Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 4)

Möller

Hubert Hortlax
Re: Möllerman!

Basenanji said:
Tja, i så fall kan man ju undra varför han fick fram resultatet att Stöbelkatten var grön? Var det för att han har en skruvad roll eller för att han är ulv och vill rädda Stövelkatten?
Men ... I förra rundan lägger jag som andra spelare, efter Vimes, min röst på Stövelkatten. Och flyttar den inte.

Jag skulle som ulv alltså ha riskerat att ha ett annorlunda siande bara för att hoppas att någon plockade upp mitt grönande av Stövelkatten och får igång ett drev mot någon annan?

Basenanji

Postd20modernist

WIFOY

Men nu har jag kollat genom förra rundan och glider lite mot Unfair-hållet.

Försvaret i slutet är – precis som Vimes försöker få mig att fatta - bra. Det är det.

Hum. Får fundera lite till.

Cassius

Hero

Möller said:
Cassius said:
Jag har siat Vildkatt och Möller röda.
Du har alltså missat att sia en runda? Nåja.
Det är klart jag inte har, det borde du om någon komma ihåg eftersom du hoppade på mig när jag sa att jag siade KK. Men har är död och röd så det kanske inte är så konstigt att jag inte nämnre honom. Du blev precis en nivå rödare.

Basenanji

Postd20modernist

Vi vet några saker helt säkert:

Stövelkatten, Konrad och !Paxen tillhörde sabbaten.

Resten är spekulation.

Resultaten från siandet:

Cassius KK VildKatt Möller
Vimes Elmrig Stövelkatten Möller
Elmrig OBD Stövelkatten Möller

---

Det här är så skumt.

Magkänsla blandat med ovanstående, men jag lägger min röst på Möller ändå.

Röst: Möller

Xyas

Swashbuckler

Basse, du är fortfarande väldigt välkommen att ge en bra förklaring till varför du och bybon Tyr har samma disciplin men inte samma förmåga. Alla andra som har samma disciplin har samma förmåga, men inte ni.

Varför?

Basenanji

Postd20modernist

Jag har ingen jävla aning. Jag tror att Tyr hade någon sorts förmåga att sia generation i relation till klan, han brödsmular en del om det, men mer än så vet jag inte. Kanske finns det eller fanns det andra som hade sådana förmågor, men jag har inget svar på hur det kan komma sig att jag och Tyr skiljer oss åt.

Borde jag för övrigt ha ett bra svar på det här?

Vimes

Sillkung

Xyas, tror du Basse är ulv eller? Håller du med om att du nog varit sämre det här spelet än vad du brukar vara?

Liksom, det här obfuscate-caset mot Basse är lövtunnt. Det finns många namn som borde vara bra mycket intressantare än Basenanjis. Ett av dessa är ditt, xyas, och ditt spelande de två sista rundorna har inte övertygat mig om ditt byboskap.

Vimes

Sillkung

Sen fattar jag fortfarande inte hur Basse menar att det röda siandet av Möller gör honom till ulv. Det är ju bara att titta på de tre "siarna" som Basse redovisar ovan och konstatera att de antagligen siar alla rött, oavsett fraktion.

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Xyas, tror du Basse är ulv eller? Håller du med om att du nog varit sämre det här spelet än vad du brukar vara?

Liksom, det här obfuscate-caset mot Basse är lövtunnt. Det finns många namn som borde vara bra mycket intressantare än Basenanjis. Ett av dessa är ditt, xyas, och ditt spelande de två sista rundorna har inte övertygat mig om ditt byboskap.
Jag håller med om att jag har haft mer att göra det här spelet än tidigare. Å andra sidan har min röst legat på en ulv varje runda hitintills. Jag är säker på att den gör det nu också. Basse är en ulv som misslyckats med sin förmåga-disciplin-lögn.

De som du tycker är intressantare är sådana som du har scum tells på antar jag? För den hårda infon vi har är KVV, och de är spenderade, och nu detta på Basse. Jag tycker inte precis han har reagerat sådär jättebra på pressen heller.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Vimes said:

Jag håller med om att jag har haft mer att göra det här spelet än tidigare. Å andra sidan har min röst legat på en ulv varje runda hitintills. Jag är säker på att den gör det nu också. Basse är en ulv som misslyckats med sin förmåga-disciplin-lögn.

De som du tycker är intressantare är sådana som du har scum tells på antar jag? För den hårda infon vi har är KVV, och de är spenderade, och nu detta på Basse. Jag tycker inte precis han har reagerat sådär jättebra på pressen heller.
Det tycker inte jag heller. Dessutom verkar han ha bott på en annan planet medan vi diskuterat siandena.

Rösten på Möller är väl okay liksom men motiveringen är så värdelös att jag vill göra så här:

Röst: Basenanji
Om du ska komma in i spelet kan du väl sätta dig in i byns resonemang också? Varulvsspelet är själva definitionen av team effort, så att säga...

Basenanji

Postd20modernist

xyas, Alla Komagars Betvingare:

Låt oss säga att jag är bybo, bara för ett tag.

Okej? Låt oss börja så.

Och så tänker vi oss att Mukwa ger mig siarförmåga och Obfuscate. Det kommer inte rimma med Tyr som skiljer sig då han har en annan förmåga.

Hur ska jag möjligtvis då gröna mig tycker du? Jag har varit uppriktig, outat tidigt och kört mitt vanliga naiva spel. Hur tycker du att jag ska gå tillväga för att "bevisa" att Mukwa faktiskt kan hitta på en sådan här assymetrisk konstruktion?

Det går ju inte.

Eller...tänk vad galet om jag skulle börja säga nu att "jo, det är så här förstår ni...öh...jag ljög förut om min siarförmåga...egentligen är jag securitasvakt! Jag VET vem som har tjallat i affär'n...".

Nej, du får gott vänja dig vid tanken att det kan finnas två Camarillas från Nosferatu som inte har samma förmåga.

Dessutom, for the record, det var alltså KK som claimade förmågan att han visste att en av Nossarna var sabbat. Det behöver ju inte betyda att han ljög, men att ni borde ge er på jakt efter antingen VildKatt (Var är du?) eller Möller. Eller avskriva hans claimande som en varulvslögn.

Unfair

Hero
Hallå igen gott folk. Jag hinner inte vara så aktiv nu men jag återkommer innan jag går och lägger mig. Jag siade som sagt (i förra rundan) Xyas och denne var grön.

Jag har bara skummat igenom dagens inlägg lite lätt men varför tror ni att ulvarna (ulven?) tog ut Tyr just?

Basenanji

Postd20modernist
Kan du svara på resultatet efter ditt (OBD:s) siande efter runda två?

Basenanji

Postd20modernist

Suck...nu ser jag ju att Tyr var Malkav.

mitt fel said:
Nej, du får gott vänja dig vid tanken att det kan finnas två Camarillas från Nosferatu som inte har samma förmåga.
...det ska alltså vara så här:

Nej du får gott vänja dig vid tanken att det kan finnas två med disciplinen Obfuscate som inte har samma förmåga.

Xyas

Swashbuckler

Basenanji said:
Låt oss säga att jag är bybo, bara för ett tag.
Ok. Det enda scenariot jag ser då är att Mukwa begått ett misstag och råkat ge två bybor obfuscate när det egentligen var tänkt att den ena (du) skulle haft en annan. Då obfuscate uppenbarligen skulle innebära en unik förmåga i spelet för Tyr. Det finns ingen annan rimligt förklaring till att era förmågor inte matchar när alla andras gör det.

Jag kan inte hålla det här för troligt tyvärr. Om Mukwa beslutat sig för att göra obfuscate till en specialare så är det högst otroligt att han skulle göra en sådan här miss.

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Jag har bara skummat igenom dagens inlägg lite lätt men varför tror ni att ulvarna (ulven?) tog ut Tyr just?
Bra fråga!

Jag tyckte inte Tyr var sådär lysande som bybo. Visst kom han med några bra resonemang, men jag tycker t.ex. att Vimes och Recca hade varit bättre mål om man velat kväva byn. Så Tyr plockades nog mer för att han satt inne med en förmåga som skrämde ulvarna.

Sen funderar jag på om Tyr rimligtvis kan ha varit väktare. Jag tror inte det. Hade han inte kunnat skydda sig själv då? Kanske tillät inte hans väktarförmåga det. Men det visst väl inte ulvarna? Jag skulle då inte vågat chansa, särskilt inte som Tyr såg döden komma.

Nja. Då är jag mer på Basenanjis idé om att Tyr antydde något om generations-/klansiande. Inte för att jag själv sett några sådana brödsmulor utan för att det känns mer rimligt än att Tyr var väktare.

Cassius

Hero
Möller said:
unfair said:
Bra fråga!

Jag tyckte inte Tyr var sådär lysande som bybo. Visst kom han med några bra resonemang, men jag tycker t.ex. att Vimes och Recca hade varit bättre mål om man velat kväva byn. Så Tyr plockades nog mer för att han satt inne med en förmåga som skrämde ulvarna.

Sen funderar jag på om Tyr rimligtvis kan ha varit väktare. Jag tror inte det. Hade han inte kunnat skydda sig själv då? Kanske tillät inte hans väktarförmåga det. Men det visst väl inte ulvarna? Jag skulle då inte vågat chansa, särskilt inte som Tyr såg döden komma.

Nja. Då är jag mer på Basenanjis idé om att Tyr antydde något om generations-/klansiande. Inte för att jag själv sett några sådana brödsmulor utan för att det känns mer rimligt än att Tyr var väktare.
Jag tror också att det kan handla om att han inte kändes speciellt röd, att knäppa Recca eller Vimes skulle kunna förhindra ett framtida drev mot någon av dom. Att ta dom helt gröna är det säkraste.

Basenanji

Postd20modernist
Äh, jag går genom OBD alt. Möller och hoppar nog på OBD-drevet ändå.

Min teori bygger på att Cassius7Vimes/Elmrigs siande är mer pålitligt än någon annans eftersom de har siat KK/Stöveln' och !Paxo som röda.

Den teorin spricker ju om det är som Vimes påstår: man följer en bestämd färg oavsett vem man siar. I så fall blir bybor/ulvar röda oavsett deras egentliga fraktion.
(det borde ju dock sätta Möllers siande i beklaglig dager, men vafan, jag ska inte vara omöjlig)

Röst: Unfair