Re: Motivera ditt siande!
Det handlar ju om att Recca har glidit in sent i det mesta, och från start fiskat och sökt efter en bra väg att vandra. Givet måste det finnas medkumpaner här förutom Möller och !Paxen. Nu har jag samlat lite tankar i alla fall och lär jobba vidare med det hela vid tillfälle. Troligen inte ikväll dock.
Lite fiskande av Recca:
En spontan gissning är att klaner som är independent inte har vinstvillkor som säger att en klan måste ut innan man kan vinna. Det skulle fluffmässigt maka mycket sense men jag kan också se det som att klaner inom reapektive indelning har vinstkriterier inom indwlningen.
Med min fluffkunskap så tror jag att generation är indikativ för förmåga på så vis att en låg generation med större sannolikhet innebär mäktigare förmåga än om generationen hos vederbörande är hög, därför tror jag att det kan vara smart att gå ut med klan i första hand om man är drevad mot. Det är också klan som minst en av ulvarna kommer vara tvungna att ljuga om skulle jag tippa på (antagligen fler). Vad tror ni om det?
Recca har också en spännande teori om !Paxens klan så snart han har outat att KVV inte finns med i hans protokoll. Efter min outning om att även jag säknar KVV blir det hela istället:
Nja. Jag har tänkt om och jag tror inte den tanke jag hade är något värd. Däremot håller jag med dig om att det kan vara en idé att gå ut med klanvinstvillkor.
Varpå Recca outar att hon har KVV och i slutändan är hon en Malak-snubbe som mig med en inställning att har man inte KVV så är man ulv.
Här känns det ju som att Recca återigen fiskar om KVV eller vill förstärka att det inte är rimligt att alla har KVV, men nu har hon ju trots allt outat det så det finns ju ingen chans att backa på den biten, men information från övriga är ju alltid bra att samla på sig:
Om alla hade vinstvillkor skulle metaspelet bli orimligt och byn har kring 2% chans att vinna; även om vi tar ut ulvarna dör byn.
Sen kommer den där intressanta vändningen och rösten på Vicotnik som jag redan tagit upp en gång den här rundan.
Min röst ligger just nu på Möller. Jag skulle vilja byta den till någon annan men ser just nu inga uppenbara alternativ. Möller är för mig fortfarande misstänkt i allra högsta grad, men jag är villig att vänta till onsdag med att dreva honom mer. Så om ingen har en bättre idé skulle jag vilja dreva Vicotnik som yrat till det lite i största allmänhet.
Röstar Vico pågrund av att han blandar och ger lite med hög/låg generation. Rösten på Möller är då rakt av inte kvar längre så det var ju ett rätt billigt sätt att ta sig bort från den.
Och sen lite mer snack om att KLANEN skall outas.
Alltså. Jag vill inte se en massoutning av både generation och klan. Däremot ser jag gärna att alla outar klan innan rundans slut och att vi då börjar med de som har flest röster känns helt naturligt.
Recca började rundan med att höja ett varnande finger för !Paxens spel och var även en som pekade på att han aldrig spelat så här grönt tidigare. Recca är sedan en av de första att hänga !Paxen med händerna i kakburken. Precis som jag är Recca in på Måns/Lu-kaazh konstallationen för en kort stund, men det tycks få passera genom fingrarna rätt snabbt.