Re: Möller fortsätter spekulera
Tack för ditt inlägg Möller. Du går verkligen på högvarv nu.
Möller said:
Men felet ligger längre tillbaka än så. Varför går 3 ulvar ut med avsaknad av KKV?
Grejen är ju att när KK (och Stövlis) går ut med att de saknar KKV är inte !Paxen speciellt dödsmärkt. Den värsta 50/50-random-diskussionen har ebbat ut, Paxy har lyckats med det som hans taktik går ut på: man kan inte veta om han är random eller ulv. Jag hade köpt det. Och jag med flera (bland annat KK, nota bene) övertygar BDG och Måns om att Paxens konstiga spel är i linje med hur det brukar vara.
Sen, efter att KK (och Stövelkatten), outat att de inte har KKV, dödar Måns och Lukas sin "klankamrat".
Jag håller med om att det visserligen var jävligt risky, och ultimat klantigt, av ulvarna att säga sanningen. Men vi kan ju konstatera att Paxen gjorde det. Så. I ulvdiskussionen hade nog inte det här lyfts upp som ett problem.
Jag vill också notera (som du har forskat fram) att det bara är ett tidsspann på 2,5 timme som dessa tre outar sig KKV-lösa. Min egen erfarenhet (nu senast från det horribla Familjen-spelet) är att det är jävligt mycket kris och panik i varulvslägret när byn börjar outa. Då gjorde både jag och Lukas bort oss, rejält.
Jag tycker att din genomgång ytterligare stärker KKs ulveri, och dessutom highlightar Stövelkatten. Jag trodde helt ärligt att Stövlis var mycket senare med att outa KKV. Som det ser ut nu verkar Paxen, KK och Stövlis inte alls hunnit få ihop sig ordentligt. Lite som jag, Lukas och Mukwa inte gjorde i Familjen-spelet.
Det är jobbigt att vara ulv.