Jaha, det var en, ska vi gissa att vi har 3 och en indenpendet kvar då kanske? Jag kan säga att jag ett bra tag var fintad av Mukwas världsbeskrivning, det torde ju inte vara en slump att han tar upp just 17 klaner, varav en del riktigt obskyra, nu verkar det bara ha varit en rökridå, jag tror inte längre att det bara finns en ur varje klan
Nattdödandet var förstås riktigt dåligt, man borde naturigtvis ha tagit någon av de klargröna (Måns och Lukas), men välkommen till runda två Måns, det är så här det känns, det vill säga ungefär likadant som runda ett men med ännu mer konstiga saker som har hänt.
Nu så angående KK:
Vimes om KK said:
3. Du är en galen Malkav, steget till att säga "Ojdå, mitt siande funkade alltså inte. Jaha. Jag var visst en paranoid siare! Lulz! Vad knasigt!" är sjukt kort.[---]
Det är rätt mycket liksom.
Och visst, det finns rebuttals att göra på alla de här punkterna utom ettan i princip.
Men, verkligen, det är mycket grejer som inte stämmer.
Nu ska jag sova.
Jag håller med dig på alla punkter utom punkt 3 vilket är varför jag citerade den specifikt. Hela KK's agerande kring Paxen, hur han desperat på slutet försökte sälja in det som att bara för att Paxen visade sig vara ulv och inte hade klanvinstvillkor, så behövde inte det betyda att alla som inte hade klanvinstvillkor (som han själv tex) var ulvar bara skriker ULV!
Och nu har dom insett att saker är på väg snabbt mot helvetet, och särskilt efter att en 'siare' har kommit ut och ulvat Möller. Det finns liksom bara ett kort kvar att spela, offra Möller, använd det som alibi för att din historia var sann från början, och när man kollar på vad han skriver nu så har han till och med börjat insinuera att det inte kommer vara konstigt att han aldrig blir nattdödad.
Jag är just nu väldigt nöjd. Så det är väl bara att fortsätta plocka folk på min lista, Möller, Stövelkatten och KK sen får vi väl se om det finns ytterligare någon kvar att hitta.
Eftersom KK spelar så sjukt ulvigt (även om i min teori det också innebär att möller är ulv) så skulle jag vilja rösta på honom. Jag har egentligen bara ett problem med det... jag är 'siare' (och här trodde man att man var speciell, rätt skönt att det inte var så iofs), min disciplin har inget eller högst mycket långsökt något att göra med siande men jag siade hur som helst KK som grön. Ja jag vet. Jag var tvungen att läsa igenom inlägget 3 gånger, jag kunde inte riktigt tro det. Jag är för trött. Kan inte någon som är smart imorrn lista ut vad alla dessa sianden handlar om.
Hur som helst, tills dess, vi har ju en ulv på kroken så vi får väl ta upp honom så länge
Röst: Möller