på huvudet (hjälm) och använda min trogna Höganästekopp (den är massiv och tung) att smacka in odöda svampiga skallar med.

sirfrog

Warrior
I'm screwed.
Damn you Sivir, nu måste jag möta etthundra zombies med en överdrivet stor kaststjärna-pryl-mojäng.
Synd att rollspel inte räknas. I så fall hade jag haft en hellgun...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
JarlWey said:
Mjaoae, alltså, jag föredrar nog den framför flera av de senare i samma klass. Föredrar att själv kunna bestämma hur långa mina bursts ska vara, och så har den helt OK - upplever jag - skada-kontra-träffsäkerhet...

Så det må vara det första vapnet i spelet, men sämsta tycker jag inte att det känns som.

Korpen

Hero
Galatic Civilizations 2- Nightmare torpedoes (som typ gör svarta hål) från skepp som är flera kilometre långa.
Dessutom ett par hundra miljarder med fotsoldater som har fördelen att vara mekaniska, så ingen risk att bli zombifierade.

There is no overkill.

Ymir

Liten kantbaron
Jag har ett rött skal. Zombierna kan hälsa hem!

(nej, det där var önsketänkande tyvärr...my second pick hade varit kniven från Prince of Persia Sands of Time. Tyvärr får jag settla för en Protoss Carrier, min laptop här i Kina klarar typ inga andra spel än Starcraft, men det är nog inte heller så pjåkigt...)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har typ en tetriskloss för jag kan verkligen inte minnas vad jag spelade för nåt innan dess. Eller jo, det fantastiska Canabalt. Lite hopp kommer man kanske långt på? :gremsmile:

Cybot

Mest spelbar
Sista spelet jag spelade var Borderlands (passande nog Zombie Island of Dr.Ned) och mitt vapen var ett Vladof Scoped Havoc maskingevär.

Så det beror på hur det står till med ammunition. Om jag får bära med mig hur mycket som helst så klarar jag mig nog, men den här äter skott som in i...

Den har typ 12 i firerate. Även om den inte skulle äta lika mycket ammunition som den gör i spelet så äter den kulor snabbt nog (Roland, Soldier, med Heavy gunner mod, +55 rate of fire, +3 på Metal storm, 5 i metal storm för en total 8 i Metal Storm). Det tar mig typ 2 sekunder att tömma ett magasin på 70 bulor.
Å andra sidan så slafsar den upp en Bad Ass Tankenstein eller Wereskag på bara några sekunder också. Vanliga zombies faller i drivor.

Cybot

Mest spelbar
Laowai said:
Du får la skaffa dig en ammo-regen mod :gremwink:
I Borderlands så har jag två nivåer i Supply (samt alla krafter som boostar hur snabbt ens turret kommer tillbaka), vilket är helt tillräckligt.

Men i det här scenariot så har man väl bara vapnet och inte alla supportkrafterna som ens karaktär har?
Om jag hade Rolands prylar och förmågor så skulle jag krossa zombies på löpande band.

Scullicon

Veteran
Ganska rökt omgående,
Då jag har en tung (spartansk?) sköld och spjut.(League of Legends)
fast skulle kunna funka i en stund om jag tar mig till toppen av ett trapphus.

Korpen

Hero
Arfert said:
Nu körde jag klassiska Day of Defeat, så det blev det lätta brittiska maskingeväret BREN. Ät bly!

Info!
Oj, det finns fortfarande? I den versionen som var byggde på motorn till första half-life så var jag riktigt, riktigt bra, speciellt med kulsprutorna.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Raspar said:
Ganska rökt omgående,
Då jag har en tung (spartansk?) sköld och spjut.(League of Legends)
fast skulle kunna funka i en stund om jag tar mig till toppen av ett trapphus.
Få skaffa dig 299 vänner med samma utrustning så är det lungt.

Pilzefrau

hon/henne
Jag tror det kan ha varit ett pusselspel på G+, så… en grästuva. Om jag ställer den bredvid två andra grästuvor blir det en buske.

Jag är så rökt.

På den andra frågan så har jag av en slump en ordentlig vandringryggsäck med mig i datorsalen, men jag har liksom inget i den… Men jag skulle ta den, en vattenflaska och varför inte den där tangentbords-armskydds-grejen, och försöka hålla mig gömd tills jag kommer till en affär jag kan loota. Sen vandrar jag ut i vildmarken och dör av något klantigt (jag är inte så bra på friluftsliv) efter två dagar.