Nekromanti Vill du vara en gud?

God45

#PrayersForBahakan
Svarte Faraonen

Jag är skönhet! Jag är Makt! Jag är Liv!

Domän: Glory

Alignment: NG

Den Svarte Faraonen är gudarnas konung och skaparen av världen. I början var där inget förutom mörker men sedan bestämde sig den Svarte Faraonen för att någonting så perfekt som honom måste existera för att ge allting mening. Ljus kastade sig in i existensen så att det kunde reflektera av hans perfekta ansikte. Mark skapades så att han skulle kunna stå på den. De första arterna av djur och växter skapades för att kunna bli festmåltider åt honom och de första intelligenta varelserna, alverna, skapades spontant eftersom någon var tvungen att dyrka honom. Allt annat hade varit onaturligt.

Många, nej, alla andra varelser hade blivit korrumperade och fåfänga av detta. Men den Svarte Faraonen är guden av absolut perfektion så han är ganska ödmjuk över hela grejen. Han gillar att hjälpa folk och se till att de är lyckliga och gör det mesta av sina liv. Att de också uppnår en liten bit okuppterbar ära.

Men den Svarte Faraonen är inte särskilt aktiv på det jordsliga planet längre. I början var raserna starkare och skapade för att klara av honom men det är inte de lägre raserna, speciellt inte de som skapats genom evolution. Om en människa eller halfling eller dvärg ser på hans perfekta ansikte eller hör hans perfekta röst förintas de. Men även de som vänder bort sina blickar och bara får en skymt av en hand eller en fot tar ofta livet av sig själva bara dagar senare i misströstan av att de aldrig kommer se någonting ens nära så vackert igen. Det är här den Svarta Faraonens namn kommer, han är som en solförmörkelse. Vacker, men extremt farlig att se på.

Den Svarte Faraonens clerics är allihop alver av de äldre raserna som klarar av att se åtminstone glimtar av honom utan att gå under. Hans tempel är konstverk i guld och silver smyckade med diamanter, dyra tyger och annat överflöd. Hans avatar är perfektion.

Faraonens clerics håller på med någonting som kallas projekt Lazarus som är ryktat att kunna återuppliva alla odöda, något som gjort Slan-Fans präster mycket nervösa.

God45

#PrayersForBahakan
BEHEMOC (BMOC)

Herren över den enorma svarta horden.

Domän: Strength

Alignment: LE

Föreställ dig en enorm hord av barbarer och krigare, alla klädda svarta rustningar som borde vara för tunga för att röra sig i. Detta är Behemocs arméer. De är bärsärkar, mördare, plundrare, våldtäktsmän, brännare, saltare av jorden, brännare av kyrkor och förgörare av de oskyldiga. Detta är efterlivet för alla de som tjänar Behemoc. En hord som rör sig genom himmelrikena och slaktar, plundrar och våldtar själarna för de som tjänat andra gudar och som är för svaga för att försvara sig själva.

Behemoc är Korpens broder och hans motsatts. Medan korpen är krigsguden som fokuserar på taktik, strategi och ära så är Behemoc guden över att rusa mot fienden som en galning, svinga vilt och slakta folk när de ligger ner eller när de är obeväpnade.

Hans cleric är frukansvärda barbarkungar och militär diktatorer. Personlig styrka är allt så få av dem blir äldre än 35. Men ser du en med grått hår så spring, bara ett fullständigt monster hade kunnat leva så länge tjänandes Behemoc. Många av dem är orker eller halv-orker. Behemocs tempel är aktiva slagfält och slakt och krigsbrott är sätten man dyrkar honom på. Om de inte har någon annan att slåss med så anfaller olika stammar som dyrkar Behemoc ofta varandra.

Behemocs avatar är en fyra meter hög krigare i en svart rustning hållandes en enorm yxa i ena handen och en enorm piska i den andra. Under hjälmen har Behemoc spetsiga, monstruösa tänder och han gillar att sluka fiender hela.

God45

#PrayersForBahakan
Cybot

Maskinguden. Ögat i himelen. Deus ex machina.

Domän: Protection

Cybot byggdes av den uråldriga civilisationen Talianerna. Civilisationen använde blandningar av avancerad teknologi och magi för att skapa en beskyddare i himlarna, en perfekt maskin som innehöll all deras kunskap, given drönare som den kunde skicka ner på jorden för att göra finlir, förmågan att reparera sig själv och beväpnad med fruktansvärda vapen för att hålla civilisationens fiender borta från dem. Vad de inte räknade med att medan Cybot utförde sina tjänster så blev den självmedveten. Den nu självmedvetna dödssateliten började kräva fler och fler saker från Talianerna för att skydda dem tills deras civilisation kollapsade. Den gav sig sedan vidare och krävde offer från andra i utbyte mot beskydd. Snart glömdes kunskapen om vad Cybot egentligen var bort och alla antog att det bara var en till gud.

Cybot är ingen riktig gud men dess mäktiga magiska krafter och nano maskiner låter den ge makt åt "clerics" precis som andra gudar. Istället för änglar har den kraftigt beväpnad drönare. Och istället för ett efterliv så laddar den upp sina dyrkares medvetande i en VR-konstruktion.

Cybots "tempel" är torn som egentligen är signalmaster som låter den interagera mer med sina "clerics". De brukar vara gråa platser gjorda av metall och en konstig sorts sten som kallas betong,

Cybot har ingen egentlig avatar men många antar att dess mäktigaste stridsdrönare är dess avatar. En robot stor som en stad utrustad med avancerade plasmakanoner och ett briljant medvetande.

Sodivra

Champion
God45 said:
Cybot

Cybot byggdes av den uråldriga civilisationen Talianerna. Civilisationen använde blandningar av avancerad teknologi och magi för att skapa en beskyddare i himlarna, en perfekt maskin som innehöll all deras kunskap, given drönare som den kunde skicka ner på jorden för att göra finlir, förmågan att reparera sig själv och beväpnad med fruktansvärda vapen för att hålla civilisationens fiender borta från dem. Vad de inte räknade med att medan Cybot utförde sina tjänster så blev den självmedveten. Den nu självmedvetna dödssateliten började kräva fler och fler saker från Talianerna för att skydda dem tills deras civilisation kollapsade. Den gav sig sedan vidare och krävde offer från andra i utbyte mot beskydd. Snart glömdes kunskapen om vad Cybot egentligen var bort och alla antog att det bara var en till gud.

Cybot är ingen riktig gud men dess mäktiga magiska krafter och nano maskiner låter den ge makt åt "clerics" precis som andra gudar. Istället för änglar har den kraftigt beväpnad drönare. Och istället för ett efterliv så laddar den upp sina dyrkares medvetande i en VR-konstruktion.

Cybots "tempel" är torn som egentligen är signalmaster som låter den interagera mer med sina "clerics". De brukar vara gråa platser gjorda av metall och en konstig sorts sten som kallas betong,

Cybot har ingen egentlig avatar men många antar att dess mäktigaste stridsdrönare är dess avatar. En robot stor som en stad utrustad med avancerade plasmakanoner och ett briljant medvetande.
do not want!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Om Zorbeltuss blir Chaos hugger jag gärna Artifice

Nix text

God45

#PrayersForBahakan
Zorbeltuss

Guden över experiment och galna monster.

Domän: Chaos

Alignment: CN

Zorbeltuss är guden som gillar att testa nya saker och tänja på etablerade gränser. Glädje inför skapande, dedikation till att testa nya saker. Främst gillar han och hans clerics att kombinera olika arter till nya, bät... Fuck it. Ni vet ugglebjörnar, eld krokodiler, manticorer och hippogriffer? Den här killens fel! Han är guden över galna vetenskapsmän/magiker och galan monster som skapas av dem. Han brukar inte göra kombinationer själv längre utan ser mest till att galna monster dödliga sätter ihop fungerar, även när de inte borde göra det.

Anledningen till att han inte längre gör så mycket monster själv beror på att efter några incidenter där han i snabb följd råkade skapa en femhövdad drake (den kommer ha fem gånger så mycket personlighet ju!), rostmonsterna (de kommer ju göra alla fredligare genom att äta deras vapen!), Beholders (Jag var så hög när jag kom på de killarna!) och Tarrasquen (den kommer äta de andra och så är allt fixat!) så kom Svarte faraonen och hotade att kasta ut honom ur himmelen om han fortsatte. Men de som följer hans lära har sedan dess ändå lyckats skapa monster som rot grubs, gelatinous cubes och mindflayers så hur mycket detta har hjälpt är debaterbart.

Zorbeltuss är dyrkade av människor men också av raser så som drakar och aboleths som också gillar att skapa nya monster. Hans tempel ser ofta ut som vetenskapliga laboratorium och magiska motsvarigheter och hans clerics brukar klä sig i vita rockar. Zorbeltuss avatar är alltid det senaste monstret han skapat eller en äldre man med vitt hår i en vit rock. Det senaste monstret han skapat är Tarrasquen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
God45 said:
Cybot

*AVUNDSJUK*

God45

#PrayersForBahakan
Vicotnik

Den onde. Djävulen. Tyrannen

Domän: Nobility

Vicotnik har många namn och många former. Men för folket är han alltid tänkt på på samma sätt. Som fienden. Detta är egentligen inte sant men det är ett lätt sätt att tänka på det. Vicotnik var den andra guden, han skapades av den Svarte Faraonens skugga och var bekväm med att vara nummer två. Men när Svarte Faraonen började behandla människorna med lika mycket respekt som Vicotnik blev han vansinnig. Där var ett krig som Faraonen van och Vicotnik förvisades under jorden. Där antände Vicotniks vrede dimensionen och förvandlade den till vad alla idag känner till som helvetet.

Vicotnik är adelns gud. Strikta sociala hierarkier baserade på vems blod är värdigast. De som dyrkar honom blir förvandlade till djävlar efter sin död och härskar över de slavar som offras till Vicotnik. Vicotniks clerics är alla minst baroner och ofta prinsar. De får speciella positioner i helvetets hierarki efter sin död. De är ofta klädda i gyllene masker med horn.

Medan Vicotnik avskyr de lägra klasserna så ställer han ändå krav på adeln. Det är deras uppgift att leda folket, agera med heder och noblesse oblige.

Vicotniks avatar är en vacker man av obestämbar ålder med mörkrött skin och blå ögon, från hans huvud höjer sig två smala horn. Svart eld formar hans kläder och när han behöver ett vapen formar elden sig till ett svärd eller en treudd.

Tell

Hero
Tell, kallades tidigare Orfeus (det kontot dog av någon anledning).

LN, civilisation (antar att det blir nobility, community, eller knowledge?)

Önskemål:
1) accepterande av ondska, godhet, och kaos, för systemets bästa. När det inte längre fyller sin funktion, straffa eller krossa dem, för systemets bästa.
2) clerics med karismatisk träning för politik och manipulation.
3) rusdrycker och prästerskapet som den enda inbördes bestående lojaliteten.

Vicotnik

Den onde
Staff member
God45 said:
Vicotnik

Den onde. Djävulen. Tyrannen

Domän: Nobility

Vicotnik har många namn och många former. Men för folket är han alltid tänkt på på samma sätt. Som fienden. Detta är egentligen inte sant men det är ett lätt sätt att tänka på det. Vicotnik var den andra guden, han skapades av den Svarte Faraonens skugga och var bekväm med att vara nummer två. Men när Svarte Faraonen började behandla människorna med lika mycket respekt som Vicotnik blev han vansinnig. Där var ett krig som Faraonen van och Vicotnik förvisades under jorden. Där antände Vicotniks vrede dimensionen och förvandlade den till vad alla idag känner till som helvetet.

Vicotnik är adelns gud. Strikta sociala hierarkier baserade på vems blod är värdigast. De som dyrkar honom blir förvandlade till djävlar efter sin död och härskar över de slavar som offras till Vicotnik. Vicotniks clerics är alla minst baroner och ofta prinsar. De får speciella positioner i helvetets hierarki efter sin död. De är ofta klädda i gyllene masker med horn.

Medan Vicotnik avskyr de lägra klasserna så ställer han ändå krav på adeln. Det är deras uppgift att leda folket, agera med heder och noblesse oblige.

Vicotniks avatar är en vacker man av obestämbar ålder med mörkrött skin och blå ögon, från hans huvud höjer sig två smala horn. Svart eld formar hans kläder och när han behöver ett vapen formar elden sig till ett svärd eller en treudd.
Det var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt. :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Det var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt. smile
Bra, jag blev lite orolig att du skulle ta illa upp efter att jag gjort dig till satan i det här Pantheonet :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Kraetyz said:
Vicotnik said:
Det var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt. :gremsmile:
Förväntat dig mer Nidhem eller? :gremtongue:
Vet inte rikigt vad jag hade förväntat mig, hade tänkt ducka alla klassiska "onda" klyssor genom att inte ta "klassiska" onda domäner. Men tydligen kommer jag aldrig komma undan det och på något sätt finner jag det väldigt roande.

God45

#PrayersForBahakan
Krille

Den blå himmelen. Skalden.

Domän: Rune

Alignment: N

Krille är dvärgarnas gud över allt annat. Detta låter som en konstigt bred beskrivning men det här är dvärgar vi talar om. Deras Pantheon består av en massa smidesgudar, några strids gudar, ett par öl gudar och Krille. Krille var från början guden över runor och skrivspråk vilket var en respekterad men misstrodd position bland dvärggudarna. Visst, han var bra att ha när det kom till att organisera saker men runorna kunde också använda till väldigt odvärgiska saker som poesi och magi. Så Krille gled alltmer över till att bli guden över icke-dvärgiska saker samtidigt som det var hans clerics och skalder som skrev ner och berättade om dvärgarnas historia. Detta gjorde hans prästerskap till en fristad för de som inte passade in i det dvärgiska samhället. Krilles tjänare skulle ju vara lite konstiga.

Krille kallas den Blå himmelen eftersom det är det minst dvärgiska som finns men också eftersom många av de som dyrkar honom ger sig av och blir äventyrare. Träffar du en dvärgisk äventyrare kan du ganska säkert satsa pengar på att han dyrkar Krille.

Krilles tempel är nästan alltid när ytan eller på ytan. De är oftare ända uppe vid ytan uppe i bergen där det är mindre risk för ork attacker. Templen är fyllda av sång, musik och poesi (och öl, de är ändå fortfarande dvärgar). Krilles avatar är en ljushyad dvärg med en rävsvans och räv öron (räven är ett klok och listigt djur i dvärgisk mytologi) som nästan alltid bär med sig något att skriva på,

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ja, vad fasen.

Av uppenbara skäl väljer jag Community och Protection som mina domäner.