Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Möller

Hubert Hortlax
Kollat lite på Vildkatt.
RUNDA 1, 17 inlägg
Glömde bort spelet.

Röst: !Paxen. Hoppar på hans sammanblandning med Camarilla och klan. Detta är strax efter att !Paxen outat avsaknad av KKV.

Emot klan-outningar eftersom de kan vara förmåge-indikativ. Mer okej att outa generation. Funderar om hög generation = ulvigt. Outar generation 9. Fortsätter trycka på !Paxen för Camarilla-klan-grejen.

Gillar idén att hitta ulvar på att outa klan + fiende. Undrar hur man ska göra med de utan KKV.

Outar klan Nosferatu och vill ha mitt KKV.

Förvirras av Måns angående vilka som outat vad.

Noga med att jag och Basenanji ska outa vår fiende före henne själv. Konstaterat att både jag och Basenanji outat rätt: Toreador är vår fiende.

Vill dreva Basenanji. Konstaterat att jag är ulv bland Nosferatu om Basenanji inte är det men påpekar att det strider mot att jag klarade frågan om vårt KKV.

Röst: Basenanji. Är nu mer tydlig med att jag antagligen är grön.

RUNDA 2, 16 inlägg hitintills
Undrar över hur siarsvaren fungerar, då främst rörande Cassius. Får för sig lite konstigheter om hur Cassius siar-kraft funkar.

Röst: Möller. Följer siarnas vägledning och betraktar härmed Basenanji som rätt grön. Fortsätter med det borde finnas en ulv bland Nosferatu (Konrad Konvaljs information, ni vet).

Funderar på om Konrad Konvalj kanske alltid siar rött. Notera att Konrad Konvalj har ännu inte gått ut med att han siat mig röd.

Skriver »ännu en siare i KK«. Var inte hans kraft känd sen runda 1? Outar sig som siare nu när alla andra tycks ha outat.

Funderar på ett siar-upplägg för nästa runda. Tycker det är logiskt att man alltid siar sin fiendeklan röd, men noterar att Toreadorn Elmrig siats röd av en annan Toreador. Tycker det är märkligt.

Håller med Recca om att Tyrs annorlunda roll gör att han borde outa disciplin.

Vildkatt är tidigt på !Paxen för ett scum tell. Det är bra. Att hon sen inte är med och faktiskt röstar ut honom ser jag inte som så allvarligt - han åkte ändå och istället kunde Vildkatt göra en markering med sin röstning.

Jag tycker också Vildkatt gör ett tappert försök att bringa ordning i siar-kaoset.

Däremot ogillar jag att Vildkatt velar mellan mig och Basenanji. Hon har både röda och gröna saker på mig och inte så mycket alls på Basenanji. Att en av oss behöver vara ulv bygger främst på Konrads information antar jag - och tanken på att Konrad är ulv har Vildkatt inte alls reagerat på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Nä, men såhär är det ju: byn arbetar efter KKV-hypotesen som säger att alla bybor har KKV. Hypotesen har stärkts ytterligare den här rundan på grund av:
1. Paxen var ulv.
2. Konrad Konvalj scummar i varje inlägg.
Vem lanserade KVV-hypotesen?

1. Stämmer
2. Jag scummar i varje inlägg för att KVV-hypotesen inte stämmer. Jag scummar för att jag har en livshistoria. Jag scummar för att jag har en förmåga. Alltås, vad jag än kommer att skriva kommer att ses som scummande tills jag är hängd.

Recca

Femme Fatale
Teori om siandet IGEN

Jag försöker hitta symmetri och system. Rätta mig om jag har fel, jag följer nu Basses lista.

Tremere vs Malkavians
Cassius (Tremere) siar KK (Malkav) röd

Brujah vs Ventrue
Inget.

Nosferatu vs Toreador
Inget eller har jag sett fel?

Sianden inom klanerna
Vimes (Toreador) siar Elmrig (Toreador) röd
Xyas (toreador) siar Vimes (toreador) grön

Fun facts:
Alla som siade Möller tyckte att han var röd (tremere med auspex, kk med dementation, lu-kaazh med fortitude)
Hälften av de som siade KK tyckte att han var grön/röd. BDG Brujah (grön) och Cassius Tremere (röd))
Hälften av de som siade OBD tyckte att han var grön/röd (Elmrig toreador röd, Basenanji Nosferatu grön).

Är inte siare: Tyr, Paxen
Är konstig siare: KK
Saknar KVV: KK, Paxen, Stövelkatten

Discipliner: Alla medlemmar i samma klan har olika discipliner från övriga i klanen. Slutsats: I vilken ordning outas discipliner?

Teori: Tyr saknar siar-förmåga! Är det möjligt att hans brist på siarförmåga är relaterat till att Malkavernas fiendeklan Tremere har endast två medlemmar?

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Ni är dumma jag är bybo rösta inte ut mig!
Om du är bybo så använder du den här rundan väldigt, väldigt dåligt.

Vi kommer rösta ut dig på söndag. Om du vill att byn ska vinna vore det jättehjälpsamt om lanserar något case. Gärna flera.

För, du är en ganska duktig bybo. Och dina tankar kommer vara guld värda i framtida rundor om KKV-hypotesen falsifieras i och med din utröstning.

Jag förundras över att du inte verkar förstå att det enda rimliga för byn är att rösta ut dig. Är det någon form av stolthet som spökar? ("Om byn är så jävla dum att den röstar ut mig, så förtjänar den rövlar i mig att förlora!"). Jag menar, var inte bitter vafan. Se den här rundan som att du, efter att du åkt ut ur spelet, fortfarande har skrivrättigheter i tråden.

Jag tror du hatar att förlora lika mycket som jag. Men den enda anledningen till att tjura den här rundan och inte försöka hjälpa byn att vinna är att du är varulv.

Du kan fortfarande göra en insats för byn. Kanske mer nu än någonsin.

Recca

Femme Fatale
Re: Oskyldiga frågor till VildKatt och Recca!

Basenanji said:
Jag skulle gärna se att ni svarade på mina två frågor:

1) Vilka ser ni som de fyra mest misstänkta just nu?

2) Hur förklarar NI !Paxens spel och klanvinstvillkoren?
1. In this order: Konrad Konvalj. När vi fått ut honom känns det rimligt att ta ut Stövelkatten. Om KK chockerar med sin oskuld så plockar vi genast Möller. Men jag vet inte på fjärde personen. Det är svårt, egentligen anser jag att Vildkatt pingat mest så jag får väl säga Vildkatt som nr 4 men om vi fått en ulv i Möller så tror jag att Vildkatt går säker (för symmetrins skull). Då får vi väl kika på Brujah därnäst och då skulle jag gissa på att Ond Bråd Död är ulven om jag måste välja mellan Björn den Gode och honom.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Elmrig said:
Mitt förslag: KK är en mycket trolig ulv. Jag föreslår att ALLA siar honom samtidigt som vi röstar ut nr 2 på ulvlistan (Möller?). På så sätt kan vi se mönster i siandet och om vi utgår från att vi vet att KK är ulv bör vi kunna dra bra slutsatser, eller iaf bilda mer grundade teorier. Väljer ulvarna att nattdöda en av sina egna för att undvika detta har vi tjänat än mer tid, särskilt om vi kniper en ulv i utröstningen också. Risken är att KK är bybo men OM han INTE nattdödas lär han få åka rundan därefter och då får vi vår information om siandet hur som helst.
Jag lägger mig i och stör lite här.

Låter som en bra plan. Dock så kommer det krävas att ulvarna plockar mig eller att jag hängs rundan därpå för att byn skall få några svar på frågorna eftersom planen utgår från att jag är ulv. Informationen ni får när det visar sig att jag är bybo kommer ju inte vara av full säkerhet.

Att ulvarna fimpar mig tror jag ju inte. Jag är ju deras bästa vän så varför ta bort honom? Således måste jag hängas nästa runda (som jag redan är inställd på) för att ge er de svar ni vill ha, men inte kommer att få. Då det visar sig att jag är bybo kommer svaren byn fått innehålla en hel det att fundera över så att säga. Bland siarna finns ju ett gäng ulvar. Tyr är ju inte ulv, men han kan ju inte sia heller så det svar ni får kommer ju att innehålla luckor och hittepå.

Recca

Femme Fatale
Re: Oskyldiga frågor till VildKatt och Recca!

Basenanji said:
2) Hur förklarar NI !Paxens spel och klanvinstvillkoren?
Aha! Du hade en fråga till. :gremsmile:

Det mesta av de teorier jag kommer på har en relation till klanvinstvillkoret. Det har blivit så av naturliga skäl sedan Paxen åkte på det. Angående Paxens spel kan jag bara säga att 50/50% inte var så jävla mycket att hänga i julgranen, finally! Nu åkte han ju inte på just sitt spel men om det inte varit för det och att några "nya spelare" (som BDG och Måns) börjat nysta i det här så hade vi inte drevat honom så tidigt och han hade inte outat sitt icke existerande KVV. Det visade sig vara väldigt bra att folk var på Paxen i just det här spelet. Och jag hoppas verkligen att han släpper det här 50/50 spelet efter det här.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Att ulvarna fimpar mig tror jag ju inte. Jag är ju deras bästa vän så varför ta bort honom? Således måste jag hängas nästa runda (som jag redan är inställd på) för att ge er de svar ni vill ha, men inte kommer att få. Då det visar sig att jag är bybo kommer svaren byn fått innehålla en hel det att fundera över så att säga. Bland siarna finns ju ett gäng ulvar. Tyr är ju inte ulv, men han kan ju inte sia heller så det svar ni får kommer ju att innehålla luckor och hittepå.
Nä, att de skulle fimpa dig låter ju galet. Siarkrafterna är antagligen inte värda så jävla mycket. Typ Mukwa rullar en tärning eller nåt...

Jag vet inte varför du är så övertygad om att Tyr inte är ulv. Om du är bybo borde du ju misstänka honom eller mig? Alltså, för symmetrins skull så borde väl en malkav vara ulv men du anser ju att Tyr är självklart grön, alltså måste du anse att jag är självklart RÖD. Men du lägger ju inte fram någon motivering för detta. För mig pingar du ulvigt igen nu KK. Varför är Tyr inte ulv? Varför är jag ulv?

RasmusL

Champion
Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Mitt förslag: KK är en mycket trolig ulv. Jag föreslår att ALLA siar honom samtidigt som vi röstar ut nr 2 på ulvlistan (Möller?). På så sätt kan vi se mönster i siandet och om vi utgår från att vi vet att KK är ulv bör vi kunna dra bra slutsatser, eller iaf bilda mer grundade teorier. Väljer ulvarna att nattdöda en av sina egna för att undvika detta har vi tjänat än mer tid, särskilt om vi kniper en ulv i utröstningen också. Risken är att KK är bybo men OM han INTE nattdödas lär han få åka rundan därefter och då får vi vår information om siandet hur som helst.
Jag lägger mig i och stör lite här.

Låter som en bra plan. Dock så kommer det krävas att ulvarna plockar mig eller att jag hängs rundan därpå för att byn skall få några svar på frågorna eftersom planen utgår från att jag är ulv. Informationen ni får när det visar sig att jag är bybo kommer ju inte vara av full säkerhet.

Har itne hunnit läsa tillbaka, såg abra detta och har bråttom.

Vi dödar dig givetvis rundan efter, då får vi svar. Vare sig du är grön eller röd så är det bra indikationer för hur siandet funkar. Alternativet är att släppa siandet helt imo.

Recca

Femme Fatale
Elmrig om KK said:
Har itne hunnit läsa tillbaka, såg abra detta och har bråttom.

Vi dödar dig givetvis rundan efter, då får vi svar. Vare sig du är grön eller röd så är det bra indikationer för hur siandet funkar. Alternativet är att släppa siandet helt imo.
Jag tycker att vi har massor vi faktiskt kan analysera angående siandena även om det känns tungt och jobbigt just nu. Det känns dock väldigt onödigt att chansa ut Möller när misstankegraden mot Möller ju faktiskt skulle öka om KK skulle vara bybo, men faktiskt inte minskar om KK är ulv. Därför ger det oss inte alls lika mycket att hänga Möller som det ger oss att hänga KK. Samtidigt är KK mer misstänkt än Möller, så strategin att börja med Möller verkar konstig i mina ögon. Du får gärna förklara fördelarna med den på ett mer pedagogiskt vis, Elmrig.

Relevant för detta är att jag inte fått svar på frågan jag ställde till Vildkatt ännu. Om det skulle vara så att hon fick svar från sitt siande av Vicotnik innan Vicotniks hängning så kan vi ju fortfarande testa att sia KK igen och få ut något för det samtidigt som vi hänger honom. Därför undrar jag om Vildkatt kan svara på den frågan när hon återkommer. Förmedla gärna frågan till henne ikväll ni som är online då. Jag kommer antagligen inte få sitta vid datorn för min kille. xD

Tyr

Hero
Recca said:
Relevant för detta är att jag inte fått svar på frågan jag ställde till Vildkatt ännu. Om det skulle vara så att hon fick svar från sitt siande av Vicotnik innan Vicotniks hängning så kan vi ju fortfarande testa att sia KK igen och få ut något för det samtidigt som vi hänger honom.
Du tror inte att hon skulle berättat om hon fått ett resultat?

Tyr

Hero
Fan, min teori jag dillade om igår är antagligen skräp. Men jag kom kanske något annat på spåret. För att kunna gå vidare så måste jag veta följande: Måns, har du generation 10? Recca, har du generation 11? Om du inte har generation 11 vilken generation har du då?

Lukas

Mannen i Gult
Jag har förlorat min dator :gremfrown: så jag får skriva från mobilen.

1. Jag misstänker nog ni mest. För hans skumma roll och spel. Sedan så misstänker jag Möller, även om jag börjar tävla på grund av hans nuvarande snygga spel. Sedan så funderar jag på Vimes som jag tycker spelar mer tillbaka draget än tidigare. Mer slugt som om han har en övergripande plan han inte bärretar om.

2. Jag tror att laxen gjorde ett misstag sol de.andra ulvarna förstår att de inte kunde rädda så de valde att överge honom. Jag tror att vi kan hitta alla andra ulvarna i drevet mot honom

Tyr

Hero
Vilken tid det tar för Recca att svara. Det är nästa som om hon tror att jag försöker fånga henne i en fälla. *visslar oskyldigt*

Vimes

Sillkung
Tyr said:
Vilken tid det tar för Recca att svara. Det är nästa som om hon tror att jag försöker fånga henne i en fälla. *visslar oskyldigt*
Recca said:
Jag kommer antagligen inte få sitta vid datorn för min kille. xD

Tyr

Hero
Vimes said:
Tyr said:
Recca said:
Hon började svara på mitt inlägg. Sedan har jag ett alternativt syfte med inlägget. :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Lu-kaazh said:
Sedan så funderar jag på Vimes som jag tycker spelar mer tillbaka draget än tidigare.
Nggh. Jag tycker jag spelat ganska vimeskt. Det känns som att det finns någon idé om hur Vimes spelar, som jag verkar ha svårt att leva upp till. :gremfrown:

I den här rundan är alla rätt tillbakadragna annars. Det finns liksom tre redan självklara utröstningar: KK, Stövelkatten och Möller. Det blir lite slappt spel liksom.

Tyr

Hero
Förövrig så gillar jag att hon tänkt efter lite om varför hon inte sticker ut medan jag och KK gör det. Jag vet inte om teorin stämmer men den verkar inte helt uppåt väggarna heller.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Tyr said:
Recca said:
Tack, men han har inte kommit än. Däremot är jag upptagen med att förbereda att han ska komma hit.

Tyr said:
Jaha så du misstänker mig och försöker fånga mig i en fälla? Men då skriver man väl inte att man försöker fånga någon i en fälla... Jag försöker förstå din agenda här, Tyr, hjälp mig.

Jag kan ju se det här på tre sätt:
1. Du är bybo och vill bekräfta din plan.
2. Du är bybo och misstänker mig och vill få mig att bekräfta dina misstankar.
3. Du är ulv och vill av någon anledning att jag går ut med generation.

Nu är det så att jag outat min disciplin innan du outade din disciplin vilket gjorde att det var väldigt lätt för dig att komma ut med din disciplin. Vi har några dagar på oss innan slutet på rundan så jag tänker nog vänta med att släppa resten av min roll men du kan väl släppa resten av din istället, mr strange vanilla-person? :gremsmile:

Tyr

Hero
Recca said:
Vimes said:
Tyr said:
Recca said:
Tack, men han har inte kommit än. Däremot är jag upptagen med att förbereda att han ska komma hit.

Tyr said:
Jaha så du misstänker mig och försöker fånga mig i en fälla? Men då skriver man väl inte att man försöker fånga någon i en fälla... Jag försöker förstå din agenda här, Tyr, hjälp mig.

Jag kan ju se det här på tre sätt:
1. Du är bybo och vill bekräfta din plan.
2. Du är bybo och misstänker mig och vill få mig att bekräfta dina misstankar.
3. Du är ulv och vill av någon anledning att jag går ut med generation.

Nu är det så att jag outat min disciplin innan du outade din disciplin vilket gjorde att det var väldigt lätt för dig att komma ut med din disciplin. Vi har några dagar på oss innan slutet på rundan så jag tänker nog vänta med att släppa resten av min roll men du kan väl släppa resten av din istället, mr strange vanilla-person? :gremsmile:
Min generation är 12. Vilken är din?