Alltså, det här var inte ett dåligt upplagt spel, Mukwa. Det fanns en fälla för ulvarna, KVV, och tyvärr gick dom rakt i den. Hade de inte gjort det hade det här blivit en helt annan historia. Problemet med att konstruera varulvsspel är stabilitet, tycker jag. Jag tycker inte nödvändigtvis att balans är det mest intressanta begreppet. Det här spelet var balanserat, ingen fraktion hade en egentlig edge över den andra. Detta trots att byn vann i fyra raka rundor, men detta är inte en balansfråga, det är en fråga om attdet fanns EN grej som vid outning kunde vinna spelet åt oss. Så man kan kanske snarare säga att spelet var instabilt, dock tycker jag inte att man kan säga att det var obalanserat.
Sen ska några saker sägas:
1) byn var bra. Skötte outningarna bra, i högt tempo, men utan att det var kaosartat.
2) ulvarna gjorde bort sig lite. Liksom, att en ulv blir fluffninjad må vara hänt, men tre?
3) byn hade också lite tur som hittade KVV som vettig grej att outa direkt.
4) siarförmågorna var något av ett genidrag, att alla hade gjorde att det tog ett tag innan Möllers förmåga kunde utläsas. Snyggt (och helt crazy) sätt att nerfa siarförmågan.
Så, summa summarum: byn är bra, och sjukt bra på att arbeta med outningar och fluff. Spelet var inte obalanserat, men väl instabilt (det gick att ha sönder) och ulvarna gjorde bort sig lite.
Sen, unfair jobbade verkligen i motvind
men jag tycker han gjorde det bra. Jäkligt tungt att komma in i ulvlaget i den situation spelet var i.
Jag är väldigt nöjd med mitt eget spel och hittade precis den rollen jag gillar i varuvlsspel. Eller gillar och gillar, när det går bra är det ju kul att vara lagkapten i varje fall.
BDG är, som Basse skrev, kung i djungeln. Spot on! Måns har bra varulvsnäsa, och Recca regerade i pressen på Konrad Konvalj. Möller gjorde ett jättejobb med att visa att han var bybo när han låg risigt till, folk borde se och lära där. Elmrig var hur cool som helst, han, Cassius och Tyr är lite Bybor 3.0, den nya avslappnade modellen. Sen gillar jag ju Basenanji, fast han typ alltid har fel
och att unfair röstade på honom på slutet var en klockren scum tell.
Tack för ett kul spel! Jag kan inte riktigt tycka att det var synd att det blev så ojämt. Byn skötte allt prickfritt och ulvarna gjorde ett misstag som kostade dem spelet. That's life, sporten är orättvis, men i slutänden är "att vinna" alltid en konsekvens av att vara bäst.