Re: Måns
Vimes said:
Jag ville skriva något om Måns.
Måns brukar ju bli nattdödad av varulvarna först. Common knowledge är att Måns är en jävligt vass bybo.
Om man kollar på vad han gjort i det här spelet är det ungefär detta:
1. Allmänna resonemang om varulvsspel. (Måns verkar inte tro på att ha en riktig utröstning första rundan.)
2. Långt tjafsande med Paxen om 50/50-random. (Paxen borde rimligtvis vara en honungsburk för ulvar).
3. Några passningar till xyas om klanvinstvillkoren. (Dock inte genomarbetat som BDGs anklagelser mot xyas. Måns påpekar typ att xyas säger "intressant" och inte "Jag skiter i dem!" om klanvinsterna.)
4. En kort analys av mig, där jag bedöms ha en ulvrisk på 3%. (Som föranleds av vad? Att helt ur det blå säga att någon verkar grön känns rätt off.)
That's it, typ. Nu vet jag inte om det är så att Måns spelar såhär degigt för att han ska få överleva runda ett. Eller om det helt enkelt är så att han tillhör the badies. Men så jävla lysande har han inte varit hitintills i varje fall.
Haha, du kör samma vals igen? "NN ska vara så jävla vass, men det här är ju bara skit...blablabla..."
Nog om det, jag utvecklar gärna mitt spelande så här långt:
1 & 2. Jag har bara erfarenhet av spel med många deltagare. Vi har, så vitt jag kan minnas, aldrig lyckats plocka en varulv första rundan, eftersom det blir en jäkla massa brus. Jag gillar brus, för med tiden ser jag Matrixmönster i det. Så i min bok är all information under runda ett bra information. Givetvis letar jag efter varulvar, men du plockar mitt resonamng ur luften då det specifikt rörde !Paxen. Och det är lite märkligheter där.
Ni andra som har erfarenhet av hans spelande påpekar att att ja, det är dåligt för byn, och ja, det blir alltid en massa snack kring det och ja, i början gick ni också igång på det. Men när jag, Basse och Björn (som inte är bekanta med den här galnigen) ifrågasätts det ganska hårt, på grund av att ni redan har tagit er över det. Men det säger ju sig självt att vi inte har det. Men det i bakhuvudet hade det kanske varit klokare att förklara för laget hur spelet har funkat tidigare istället för att om och om igen påpeka hur ulvigt det är att att angripa Paxen. Visst, det gjordes ärliga försök med. Men det här är ett lagspel. I mina ögon hade det varit märkligare om vi bara hade ryckt på axlarna och sagt "nämen, en sån tok, som inte spelar med oss. Så kan det vara, det struntar vi i." Att inte försöka påverka Paxen är närmast kriminellt för en bybo. Åtminstone första gången man stöter på honom.
Så, när det stod klart för mig att Paxen tydligen alltid gör så här, samt att hans försvar kändes genuint bytte jag röst.
3. Det var en korhuggen sammanfattning. Jag skriver uttryckligen, och detta är före BDG:s långa inlägg:
Utöver det tycker jag att ditt resonerande kring [klanvinstvllkoren] är lite märkligt. Du har ju ett klanvillkor, så du vet ju åtminstone något om vem/vilka som har det, men ändå teoretiserar du löst och generellt. Varför?
Vilket är ganska exakt vad BDG sedan utvecklar. Som du ser hade jag med en fråga där, jag hade för avsikt att trycka vidare på det här, men Björn hann före. Jag hoppades att xyas, om han fick använda sina egna ord, skulle fortsätta att uttrycka sig märkligt.
4. Ja, jag började med dig och skulle köra fler analyser av fler deltagare och posta, men jag hann inte längre. Jag började med dig för att du verkar ha något av en stjärnstatus, och då är det lätt att folk blir blinda. Jag är f.ö inte lika säker på Möller längre. Hans spel börjar se bra ut.
F.ö vill jag så klart gärna överleva till nästa runda, men att överleva är inte ett självändamål. Jag är bybo och försöker hjälpa till så länge jag är med. Jag har alltså ingen uttalad strategi utan tar spelet som det kommer.