Re: Oskyldig fråga till Vildkatt
Recca said:
Jag vill ställa en fråga till Vildkatt.
Fick du något svar från Mukwa angående ditt siande på Vicotnik eller skedde nattmordet innan du fick svaret?
Jag fick inget veta annat än att Vicotnik tyvärr dödats och att mitt siande således kammade noll.
Möller said:
Däremot ogillar jag att Vildkatt velar mellan mig och Basenanji. Hon har både röda och gröna saker på mig och inte så mycket alls på Basenanji. Att en av oss behöver vara ulv bygger främst på Konrads information antar jag - och tanken på att Konrad är ulv har Vildkatt inte alls reagerat på.
Har jag inte? Intressant. Faktum var att jag tänkte sia på KK innan jag valde Vicotnik. Anledningen till att jag valde Vicotnik istället för KK verkar bero på samma anledning som att ulvarna tog honom: han satt lite sådär lagom i bakgrunden som gjorde att han postade lagom många inlägg utan att avslöja alltför mycket. KK, tänkte jag, skulle antingen själv avslöja sig som ulv eller bli plockade av ulvarna per se. Nu är han inte tagen förstås och jag borde kanske lägga om min röst från dig till honom, men faktum är att det är ett par dagar kvar innan det är för sent att ångra sig och jag ser inget fel på att den ska kunna ligga kvar på dig. Det är inte bara KK:s yttrande om att det ska finnas en ulv bland nossarna som satt min röst på dig, men anledningen därför har jag redan skrivit ut - som du fint påpekat.
Elmrig, däremot, har jag fått upp ögonen på i och med en röd färg från egen klan. Jag har redan yttrat mig om att jag själv också tror att klaner man har klanvinst mot troligtvis blir rödfärgade, men att en torre ska färgas röd av en torre? Intressant.
Teorier?
Jag tror att KK inte är ulv så mycket som en annan fraktion, jag tror inte att han är bybo däremot. Jag skulle vilja sia på honom i kommande runda om vi helt enkelt inte går på att rösta ut honom direkt. Det var något i hans spelstil redan från början som störde mig, men jag kan inte peka på just vad annat än att han verkar smått... intensiv. Vad sa vi? 105 inlägg första rundan?
Elmrigs röda färg från ett annat, och säkrare, håll än KK gör att jag ska försöka ta mig i kragen och se över hans inlägg.
Vem jag skulle rösta på som nummer tre?
Möller, uppenbarligen, och har jag fel där ska jag personligen be dig om ursäkt nästa år.
Jag hoppas däremot innerligt på att det inte ska vara Recca. Hennes åsikter tycker jag är rätt ledande och, i många fall, enkla och bra i sina utföranden. Jag vet att detta är ett analytiskt spel, men vissa av er analyserar minsta fjärt som om det skulle vara grunden till en tornado och för en som jag som inte kan sitta inloggad hela dagarna så är det en jävla massa information och åsikter att ta in!
Nu, däremot, kommer vi till anledningen till att jag alls loggade in idag:
Jag har sovit knappa fem timmar i natt och ska upp innan fem i morgon bitti för att få följa med på hästutställning, sedan blir det raj-raj på kvällen. Således lär jag eventuellt bara dyka in i morgon vid lunch, sedan blir det söndag som gäller.
Recca: Tankarna på att sia lite mer fokuserat. Jag röstar på att KK (om denna ej ska ut) blir en av dem och att den andra blir Elmrig.
Och jag VET att jag är grön så finns det en ulv bland Nossarna så är det Basse eller Möller, annat kan jag förstås inte säga om den saken.