Möller said:
Jag måste börja med att det känns lite orimligt och slött att några listat sina ulvkandidater som Konrad Konvalj, Stövelkatten och mig. Det var ju jag som återlanserade Stövelkatten som ulvkandidat! Hitta antingen ett alternativ eller förklara varför det var ett smart ulv-drag av mig att strö misstankar över min ulvpolare Stövelkatten.
Slöa varulvsspelsspelare är slöa.
Nä, men såhär är det ju: byn arbetar efter KKV-hypotesen som säger att alla bybor har KKV. Hypotesen har stärkts ytterligare den här rundan på grund av:
1. Paxen var ulv.
2. Konrad Konvalj scummar i varje inlägg.
I slutet av förra rundan hade jag inte alls med Stövelkatten. Men, ju starkare KKV-hypotesen blir, desto rödare blir Katten.
Jag tycker egentligen inte att Stövelkatten spelat så skumt. Han har å andra sidan legat rätt lågt (men det gjorde han i Ankebrog också, där han var bybo). Det är snarare mekaniken i KKV-casets utveckling som gör att fler och fler rödlistar honom, tror jag.
Sen är det förstås svårt att säga vad ditt agerande säger om någon när vi inte vet vilken fraktion du tillhör. Även om det rimligtvis borde vara KK som åker den här rundan är ju mycket av det du skrivit skrivet från dödscellen liksom. Är du ulv vetefasen vad vi ska tro om något, liksom.
I Westernspelet där jag var ulv (och bra mycket bättre sådan än i Familjen, även om byn var ruskigt dålig i Western) ägnade jag halva min sista runda åt att sprida kaos och förvirring genom att agera som dödsdömd, men hjälpsam bybo. I slutändan gick dock inte byn in och funderade så mycket över det jag skrivit då. En ulv som är på väg att åka ut är inte så intressant att analysera, för ulven har som agenda inte att rädda sig själv eller så, utan att förvirra byn.
Men, det är skitbra att du skriver. Jag kan som sagt nog tänka mig att rösta ut Stövelkatten i första hand när vi fått kvittot på KKs ondska. (Skulle KK, mot all rimlighet, vara grön, kommer du förstås åka ut med huvudet före nästa runda. Och Stövlis kommer inte alls kännas lika ulvig.)