Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Du vill så gärna få din teori att funka nu Recca..Nästan så att jag inte kan avsluta för idag.
Eller nej... Nu fick jag inte till det alls. Scratch that.
Citat och du är visst ovänner. Och ja, jag har inte hjärnkapacitet nog att få till det här, Mukwa är ett monster. -.-

Björn den gode

Swashbuckler
Jaha, det var en, ska vi gissa att vi har 3 och en indenpendet kvar då kanske? Jag kan säga att jag ett bra tag var fintad av Mukwas världsbeskrivning, det torde ju inte vara en slump att han tar upp just 17 klaner, varav en del riktigt obskyra, nu verkar det bara ha varit en rökridå, jag tror inte längre att det bara finns en ur varje klan :gremsmile:

Nattdödandet var förstås riktigt dåligt, man borde naturigtvis ha tagit någon av de klargröna (Måns och Lukas), men välkommen till runda två Måns, det är så här det känns, det vill säga ungefär likadant som runda ett men med ännu mer konstiga saker som har hänt.

Nu så angående KK:

Vimes om KK said:
3. Du är en galen Malkav, steget till att säga "Ojdå, mitt siande funkade alltså inte. Jaha. Jag var visst en paranoid siare! Lulz! Vad knasigt!" är sjukt kort.[---]

Det är rätt mycket liksom.

Och visst, det finns rebuttals att göra på alla de här punkterna utom ettan i princip.

Men, verkligen, det är mycket grejer som inte stämmer.

Nu ska jag sova.
Jag håller med dig på alla punkter utom punkt 3 vilket är varför jag citerade den specifikt. Hela KK's agerande kring Paxen, hur han desperat på slutet försökte sälja in det som att bara för att Paxen visade sig vara ulv och inte hade klanvinstvillkor, så behövde inte det betyda att alla som inte hade klanvinstvillkor (som han själv tex) var ulvar bara skriker ULV!

Och nu har dom insett att saker är på väg snabbt mot helvetet, och särskilt efter att en 'siare' har kommit ut och ulvat Möller. Det finns liksom bara ett kort kvar att spela, offra Möller, använd det som alibi för att din historia var sann från början, och när man kollar på vad han skriver nu så har han till och med börjat insinuera att det inte kommer vara konstigt att han aldrig blir nattdödad.

Jag är just nu väldigt nöjd. Så det är väl bara att fortsätta plocka folk på min lista, Möller, Stövelkatten och KK sen får vi väl se om det finns ytterligare någon kvar att hitta.

Eftersom KK spelar så sjukt ulvigt (även om i min teori det också innebär att möller är ulv) så skulle jag vilja rösta på honom. Jag har egentligen bara ett problem med det... jag är 'siare' (och här trodde man att man var speciell, rätt skönt att det inte var så iofs), min disciplin har inget eller högst mycket långsökt något att göra med siande men jag siade hur som helst KK som grön. Ja jag vet. Jag var tvungen att läsa igenom inlägget 3 gånger, jag kunde inte riktigt tro det. Jag är för trött. Kan inte någon som är smart imorrn lista ut vad alla dessa sianden handlar om.

Hur som helst, tills dess, vi har ju en ulv på kroken så vi får väl ta upp honom så länge Röst: Möller

Basenanji

Postd20modernist
Falsifiera mera!

YES TES YES!

Det är ju otroligt mäktigt av byn att knipa en ulv i första rundan igen!

Sedan märker jag, även om ni försöker låtsas som ingenting, att ni skiter helblankt i min fantastiska teori, där jag presenterar vilka som...kan vara varulvar!

Bra det, för jag hade uppenbarligen helt fel. Jävla pucko. Suck.

Men å andra sidan ska jag glädja er med denna fantastiska information, så kom närmre:

Jag är OCKSÅ siare och kan...

...håll i er nu...

GRÖNA OBD!

Det ni. Återkommer om ett tag.

Cassius

Hero
Re: Falsifiera mera!

Det slog mig att både jag och Lukas måste vara otroligt gröna just nu. Att någon av oss skulle chansa på att komma undan som fake-siare är otroligt liten. Det är ännu mindre chans att det skulle visa sig att halva spelet består av siare.

Mogger

Hipsteranka

Mycket nu. Skönt att paxen var ulv! Var riktigt svettig i slutet. Och tack för spel Vic! Lika skönt att du tog runda1döden istället för mig :gremsmile:

Och såklart, jag är också siare och xyas är röd.

Kan våra dicipliner vara lite sten-sax-påse här? Att vissa skyddar mot vissa? Speciellt när det gäller OBD kan vi kolla det.

Återkommer när jag är på jobbet.

Mogger

Hipsteranka

Alternativt att du bara kan sia de med högre generation än dig själv. Basse OBD och vem mer det nu var, kolla det.

Recca

Femme Fatale
Siande-teori

Björn den gode said:
Och nu har dom insett att saker är på väg snabbt mot helvetet, och särskilt efter att en 'siare' har kommit ut och ulvat Möller. Det finns liksom bara ett kort kvar att spela, offra Möller, använd det som alibi för att din historia var sann från början, och när man kollar på vad han skriver nu så har han till och med börjat insinuera att det inte kommer vara konstigt att han aldrig blir nattdödad.

Jag är just nu väldigt nöjd. Så det är väl bara att fortsätta plocka folk på min lista, Möller, Stövelkatten och KK sen får vi väl se om det finns ytterligare någon kvar att hitta.

Eftersom KK spelar så sjukt ulvigt (även om i min teori det också innebär att möller är ulv) så skulle jag vilja rösta på honom. Jag har egentligen bara ett problem med det... jag är 'siare' (och här trodde man att man var speciell, rätt skönt att det inte var så iofs), min disciplin har inget eller högst mycket långsökt något att göra med siande men jag siade hur som helst KK som grön. Ja jag vet. Jag var tvungen att läsa igenom inlägget 3 gånger, jag kunde inte riktigt tro det. Jag är för trött. Kan inte någon som är smart imorrn lista ut vad alla dessa sianden handlar om.

Hur som helst, tills dess, vi har ju en ulv på kroken så vi får väl ta upp honom så länge Röst: Möller
Det här med sju siare, eller vad det nu är vi har innebär ju sjuka grejer ur metaspelssynpunkt.
Jag försöker "balansera" spelet utifrån den här modellen och använt de variabler jag inbillar mig att vi har eller har fått verifierade.

Min gissning är att vi har följande scenario...
Alla ulvar har alibi-roller på något vis. Dvs, de har redan infiltrerat och behöver alltså inte ljuga om klan.

Siarna har ett villkor som måste uppfyllas om deras siande ska fungera. Min teori är att villkoret för siandet är att man siar klaner man inte har vinstvillkor mot (eller med).

Exempelvis antar jag att det inte är omöjligt att alla brujah ser gröna ut för Björn den godes sianden medan alla malkaver ser onda ut för Cassius'.

Vidare tror jag att om vi skulle spelat spelet i första hand för att vinna med klanen (eller åtminstone jämställt målen) hade nog detta varit mer balanserat. Jag tycker ändå att sex-sju siare är för mycket, att det borde finnas ytterligare en grej i spel som balanserar det hela. Därför undrar jag om det är möjligt att folk med kajko siardiscipliner (typ Presence?) är naiva, eller att generationen faktiskt spelar roll för att avgöra vilka siare som fungerar som de ska.

Min tanke är att vi:
1. Utarbetar en strategi för att sia taktiskt och testa våra förmågor!
2. Tar reda på vad folk som inte är siare fyller för roller.

Jag är också siare: Jag siade Vildkatt grön.

Om vi sammanställer våra diverse röd-gröna resultat så borde vi kunna hitta mönster, eller kunna ana oss till något.

Jag förbehåller mig möjligheten att vi har helt fel, att det kanske är så att det endast inom fiendeklanen eller endast inom den egna klanen man siar korrekt. Det stämmer inte med fiktionen, men jag vill hitta ett mönster.

Vimes

Sillkung

Sammanfattning av det så kallade sieriet. Ordnat efter klan.

Finns det någon rationell anledning till att inte outa allt nu? Diciplin, generation och annat om det till äventyrs finns?

Ventrue (3 2) gillar inte Brujah
Paxen, Lukas (siare - Möller), Måns (siare - xyas)

Nosferatu (3) gillar inte Toreador
Basse (siare - OBD), Möller, Vildkatt (siare - Vicotnik)

Brujah (3 2) gillar inte Ventrue
Obd, BDG (siare - KK), Vicotnik

Malkavian (3) gillar inte Tremere
KK (handikappad siare – dementation - Möller), Tyr, Recca

Toreador (3) gillar inte Nosferatu
Xyas, Elmrig (siare - auspex - OBD), Vimes (siare – presence - Elmrig)

Tremere (2) gillar inte Malkavian
Stövelkatten, Cassius (siare - thaumaturgy - KK)

Har jag missat någon? Finns det något mönster i det här? Ni som är duktiga på att analysera speluppbyggnad får gärna fundera.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Möller said:
Min disciplin är en av de som är uppräknade av Mukwa för min klan. Så långt allt väl. Men jag kan inte förstå vad min disciplin har med min förmåga/information att göra.
Spotta fram din förmåga/information Möller.

Mogger

Hipsteranka
Re: Siande-teori

Lu-kaazh (Ventrue) - siar - Möller (Nosferatu) = röd
Cassius - siar - KK = Röd
KK - siar - Möller (Generation 11) = Röd
Elmrig (generation 8, auspex)- siar - OBD = Röd
Vimes (Presence) - siar - Elmrig (generation 8, auspex) = Röd
BDG - siar - KK = Grön
Basse - siar - OBD = Grön
Måns - siar - xyas = Röd
Recca - siar - Vildkatt = Grön

Kan alla som har outat generation och diciplin göra det igen, eller om någon varit smart nog att spara informationen.

Mogger

Hipsteranka

Konrad Konvalj Spotta fram din förmåga/information Möller. [/quote said:
Ummm...Möller har IRL-familjeproblem, som han berättade tidigare. Han kommer inte att logga in mer idag.

Det kanske kan vara vettigt för dig, med tanke på hur illa du ligger till, att försöka dig på något mer konstruktivt?

Mogger

Hipsteranka

Så här ska det se ut.

Konrad Konvalj said:
Ummm...Möller har IRL-familjeproblem, som han berättade tidigare. Han kommer inte att logga in mer idag.

Det kanske kan vara vettigt för dig, med tanke på hur illa du ligger till, att försöka dig på något mer konstruktivt?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Måns said:
Så här ska det se ut.

Konrad Konvalj said:

Åh, sorry!

Jag satt och läste igenom lite inlägg från runda 1 och hittade en hint om att Möller har en förmåga/information och tyckte det var intressant med tanke på alla siare som springer runt här.

Vimes

Sillkung
ALLA MÅSTE OUTA!

Vi behöver ha outningar här om vi ska kunna jobba med det här massiva flödet av disinformation på ett vettigt sätt.

Alla ska berätta om dom är siare eller inte, och vilka dom eventuellt har siat, innan rundan är slut.

Mogger

Hipsteranka
Re: ALLA MÅSTE OUTA!

Inom parantes (klan/generation/diciplin)

Lu-kaazh (Ventrue) - siar - Möller (Nosferatu, 11) = Röd

Cassius (Tremere) - siar - Konrad (Malkavian, 13, Dementation) = Röd

Konrad (Malkavian, 13, Dementation) - siar - Möller (Nosferatu, 11) = Röd

Elmrig (Toreador, 8, auspex)- siar - OBD (Brujah) = Röd

Vimes (Presence) - siar - Elmrig (Toreador, 8, auspex) = Röd

BDG (Brujah) - siar - Konrad (Malkavian, 13, Dementation) = Grön

Basse (Nosferatu, 10) - siar - OBD (Brujah) = Grön

Måns (Presence) - siar - xyas (Toreador) = Röd

Recca (Malkavian)- siar - Vildkatt (Nosferatu, 9) = grön

Jag vill prova min tes.

Lu-kaazh (som jag litar på), är din generation högre eller lägre än Möllers (11)?

Björn, är din generation högre eller lägre än Konrads (13)?

Cassius, är din generation högre eller lägre än Konrads (13)?

Vimes, är din generation högre eller lägre än Elmrigs (8)?

Ond bråd död, jag vill att du berättar vad du har för generation, rätt upp och ner.

Och en röst på det:
Röst: Ond bråd död

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Ventrue (3 2) gillar inte Brujah
Paxen, Lukas (siare - Möller), Måns (siare - xyas)

Nosferatu (3) gillar inte Toreador
Basse (siare - OBD), Möller, Vildkatt (siare - Vicotnik)

Brujah (3 2) gillar inte Ventrue
Obd, BDG (siare - KK), Vicotnik

Malkavian (3) gillar inte Tremere
KK (handikappad siare – dementation - Möller), Tyr, Recca

Toreador (3) gillar inte Nosferatu
Xyas, Elmrig (siare - auspex - OBD), Vimes (siare – presence - Elmrig)

Tremere (2) gillar inte Malkavian
Stövelkatten, Cassius (siare - thaumaturgy - KK)
Jag kan verkligen inte se någon struktur i det hær så långt. Men det kænns ju som att om inte någon lyckas gøra det och kommer på ett bra sætt att testa sin teori, så måste vi nog utgå ifrån att alla siandena ær felaktiva (siar alla grøna/siar alla røda).

Basenanji

Postd20modernist

Å, det här gillar jag!

Jag tycker alltid att det är skönt när vi går ut och massoutar när det är komplext fluff. För:

-den info vi får är så värdefull att risken att ev röja en powerroll är värd att tas.
-det är stor sannolikhet att ulvarna måste ljuga eller "vara kreativa" vilket är ett bra ulvbete
-det blir lättare att analysera spelets mekanik

Jag är:

Nosferatu
Generation 10
Obfuscate
Och har siat OBD som grön

Konrad Konvalj

Myrmidon

Måns said:
Ond bråd död, jag vill att du berättar vad du har för generation, rätt upp och ner.

Och en röst på det:
Röst: Ond bråd död
Det bästa vore ju om OBD gick ut med sin generation innan du lägger fram din teori så övriga bör ju avvakta lite med att svara på Måns frågor.

Mogger

Hipsteranka

Röster
(6) Möller - Lukas, Recca, Vildkatt, Konrad, Cassius, Björn
(2) Konrad Konvalj - Vimes, xyas
(1) Ond bråd död - Måns

(7!!!) Inte röstat: Basenanji, Elmrig, Konrad Konvalj, Ond bråd död, Stövelgeten, Tyr, Vildkatt

Rösta för tusan!!!!!!!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Måns said:
Röster
(6) Möller - Lukas, Recca, Vildkatt, Konrad, Cassius, Björn
(2) Konrad Konvalj - Vimes, xyas
(1) Ond bråd död - Måns

(7!!!) Inte röstat: Basenanji, Elmrig, Konrad Konvalj, Ond bråd död, Stövelgeten, Tyr, Vildkatt,

Rösta för tusan!!!!!!!
[6] Möller: Lu-kaazh, Recca, Vildkatt, K.K, Cassius, BDG
[2] K.K: Vimes, xyas
[1] OBD: Måns

[6] Ingen: Basse, Elmrig, OBD, Stövelkatten, Tyr, Möller

Håll koll på läget för tusan!!!!!