Re: About f*cking time!
Nu ger jag fanimig upp, för nu är du bara korkad.
Korkad är jag, men ge inte upp, för det är nu det börjar bli roligt
Nu när jag tänker efter så är det inte första gången jag hört den konspirationsteorin här på rollspel.nu.
Jag tror inte det är någon konspirationsidé eller ens en försäljningstaktik. Jag tror det är vad de vill att deras spel skall vara, alternativt hur de olika författarna vill att spelet skall vara.
Men säger det inte en del att skaparen hoppat av hela projektet? Mark är inte längre delaktig i Vampire. Jag vet inte vad han hade för anledning för detta, men jag kan tänka mig att han helt enkelt inte längre kände igen sig i sin egen produkt. Ungefär som jag inte känner igen spelet mellan olika utgåvor.
Det handlar om att göra grundboken dynamisk. Att ge spelet så mycket utrymme redan från början att supplementen verkligen blir just det - supplement. Tillägg som ger nya möjligheter; inte tillägg som gör det möjligt att köpa fler tillägg.
Själva köpkonspirationen etc. bryr jag mig föga om. Jag tycker själv det är kul att köpa moduler till många spel, utan att jag känner mig lurad om de kanske håller låg kvalitet emellanåt. Alla spel har sin genuina charm. Det är bara det att V:tM och övrigt WoD har blivit så omfattande att jag måste köpa moduler för att fatta vad den insatta eliten pratar om. Då har det också gått för långt, och spelet har tagit ett stort steg i fel riktning.
Jag visste väl att det var en dålig idé att diskutera Vampire här.
Som nog Ymir kan intyga: det var en dålig idé att diskutera Vampire/WoD med mig
Fast egentligen tycker jag nog detta har varit bland de intressantare diskussionerna på länge, och när du slutar ge upp så är jag redo att fortsätta.