Dito. Även om vi bortser från KVV så är det för mycket trassel kring KK.Vimes said:Röst: Konrad Konvalj
Röst: Konrad Konvalj
Dito. Även om vi bortser från KVV så är det för mycket trassel kring KK.Vimes said:Röst: Konrad Konvalj
Kan ju inte hålle med ett skvatt på det här. Casses siande är ju bös i mina öron.Vimes said:Hm. Alltså. Vi har två andra som outat sig som siare och fått napp direkt. Och du bah: "jag är säker på att min förmåga funkar och kommer rösta på Möller hela rundan"Konrad Konvalj said:Det mest kniviga som jag ser det nu på rak arm är hur vi i byn skall aggera. Jag kommer lägga min röst på Möller och ha den kvar där hela rundan. Alltså, jag vet ju att han är ulv. Sen är det ju upp till er andra att välja sida.
Röst: Möller
Jag menar, gott folk. Helt jävla självklart kan vi inte lita på siandet. Det låter ju inte så jäkla plausibelt att Mukwa har packat byn full med fullt fungerande siare, eller hur?
Jag tycker att du borde vara ett precis lika bra val att rösta ut, KK. Då får vi kvitto på Cassies siande, och din förmåga är ju ändå förbrukad.
Imo handlar det om att han scummade över i sluet av förra rundan king Paxen. Utvecklingen i den här rundan talar inte till hans fördel heller.xyas said:Dito. Även om vi bortser från KVV så är det för mycket trassel kring KK.Vimes said:Röst: Konrad Konvalj
Röst: Konrad Konvalj
Jag är med i matchen. Jobbar uppifrån och ner. Tar tag i det jag känner för.Vimes said:Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
Okay. Jag pingar rött för att jag är lite tarvlig över ditt uppenbara felskrivande?Cassius said:Nu pingar du rött som fan igen. Alltså på riktigt Konrad, läs inläggen som blivit skrivna. Lukas grönade mig på siandet eftersom vi uppenbarligen fått samma kommentar tillbaka, inte heller den mest tippade varianten.Konrad Konvalj said:Får du fråga om en roll är siare? Är du siare siare eller vaddå?Cassius said:Hur menar du? Jag får fråga om en roll är siare och fick svaret av en färg.VildKatt said:Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
Yepp.xyas said:Det där är väl roll-citerande if i ever saw it. Jag ska inte hobby-moderera, men vi kan väl försöka hålla oss till reglernas ande-mening.Cassius said:Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
(och innan någon ylar varulv, kolla tidigare spel. Den här ståndpunkten har jag hävdat tidigare där jag varit bybo. Flera gånger tror jag till och med)
Missade du när KK skrev detta inlägg:xyas said:Det där är väl roll-citerande if i ever saw it. Jag ska inte hobby-moderera, men vi kan väl försöka hålla oss till reglernas ande-mening.Cassius said:Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
(och innan någon ylar varulv, kolla tidigare spel. Den här ståndpunkten har jag hävdat tidigare där jag varit bybo. Flera gånger tror jag till och med)
Han har redan "citerat" sitt roll-pm ordagrant jö.KK said:Recca said:Du har alltså fått personvinstvillkoret att du vinner om byn vinner förutsatt att du lyckas knipa en nosse-ulv?
Hur ska jag göra för att vara tydlig:
Fraktion: Bybo, Camarillan-sällskapet
Klan: Malkavian
Generation: 13 ost vampyr
Dementation, sia efter sabbat-traitor i Nossarnas led
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Personliga vinstvillkor: Du vinner om du lyckas nosa rätt på infiltratör Nossen Din klan vinner oavsett om du lyckas eller ej men du må då aldrig få slicka i dig något av Noss-infiltratörens smaskiga själ.
Typ nu skiter jag i det här.
Möller kan släppa ut sin info innan gånggången. Om inte det sker tycker jag att Vildkatta skall göra det. Hon lär ju dyka upp lagom till 20.00 eller så..
Nu piper jag iväg och dyker troligen upp innan slutet.
Och det gör mig till ulv? Jag tänker då inte börja anklaga alla som har gått ut som siare för ulvar för då lär det bara finnas ulvar kvar i spelet. Eller nästan i alla fall. Återstår att se.Vimes said:Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
Alltså, KK.Konrad Konvalj said:Och det gör mig till ulv? Jag tänker då inte börja anklaga alla som har gått ut som siare för ulvar för då lär det bara finnas ulvar kvar i spelet. Eller nästan i alla fall. Återstår att se.Vimes said:Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
[Du skriver nedan att alla som kommit ut utan livshistoria är skumma för dig, så mycket för att inte misstänka dom alltså. ]
Jag har hittat en ulv i Möller och det räcker ju rätt bra för mig den här rundan. Han ska ju hängas och det borde ge min siarförmåga cred för att den funkade.
[Jag frågar igen: Hur kan du vara så säker på att just ditt siande stämmer?]
Övriga "siare" har uppenbarligen ingen historia bakom det hela och för mig låter ju det skumt.
[För de flesta låter det nog mer som att du har dragit en jävla rövare som inte visade sig ligga ett dugg i linje med bybornas PM.]
Och den siaren är då egentligen ulv?Recca said:Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Rättar mitt inlägg.Recca said:Saken är den att om Möller röstas ut och visar sig vara röd så kan vi nog säga att Cassius thaumaturgy-siande är korrekt. Under tiden borde vi ha haft två siare från en klan som inte hatar malkaver som har siat Konrad Konvalj...
Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.Konrad Konvalj said:Och den siaren är då egentligen ulv?Recca said:Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Eller nej... Nu fick jag inte till det alls. Scratch that.Recca said:Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.Konrad Konvalj said:Och den siaren är då egentligen ulv?Recca said:Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Jorå jag ser det. Nu drar jag för idag.Recca said:Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.Konrad Konvalj said:Och den siaren är då egentligen ulv?Recca said:Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Recca said:Du vill så gärna få din teori att funka nu Recca..Nästan så att jag inte kan avsluta för idag.Recca said:Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.Konrad Konvalj said:Och den siaren är då egentligen ulv?Recca said:Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Eller nej... Nu fick jag inte till det alls. Scratch that.