Måns första post & röst
Jag har varit med i typ alla spel, men har bara vunnit en gång, men det var rafflande! Jag har varit både bybo, seriemördare, 3:e fraktion och varulv.
Som redan har påpekats så är det svårt så här i början. Jag brukade alltid rösta på de inaktiva så här i början för att bli av med dom (efter en rejäl näsbränna där vi skojade bort inaktivitet), men tänker frångå det nu. Vic är inne på rätt spår. Vi bör genast få igång 2-3 drev. Det kan ge en del nu, men ffa kan det ge en del framöver. För att vi stadsbor ska kunna glipa lite på brevlådan måste vi ha initiativet. Vi ska skapa dreven, vi ska tvinga fram information. Banditerna ska inte sitta och bestämma hur vi ska spela!
Men, vi måste också skydda varandra! Jag vill inte se några poster i stil med "rösta inte på mig, min roll är ofarlig" för då sätter vi våra kraftroller i klistret.
Inte heller, som redan nämnts, ska vi outa info utan press, då har vi inget att analysera.
Slutligen, vi har alla olika strategier, men vår främsta styrka är att vi är ett team! Att som stadsbo bli utröstad är inte att förlora, det är att ta en för laget. Vi kommer att rösta ut stadsbor, gud hjälpe oss, men det får hindra oss från att utföra vårt jobb! Varje röst kan analyseras, allt som skrivs kan granskas!
Så, nu tänker jag börja spela.
Röst: Zebulon
Obs!!! Tips! Svara inte bara på inlägg, skriv något i ämnesraden med. Det underlättar enormt framöver.