Radioaktiv
Hero
+1
Själv kommer jag från en riktig metallarkommun, så arbetare är vi allihopa...
Själv kommer jag från en riktig metallarkommun, så arbetare är vi allihopa...
Ja, jag håller med. Jag erkänner, jag nämnde det bara för att det ovan frågades var "invandrarna" var, när man menade ovita mänskor. Må vara att jag också uttryckte mig klumpigt.God45 said:Vit är grymt generaliserande och brett... Men ändrar man det till etniskt svensk så blir det ännu värre. Min släkt har bara varit här i ungefär 300 år. Det finns romska familjer som varit här i ungefär 500 år. Vilken släkt är mest svensk?Vit? Jag har förvisso inomnordisk invandrarbakgrund, men då är jag ju norrbottning och här finns det knappt någon som är helsvensk om man går tittar tillbaka ett par generationer.
Plus, jag är skåning och är alltså bara svensk i passet och när jag hejar på sport
Så ni är en selgrupp men bara kvinnor?Sopbil said:Vit, liksom min spelgrupp men det är också allt som stämmer in.
Fyra av fem bygger lastbilar, eller drar kabel. Definitivt lägre delen på den ekonomiska skalan. Inga eftergymnasiala utbildningar (I mitt fall inte ens det). Nummer fem programmerar dock spel. Så en av fem.
sist jag kollade i din kalsong var du både vit och man.Storuggla said:Jag är inget av de fyra, så jag vinner.
Storuggla, en trisslott eller?
Se där vad lätt man tar vissa saker för givet... Nej, inga kvinnor. Tyvärr.w176 said:Så ni är en selgrupp men bara kvinnor?Sopbil said:Vit, liksom min spelgrupp men det är också allt som stämmer in.
Fyra av fem bygger lastbilar, eller drar kabel. Definitivt lägre delen på den ekonomiska skalan. Inga eftergymnasiala utbildningar (I mitt fall inte ens det). Nummer fem programmerar dock spel. Så en av fem.
Vit man, medelklass men inte tekniskt utbildning, för att svara på första inlägget.Cissi said:Okej, vit, medelklassman med någon form av högre utbildning.chrull said:Om du gör om det till vit man från medelklass med eftergymnasial utbildning (vid högre lärosäte?) så täcker du nog in den stora majoriteten av svenska rollspelare.
Men varför är det så?
Ni har i mångt och mycket bekräftat mitt påstående i startinlägget om att gamers är vita män med (någon form av) högre utbildning.
Lukaz benämnde det en "hobby för intelektuella" och slanfan är ganska säker på att 95% av alla spelare han träffat är vita män. Varför?
Var är alla andra? Var är invandrarna? Var är rörkrökarna och byggarna?
Det är det jag är ute efter i den här tråden, var är alla andra? Varför lockar inte hobbyn dom?
(Kvinnor har vi diskuterat så många gånger så vi kan väl låta det vara?)
Jag tror att ens engagemang inom politik och hur mycket man bryr sig om att förändra saker man inte tycker om i samhället har spektakulärt lite att göra med vilka film genrer man tycker om.anth said:Jag tror att Göran Greider representerar den grupp som INTE rollspelar. D.v.s. en som anser att allt som har med fantasy att göra är en form av verklighetsflykt.
Jag misstänker att om Göran fick välja skulle han örfila oss alla rollspelare så vi fick upp ögonen för viktiga saker, som varför ingen byter blöjor på tant Agda, 96, på ålderdomshemmet.
Frågan är: varför anser han att kultur måste vara socialrealism?
Haha, jag läste också den imorse. Och tänkte likadant. Som jag skrev tidigare, det finns en idé inom arbetarklassen (och dess företrädare) om att det som är "på låtsas" är mindre fint än det som är "på riktigt".anth said:Jag tror att Göran Greider representerar den grupp som INTE rollspelar. D.v.s. en som anser att allt som har med fantasy att göra är en form av verklighetsflykt.