Det roligaste jag vet är när spelarna själva får pussla ihop i efterhand vad som hänt. I synnerhet vid konventsspel med förskapade rollpersoner.
”Vad var ditt mål”, ”Vad var din hemliga info?”, ”Varför gjorde du sådär?”, ”Vilka var det vi mötte?”, etc.
Det är sjukt kul att se hur spelarna gemensamt (eller jag som spelare också) drar informationen ur varandra och kontroll-läser rollformulären för att förstå hur allt hänger ihop.Och bit för bit ser man hur polletterna trillar ner.
Men även spelarnas egna haveriundersökningar efter kampanjer kan få den typen av frågeställningar. När de inser att nån fejkat sin död, den vise magikern bara var en bluff eller att prinsen egentligen jobbade för motståndarna.
Det är min typ av spel. Kan jag få det från speltillverkaren så är det det bästa.
//EvilSpook
”Vad var ditt mål”, ”Vad var din hemliga info?”, ”Varför gjorde du sådär?”, ”Vilka var det vi mötte?”, etc.
Det är sjukt kul att se hur spelarna gemensamt (eller jag som spelare också) drar informationen ur varandra och kontroll-läser rollformulären för att förstå hur allt hänger ihop.Och bit för bit ser man hur polletterna trillar ner.
Men även spelarnas egna haveriundersökningar efter kampanjer kan få den typen av frågeställningar. När de inser att nån fejkat sin död, den vise magikern bara var en bluff eller att prinsen egentligen jobbade för motståndarna.
Det är min typ av spel. Kan jag få det från speltillverkaren så är det det bästa.
//EvilSpook