Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Cassius

Hero
Re: ALLA MÅSTE OUTA!

Konrad Konvalj said:
Måns said:
Ond bråd död, jag vill att du berättar vad du har för generation, rätt upp och ner.

Och en röst på det:
Röst: Ond bråd död
Det bästa vore ju om OBD gick ut med sin generation innan du lägger fram din teori så övriga bör ju avvakta lite med att svara på Måns frågor.
Menar du att ingen av oss ska skriva vår generation? Jag väntar med att skriva ut min.

Basenanji

Postd20modernist

Jaha.

Så ni vill att jag ska rösta va?

Åkeej.

Jag röstar på KK. Jag tycker att ahn har spelat asskumt i jämföresle med Recca-liret där han var den kylda champagnens motsvarighet. Drasjabblet med Recca en sen natt härförleden där KK sa så mycket konstiga saker ligger kvar i mitt minne. En av de möärkligaste slutsatserna var att vare sig Måns eller Lukas är ulvar om KK är ulv. Öh?!

Och tja, nånstans där är jag. Sedan tycker jag att det är kul när det uppstår två hyggligt jämnstarka drev snarare än ett drev enbart.

Vad vill jag vet av KK då? Nja, egentligen ingenting, han har väl sagt allt han kan? Det är snarare alla andras reaktioner jag håller koll på just nu.

Röst: KK

---

Sedan älskar jag två saker: dels när vi outar rubb-n-stubb

och dels när vi får gôtta oss i funderingar kring spelmekaniken.

Mukwa har gjort ett svårt, men OTROLIGT kul spel!
He's truly a sick bastard, but such a bastard!!

:gremgrin:

Mogger

Hipsteranka

Cassius said:
Menar du att ingen av oss ska skriva vår generation? Jag väntar med att skriva ut min.
Du behöver inte skriva ut den, frågan till dig var:

Cassius, är din generation högre eller lägre än Konrads (13)?

Basenanji

Postd20modernist
ALLA MÅSTE RÖSTA!

Röster

(6) Möller - Lukas, Recca, Vildkatt, Konrad, Cassius, Björn
(3) Konrad Konvalj - Vimes, xyas, Basenanji
(1) Ond bråd död - Måns

(5) Inte röstat: Elmrig, Ond bråd död, Stövelgeten, Tyr, Vildkatt

Mogger

Hipsteranka

Cassius said:
Det är förvirrat. Så här. Jag är närmre Cain än KK.
:gremsmile:

Tack. Jag kan förresten förtydliga att jag talar om siffran när jag pratar om högre och lägre. 5 är lägre än 9 och 12 är högre än 10.

Xyas

Swashbuckler
Re: Falsifiera mera!

Måns said:
xyas said:
så måste vi nog utgå ifrån att alla siandena ær felaktiva.
Så bra. Om man är varulv. Nä, nu blev du bara ännu rödare.
Ta inte grejer ur sin kontext ær du vænlig. Tills dess att vi har hittat något sætt att verifera en eller flera siarførmågor, eller har en rimlig teori om vilka som kan vara korrekta, så kan vi inte baserat vårt røstande på de siandenn vi fått.

Håller du inte med? Eller det gør du ju inte, eftersom du skriker "ulv!" direkt. Du tycker alltså att vi kan lita på ett eller flera siandena? Vilka i så fall Måns, och varfør just de?

Basenanji

Postd20modernist
Stövelkatten och de fem mysterierna

Läser !Paxens svar och måste ge honom en eloge, fy fan vad han fick ligga i. Från start till mål!

Tack för gôtt lir, !Paxo! :heart:

Och tack Vicotnik, se det som en ära att bli så tidigt utröstad!

---

Alltså, jag har svårt att släppa det här med att några säger sig ha KVV och några inte. KK är i min bok superdupermisstänkt så att han inte har några KVV kan jag ta, men Stövlis då?

Jag kan inte få in i min trånga lilla hjärna att man tillhör en klan som inte har KVV när andra i samma klan har det.

"Mm. Du har sagt det. Vi har lämnat den uppenbarelsen för ungefär två sekel sedan. Vad vill du?"

Grejen är att om någon har fått en roll, en klan men UTAN KVV, då måste någon annan logik förklara detta.

Så, kan vi hjälpas åt att föröska se den logiken?

Varför skulle Mukwa ge KVV till några i en klan men inte till andra?

(Måns har varit inne på att en del töntvampyrer inte har KVV eftersom de hellre dricker hallonsaft än blod eller nå't, men jag vet inte, det faller också på att tex Stövelkatten skulle kunna vinna utan att veta om det från början, vilket är Bermudatriangelmystiskt)

((Grejjen kan ju vara att ulvarna tidigt insåg att !Paxen skulle ryka och började lägga ut en sjuuuukt smart fälla till byn – där de serverar oss en idé om KVV för att gröna vissa och röda andra))

RasmusL

Champion
Re: Stövelkatten och de fem mysterierna

Vi fällde !Paxen som saknade KVV och den mest givna vägen i mina ögon är att fortsätta på KVV-spåret.

Jag har fortfarande teorin att Vicotnik röstades ut för att han inte ska kunna verifiera sina klanmedlemmars KVV. Det är den enda anledningen jag uppenbart kan se till varför han nattdödades och det skulle isf leda till att det finns en eller flera ulvar i hans klan som är rädda för att outa KVV.

Jag kan ha missat när brujah outade sitt KVV, men annars tycker jag det är läge att göra det.

Mogger

Hipsteranka

xyas said:
Ta inte grejer ur sin kontext ær du vænlig. Tills dess att vi har hittat något sætt att verifera en eller flera siarførmågor, eller har en rimlig teori om vilka som kan vara korrekta, så kan vi inte baserat vårt røstande på de siandenn vi fått.

Håller du inte med? Eller det gør du ju inte, eftersom du skriker "ulv!" direkt. Du tycker alltså att vi kan lita på ett eller flera siandena? Vilka i så fall Måns, och varfør just de?
Såja! Det var bättre. Nu är det ju inte så att jag skriker Ulv! enbart på grund av det. Du kanske minns att jag ägnade en stor del av förra rundan åt att misstänka dig, och jag har ännu ingen anledning att sluta göra det.

Om du missade det:

xyas
Öppnar med att anse att det är “intressant” med klanvinstvillkor. Som sagt tycker jag att det ser ut som ett perspektiv från någon som inte är direkt involverad i det. Hoppar sedan på Möllertåget men låter inte övertygad, “varför inte. Hen var ju ganska aggro mot Basse, även om jag håller med om att Basses inlägg var ganska blajjigt.” Inte bästa argumentet, men det är å andra sidan svårt at få till så tidigt. Ger sig sedan på Björn för att Björn är på Paxen. Jag har redan redogjort för vad jag anser om att hoppa på oss som (givetvis) reagerade på paxens spelstil. Ett mer naturligt mål för xyas hade varit Möller, där hans röst ligger, men istälelt hugger han lite mot KK som inte heller gillar Paxen. Sedan börjar jag fråga honom om det där med klanvinstvillkor och säger “Personligen gissar jag att det bara ær en eller två av de mer prominenta klanerna, motiverat med att de vill stanna kvar på toppen.” Det låter som att xyas inte har någon vinstvillkor själv. Sedan släpper han Möller med orden “Jepp, Møller ær helt klart misstænkt i nulæget, men eftersom hen verkar aktivt undvika att nærvara så gør min røst inte så stor nytta dær just nu.” och röstar sedan på Björn (som han varit på lite tidigare, samma motivering). Xyas har fram tills dess inte följt upp sin röst mot Möller på något sätt alls. Inte ett ord. Björn kontrar med att fråga om klanvinstvillkor, och xyas är extremt defensiv och väljer att inte svara. Förrän Vimes frågar. Då berättar han att han har klanvinstvillkor. Det här är typ tredje gången som xyas hakar på Vimes. Är det safe att haka på skicklige Vimes (han har uppenbarligen stjärnstatus)? Och när Vimes frågar så svarar han, men inte när jag och Björn gör det. Eller han svarar mig, är väldigt kort i tonen och säger “Det enda jag vet (eller visste, eftersom flera har outat att de har klanvilkor) är ju att jag själv hade ett sådant vilkor. Inte så mycket att teorisera om precis.” Samma mönster upprepar sig. Vimes ställer samma frågor som Björn och då kan xyas svara. Han outar då sin klan (Toredor). Jag visste inte att Toredorer var prominent, men andra har sagt samma sak så jag gissar att det stämmer.

Jag tycker att xyas gör tre skumma grejer:
1. Dillar om klanvinster. Varför skulle bara en eller två klaner ha det? Camarillan bråkar väl oavbrutet? Min WoD-lore säger att bara Gangrel står utanför (men jag känner bara till orginalklanerna).
2. Är defensiv och vill inte svara på frågor.
3. Gör som Vimes.
4. Agerar inte på sina röster. Ingen press, ingenting...

Så, till dina frågor. Jag vågar inte lita på något sianden, men det finns deltagare som jag litar på betydligt mer än andra, och som du kanske har märkt har jag börjat arbeta på lite teorier, och jag är inte ensam i det.

Så, jag försöker alltså aktivt att hitta varulvar (som när jag hoppar på dig när du skriver konstiga saker) och jag försöker aktivt hitta mönster i detta kaos av information.

Frågan hänger lite i luften här, tycker du inte. Vad gör du?

Möller

Hubert Hortlax

Konrad Konvalj said:
Möller said:
Min disciplin är en av de som är uppräknade av Mukwa för min klan. Så långt allt väl. Men jag kan inte förstå vad min disciplin har med min förmåga/information att göra.
Spotta fram din förmåga/information Möller.
Visst.

Det måste komma som en enorm chock för alla att jag också är siare. Min disciplin är Animalism (och jag kan som sagt inte se hur den kopplar till min förmåga.

Jag siade Cassius röd.

Och jag hade faktiskt en plan. Jo. Jag siade Cassius för att jag tyckte att han spelat skumt, särskilt mot slutet av runda 1, han kändes inte som en kandidat för ett nattmord och att sia Basse eller Vildkatt hade inte varit trovärdigt.

Jag var medveten om att mitt förtroende i byn var rätt lågt, så istället för att gå ut direkt ville jag vänta lite. När Lu-kaazh öppnar med att sia mig röd tänkte jag acceptera ett utröstande av mig men försöka se till att rundan inte stannade av bara för att alla bestämt sig. Sen mot slutet hade jag gått ut med att jag var siare och Cassius röd. Jag hade bett er att när ni konstaterat att jag var grön rösta ut Cassius i runda 3 och fundera på om Lu-kaazh kanske vara paranoid siare eller något. När så Konrad också siar mig röd skulle jag möjligtvis indirekt kunnat fälla två ulvar genom att bli utröstad.

Nu föll det pladask.

Men, Röst: Konrad Konvalj.
Hans siar-roll följer inte mönstret. Likt ulven !Paxen är han väldigt ensam om att hävda att han har fluff i sin roll. Och han har inte spelat som gamla goda paranoida KK.

Mogger

Hipsteranka

Inom parantes (klan/generation/diciplin)

Lu-kaazh (Ventrue) - siar - Möller (Nosferatu, Animalism, 11) = Röd

Cassius (Tremere) - siar - Konrad (Malkavian, 13, Dementation) = Röd

Konrad (Malkavian, 13, Dementation) - siar - Möller (Nosferatu, Animalism, 11) = Röd

Elmrig (Toreador, 8, auspex)- siar - OBD (Brujah) = Röd

Vimes (Presence) - siar - Elmrig (Toreador, 8, auspex) = Röd

BDG (Brujah) - siar - Konrad (Malkavian, 13, Dementation) = Grön

Basse (Nosferatu, 10) - siar - OBD (Brujah) = Grön

Måns (Presence) - siar - xyas (Toreador) = Röd

Recca (Malkavian)- siar - Vildkatt (Nosferatu, 9) = grön

Möller (Nosferatu, Animalism, 11) - siar - Cassius (Tremere)

Jag tror f.ö att diciplinerna bara är fluff.

Xyas

Swashbuckler

Måns said:
Vad gör du?
Inte så mycket som jag skulle vilja tyværr, i och med dåligt med tid.

Jag ær dock ganska sæker på att det ær KK jag vill ha ut den hær rundan. Skum siar-førmåga, hattigt spel och magkænslan(patent pending).

Tyr

Hero

Får applådera dig för att du försöker hitta en metod till galenskapen Måns. Jag försökte i går natt, men med mindre information, och kom ingenstans. Spontant låter din sten-sax-påseteori bra. Det är ikoniskt inom Vampire-lajvande. Men även din teori om generationer låter vettig och bör utredas. Jag ska försöka sätta tänderna i det här då det blir lugn och ro senare idag. Fram tills dess får jag hjälpa till så gott jag kan.

Röst: OBD, ge byn vad vi frågar efter.

Själv känner jag mig som en "unik snöflinga" eftersom jag inte är en siare.

!Paxen, Ventrue?, nej?, 9?
Basenanji, Nosferatu, ja, 10, Obfuscate, Siare
BDG, Brujah, ja, 10
Cassius, Tremere, ja, <9, Thaumaturgy, Siare
Elmrig, Toreador, ja, 8, Auspex, Siare
KK, Malkavian, nej, 13, Dementation, Hitta nosse-infiltratör
Lu-kaazh, Ventrue, ja, Siare
Måns, Ventrue, ja
Möller, Nosferatu, ja, 11, Animalism, Siare
OBD, Brujah, ja
Recca, Recca, ja
Stövelkatten, Tremere, nej
Tyr, Malkavian, ja
Vicotnik, Brujah!, ja!
Vildkatt, Nosferatu, ja, 9, Siare
Vimes, Toreador, ja, Presence, Siare
xyas, Toreador, ja

Malkavian mot Tremere
Nosferatu mot Toreador
Brujah mot Ventrue

Lu-kaazh siade Möller röd.
Cassius siade KK röd med Thaumaturgy. Klaner i fejd.
KK siade Möller som röd med Dementation.
Vildkatt siade Vicotnik som nattmördades.
Elmrig siade OBD som röd med Auspex.
Vimes siade Elmrig som röd med Presence. Samma klan.
BDG siade KK som grön.
Basenanji siade OBD som grön.
Måns siade xyas som röd.
Recca siade Vildkatt som grön.
Möller siade Cassius som röd med Animalism.

Brujah BDG(s), ODB, Vicotnik(?)
Malkavian KK(s), Recca(s), Tyr
Nosferatu Basenanji(s), Möller(s), Vildkatt(s)
Toreador Elmrig(s), xyas, Vimes(s)
Tremere Cassius(s), Stövelkatten
Ventrue !Paxen(?), Lu-kaazh(s), Måns(s)

Möller

Hubert Hortlax

Måns said:
Som i »fullständigt betydelselösa«? Tja, så kan det kanske vara. Mukwa verkar ju inte direkt tveka när det kommer till att lägga in villospår =)

Hur är det, vilka har inte outat en siar-kraft? Det är ju inte ett scum tell att inte ha gjort det, det är alldeles enkelt att som ulv ljuga om en siar-kraft. Men det är iallafall intressant om någon står på sig som icke-siare. Vad är det för konstiga personer?

Basenanji

Postd20modernist

Jag sade först Tyr, tills jag läste följande på WW-wikin:

WW said:
Obfuscate is a Discipline that allows vampires to conceal themselves and create some manner of illusions [...] Vampires with levels of Auspex may also bypass the effects of Obfuscate, as described on pg. 152 of Vampire: The Masquerade Revised Edition.
Därför kollade jag lite och insåg att Tyr förmodligen skulle vara "immun" mot mitt siande.

Men det där har väl ni andra siare tagit hänsyn till?

Tyr

Hero

Måns said:
Jag tror du har åtminstone delvis rätt. Jag kan vara något annat på spåret. Men jag tror inte man kan avgöra om en spelare är siare eller inte från deras disciplin. Jag kan komma på förklaringar till hur samtliga discipliner siar som har outat hitintills.