En kampanj till Neotech ledde till vidare funderingar kring hur de framtidsrollspel jag har egen, personlig erfarenhet av är uppbyggda. Jag fann att det saknades rätt mycket information om hur samhället förändrats för den vanlige medborgaren och orsakerna till detta. Däremot pratades det väldigt mycket om hur företagen tagit över allt, vilka teknologiska förändringar som skett och vilka häftiga nya vapen som finns. Alla bor i städerna, klyfterna har ökat, befolkningen växer explosionsartat. Man sätter upp en massa förutsättningar som man sedan egentligen aldrig följer upp. Vilka händelser ledde fram till världen av idag? Hur verkar och lever den vanliga människan? Vad har hänt med resten av världen förutom Europa och USA? Vad har hänt med FN?
Det verkar som om upplägget mest verkar vara något i stil med att världen är som ett mörkt framtids Vilda Västern så det är bara att plocka upp sin pickadoll och skjuta. Varför är det så våldsinriktat? Det verkar ju som om världen mest används som en ursäkt för att få använda nya och häftiga vapen och tekniska grunkor. Jag vill inte ha 50 sidor med stridsregler och vapen, jag vill ha information om världen och hur den kunde bli som den blev. Om jag är tvungen att klura ut detta själv så ska ni baske mig få hjälpa till.
Det verkar som om upplägget mest verkar vara något i stil med att världen är som ett mörkt framtids Vilda Västern så det är bara att plocka upp sin pickadoll och skjuta. Varför är det så våldsinriktat? Det verkar ju som om världen mest används som en ursäkt för att få använda nya och häftiga vapen och tekniska grunkor. Jag vill inte ha 50 sidor med stridsregler och vapen, jag vill ha information om världen och hur den kunde bli som den blev. Om jag är tvungen att klura ut detta själv så ska ni baske mig få hjälpa till.