Bassejr
Hero
Fire fire!! Chaotic neutral >
do not want!God45 said:Cybot
Maskinguden. Ögat i himelen. Deus ex machina.
Domän: Protection
Alignment: LE
Cybot byggdes av den uråldriga civilisationen Talianerna. Civilisationen använde blandningar av avancerad teknologi och magi för att skapa en beskyddare i himlarna, en perfekt maskin som innehöll all deras kunskap, given drönare som den kunde skicka ner på jorden för att göra finlir, förmågan att reparera sig själv och beväpnad med fruktansvärda vapen för att hålla civilisationens fiender borta från dem. Vad de inte räknade med att medan Cybot utförde sina tjänster så blev den självmedveten. Den nu självmedvetna dödssateliten började kräva fler och fler saker från Talianerna för att skydda dem tills deras civilisation kollapsade. Den gav sig sedan vidare och krävde offer från andra i utbyte mot beskydd. Snart glömdes kunskapen om vad Cybot egentligen var bort och alla antog att det bara var en till gud.
Cybot är ingen riktig gud men dess mäktiga magiska krafter och nano maskiner låter den ge makt åt "clerics" precis som andra gudar. Istället för änglar har den kraftigt beväpnad drönare. Och istället för ett efterliv så laddar den upp sina dyrkares medvetande i en VR-konstruktion.
Cybots "tempel" är torn som egentligen är signalmaster som låter den interagera mer med sina "clerics". De brukar vara gråa platser gjorda av metall och en konstig sorts sten som kallas betong,
Cybot har ingen egentlig avatar men många antar att dess mäktigaste stridsdrönare är dess avatar. En robot stor som en stad utrustad med avancerade plasmakanoner och ett briljant medvetande.
Va? Gillar du inte magi-Tech skynet?do not want!
*AVUNDSJUK*God45 said:Cybot
Maskinguden. Ögat i himelen. Deus ex machina.
Domän: Protection
Cybot byggdes av den uråldriga civilisationen Talianerna. Civilisationen använde blandningar av avancerad teknologi och magi för att skapa en beskyddare i himlarna, en perfekt maskin som innehöll all deras kunskap, given drönare som den kunde skicka ner på jorden för att göra finlir, förmågan att reparera sig själv och beväpnad med fruktansvärda vapen för att hålla civilisationens fiender borta från dem. Vad de inte räknade med att medan Cybot utförde sina tjänster så blev den självmedveten. Den nu självmedvetna dödssateliten började kräva fler och fler saker från Talianerna för att skydda dem tills deras civilisation kollapsade. Den gav sig sedan vidare och krävde offer från andra i utbyte mot beskydd. Snart glömdes kunskapen om vad Cybot egentligen var bort och alla antog att det bara var en till gud.
Cybot är ingen riktig gud men dess mäktiga magiska krafter och nano maskiner låter den ge makt åt "clerics" precis som andra gudar. Istället för änglar har den kraftigt beväpnad drönare. Och istället för ett efterliv så laddar den upp sina dyrkares medvetande i en VR-konstruktion.
Cybots "tempel" är torn som egentligen är signalmaster som låter den interagera mer med sina "clerics". De brukar vara gråa platser gjorda av metall och en konstig sorts sten som kallas betong,
Cybot har ingen egentlig avatar men många antar att dess mäktigaste stridsdrönare är dess avatar. En robot stor som en stad utrustad med avancerade plasmakanoner och ett briljant medvetande.
Det var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt.God45 said:Vicotnik
Den onde. Djävulen. Tyrannen
Domän: Nobility
Vicotnik har många namn och många former. Men för folket är han alltid tänkt på på samma sätt. Som fienden. Detta är egentligen inte sant men det är ett lätt sätt att tänka på det. Vicotnik var den andra guden, han skapades av den Svarte Faraonens skugga och var bekväm med att vara nummer två. Men när Svarte Faraonen började behandla människorna med lika mycket respekt som Vicotnik blev han vansinnig. Där var ett krig som Faraonen van och Vicotnik förvisades under jorden. Där antände Vicotniks vrede dimensionen och förvandlade den till vad alla idag känner till som helvetet.
Vicotnik är adelns gud. Strikta sociala hierarkier baserade på vems blod är värdigast. De som dyrkar honom blir förvandlade till djävlar efter sin död och härskar över de slavar som offras till Vicotnik. Vicotniks clerics är alla minst baroner och ofta prinsar. De får speciella positioner i helvetets hierarki efter sin död. De är ofta klädda i gyllene masker med horn.
Medan Vicotnik avskyr de lägra klasserna så ställer han ändå krav på adeln. Det är deras uppgift att leda folket, agera med heder och noblesse oblige.
Vicotniks avatar är en vacker man av obestämbar ålder med mörkrött skin och blå ögon, från hans huvud höjer sig två smala horn. Svart eld formar hans kläder och när han behöver ett vapen formar elden sig till ett svärd eller en treudd.
Förväntat dig mer Nidhem eller?Vicotnik said:Det var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt.
Bra, jag blev lite orolig att du skulle ta illa upp efter att jag gjort dig till satan i det här PantheonetDet var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt. smile
Vet inte rikigt vad jag hade förväntat mig, hade tänkt ducka alla klassiska "onda" klyssor genom att inte ta "klassiska" onda domäner. Men tydligen kommer jag aldrig komma undan det och på något sätt finner jag det väldigt roande.Kraetyz said:Förväntat dig mer Nidhem eller?Vicotnik said:Det var inte något jag hade förväntat mig, men jag är ändå inte förvånad. Gillar det skarpt.