Nekromanti Warcraft III D20

Archer

Swashbuckler
Hobbygames

Hobbygames är ett trevligt företag, de har fixat fram en del rollspelsböcker åt mig som har varit svåra att få tag på.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Öööh... så går det när man ljuger, 129/243 ä de

Det kommer alltid nån jävel och påpekar att man ljuger. :gremlaugh:

123 sidor av 243 ska det ju vara. Inget annat.

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Då tycker jag att...

Ja. I forumet som heter "d20 och Dungeons & Dragons" och i tråden "Warcraft d20". Det kallar jag banka d20/d20-spel.
OK, nu börjar jag bli grinig. Gå tillbaka och läs mitt ursprungsinlägg. Jag säger att d20 antagligen skulla passa bra för WC, men ifrågasatte hur mycket WC ett spel baserat på datorspelet egentligen är. Är det att banka d20 så är allt som inte innebär att man slickar Gygax i röven att banka d20.

Ja, det får du gärna tycka. Nästa gång du tycker till om Warcraft d20 så kan du ju kolla upp lite fakta, innan du dissar det för att sakna värld, miljö och historia.
Jamen, förlåt sä jävla mycket för att jag inte har vartenda jävla spel som någon någonsin producerat. Jag tror att du har svårt att hitta någon som är seriösare än jag ur den aspekten, jag har en bra bit över tusen original (i betydelsen "köpta i affär") i min hylla, hur många matchar det? Jag är väldigt aktiv i MAME-projektet för att bevara historiskt viktiga spel, jag har tiotusentals spel för hårdvara som inte ens går att få tag på längre. Så om det finns någon lucka i min info där så får du väl leva med det, för det lär inte vara lätt att hitta någon som har bättre grund att stå på.

Hitta någon annan att nitpicka, jag tar det inte.

Pom

Swashbuckler
Men...

Läs mitt inlägg igen. Jag kritiserade inte d20 eller d20-appliceringen på Warcraft. Jag ifrågasatte Warcrafts lämplighet som rollspel (utan att veta att det fanns en trea).

--------------------------------------------------------------------------------

Ja. I forumet som heter "d20 och Dungeons & Dragons" och i tråden "Warcraft d20". Det kallar jag banka d20/d20-spel.
Men stopp nu, nog måste man få kritisera en specifik d20-produkt på d20-forumet utan att anklagas för generell d20-bashing.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Gygax hatar d20. Och lägg ner det här nu!

Nu lägger alla ner det här. Yrkoon, Troberg och Pom.

Det är en order.

Magnus

Troberg

Sinister eater
Re: Gygax hatar d20. Och lägg ner det här nu!

Nu lägger alla ner det här. Yrkoon, Troberg och Pom.
Sorry, skrev det svaret innan jag läst din killthread.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Lovar vara tydligare (OT)

Det händer allt som oftast. Man läser så att säga uppifrån och ned, och då kan man missa saker. Jag ska försöka vara tydligare i titeln på inlägget, så blir det lättare att se att jag har moderatorhatten på.

M.

DODswe4

Hero
Re: Då tycker jag att...

Jag kan faktiskt bara säga att jag tycker det blev fel, när ajg spelade Warcraft 1 som Blizzard gjorde själva, jag antar då ganska raskt att D20 funkar lika dåligt

DODswe4

Hero
Re: World of Warcraft [OT]

ungefär, ja, whel of time är itne rba det heller det blev oxå mest bara fel

DODswe4

Hero
Re: Att ändra historien

Vad jag syftade på var att alla ondingar är i stort sätt DÖDA, det är bara Arthas kvar men han är fast frusen i en jävla glaciär

Ackerfors

Alas, your rapids!
The frozen throne-spoiler

"Vad jag syftade på var att alla ondingar är i stort sätt DÖDA, det är bara Arthas kvar men han är fast frusen i en jävla glaciär"

Hur fet är chansen att det inte kommer en ny onding som ska utmana Arthas och ta över den frusna tronen? Kanske är det spelarna eller spelarnas fiende. Andra konflikter kan blossa upp. Bara för att historien i Warcraft-datorpspelet är slut betyder det inte att kontinenten förvandlats till en utopi av kärlek mellan orcher, alver och människor. Så är det inte i något spel vad jag vet.

Eller... Arthas kanske inte fick tag på den frusna tronen, och det nu är rollpersonernas uppgift att stoppa honom i sitt fortsatta sökande.
Möjligheterna är oändliga.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ojdå

Jag som gett Wheel of Time 10/10 i betyg. Och konstigt nog har den ju fått glödande recensioner, bland annat på EN World.

Tänk så fel jag hade!

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Och ändå...

...så kommer expansion på expansion från Blizzard. Och World of Warcraft. Jag är glad att Blizzard inte resonerar som du gör, utan fortsätter göra coola WarCraft-spel, på papper och i datorn.

Förresten, det är väl bara att säga att ondingarna har kommit tillbaks, så är det hela löst.

M.

anth

Vetefan
tacksam för en utveckling

ungefär, ja, whel of time är itne rba det heller det blev oxå mest bara fel
Att säga att det blev "mest bara fel" tycker jag känns lite luddigt, har du lust att utveckla vad du menar?

Jag har full förståelse för att du inte tycker om ett visst rollspel, men jag skulle tycka att det var roligt om du förklarade VARFÖR du inte tycker om det.

Om jag t.ex. skrev "Chronopia och Christal Sword III är skit" och inte förklarade mig så skulle du antagligen bli ganska nyfiken varför jag skrev så.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag med tydligen [ANT]

Tycker också att det är en ruggigt schysst produkt. Bland de snyggare spelen jag sett och innehållet tycker då jag är en schysst variant på både d20 och Jordans värld.

DODswe4

Hero
Re: tacksam för en utveckling

okej, kanske kan ge en liten förklaring. jag ahr läst böckerna och jag är inte mycket för att ändra på historien, och efter det som hänt i böckerna, + det som ska hända i dom böcker framför så slutar liksom all kriativitet. JAG tyckte inte om det. Sen kan ni ju faktiskt tycka vad ni vill, gör det så blir det mer olika rollspel. Och det är ju bra

DODswe4

Hero
Re: Ojdå

Vem sa att du hade fel. Du gav den 10 av 10 alltså var det du som tyckte det, tyck vad du vill. jag tyckte inte om det.

DODswe4

Hero
Re: Och ändå...

Expension handlar ju om att ha ihjäl Arthas. Sen WoW är ajg nyfiken på hur dom ska få till riktigt bra, dom brukar ju få till spelen på det sättet i slutet.

Ja jo det skulle väll iof funka