Tackar. Nu väntar jag bara på Måns så kan jag gå ut med min teori samt förklara mitt spel i denna rundan.Recca said:Min generation är 8.
Varför skulle hon göra det när hela byn vet att Vicotnik var grön? Jag och du skulle kanske göra det men hon har ju inte direkt kört ett top-bybo-game heller.Tyr said:Du tror inte att hon skulle berättat om hon fått ett resultat?Recca said:Relevant för detta är att jag inte fått svar på frågan jag ställde till Vildkatt ännu. Om det skulle vara så att hon fick svar från sitt siande av Vicotnik innan Vicotniks hängning så kan vi ju fortfarande testa att sia KK igen och få ut något för det samtidigt som vi hänger honom.
Det är ju förvisso sant. Bara för att jag skulle gjort det så behöver det inte betyda att hon har gjort det.Recca said:Varför skulle hon göra det när hela byn vet att Vicotnik var grön? Jag och du skulle kanske göra det men hon har ju inte direkt kört ett top-bybo-game heller.Tyr said:Du tror inte att hon skulle berättat om hon fått ett resultat?Recca said:Relevant för detta är att jag inte fått svar på frågan jag ställde till Vildkatt ännu. Om det skulle vara så att hon fick svar från sitt siande av Vicotnik innan Vicotniks hängning så kan vi ju fortfarande testa att sia KK igen och få ut något för det samtidigt som vi hänger honom.
Nej.Tyr said:Måns, har du generation 10?
Det gör mig glad! Vad är din generation då? Det är bara du kvar. Jag vet vad jag hoppas på iaf.Måns said:Nej.Tyr said:Måns, har du generation 10?
Hur låg/hög behöver min generation vara för att bekräfta din teori?Tyr said:Det gör mig glad! Vad är din generation då? Det är bara du kvar. Jag vet vad jag hoppas på iaf.
Om jag ska vara lite kryptiskt så har det mer med din generation i relation till andras än hög/låg. Så länge som du talar sanning så spelar det ingen roll. Antingen har jag rätt eller har jag fel. Du är en av de jag litar mest på för närvarande.Måns said:Hur låg/hög behöver min generation vara för att bekräfta din teori?Tyr said:Det gör mig glad! Vad är din generation då? Det är bara du kvar. Jag vet vad jag hoppas på iaf.
Tja, du är ju på min top 5 över de jag litar på så what the heck. Jag har 7.Tyr said:Du är en av de jag litar mest på för närvarande.
Me 2.Vimes said:Nu är vi intresserade av att höra din teori, Tyr!
Haha, och med det sänktes hela min teori. Så är det självklart dags för middag nu också. När jag kommer tillbaka så ska jag gå igenom mina olika teorier. Kortfattas så var min gamla teori att byborna kommer i par när det gäller generation. Min nya var att bybors generationer kommer i talserier inom klanen och att ulvarna sticker ut. Mer utförligt då jag kommer tillbaka.Måns said:Tja, du är ju på min top 5 över de jag litar på så what the heck. Jag har 7.Tyr said:Du är en av de jag litar mest på för närvarande.
Jag trodde att du tänkte att auspex-användarna hade lägre generation än övriga. I fiktionen är auspex det man siar med, generation skulle indikera power-roller. Antingen det eller att generation Elder indikerar fungerande siare. Det skulle förklara t.ex. Cassius rödning av KK medan Björn Den gode får KK grön. BDG är en kass generation medan Cassius är Elder.Tyr said:Haha, och med det sänktes hela min teori. Så är det självklart dags för middag nu också. När jag kommer tillbaka så ska jag gå igenom mina olika teorier. Kortfattas så var min gamla teori att byborna kommer i par när det gäller generation. Min nya var att bybors generationer kommer i talserier inom klanen och att ulvarna sticker ut. Mer utförligt då jag kommer tillbaka.Måns said:Tja, du är ju på min top 5 över de jag litar på så what the heck. Jag har 7.Tyr said:Du är en av de jag litar mest på för närvarande.
Mmm, generation kanske har med siande att göra ändå. Vi får se efter hand.Recca said:Jag trodde att du tänkte att auspex-användarna hade lägre generation än övriga. I fiktionen är auspex det man siar med, generation skulle indikera power-roller. Antingen det eller att generation Elder indikerar fungerande siare. Det skulle förklara t.ex. Cassius rödning av KK medan Björn Den gode får KK grön. BDG är en kass generation medan Cassius är Elder.
Övriga grön/röd-resultat skulle kunna vara slumpade då.
Högre eller lägre? o.oBasenanji said:Jag gillar din ambition här. Själv har jag inte lockats till några analyser av generation, eftersom jag (som Recca) har tolkat de som symboler för hur mäktig man är - med viss reservation för att det kan finnas deltagare med låg generation utan mäktiga förmågor.
Men visst kan man ana mönster. Jag kan tänka mig att generation påverkar utgången av siandet: är man av lägre generation fungerar inte siandet som vanligt?!