Re: Serverar det stekta fläsket kokt, visst.
tripp_trap said:
Det jag har emot dig är att du som sagt i de inledande rundorna hade många inlägg så gott som tomma på innehåll. Du återkommer aldrig/endast svävande med förklaringar till misstankar, verkar lite defensiv och verkar mest skriva för skrivandets skull. Som du säger, det är långt ifrån en vattentät anledning att hänga dig på, men som du också säger har vi fortfarande inte fått mycket att gå på överlag.
Jag håller inte riktigt med dig, tripp_trap. Jag har visserligen skrivit mycket (bland de mest ordrika i spelet tror jag), och visst har jag kanske inte presterat så vansinngt mycket misstankar. Men ärligt talat: vem har det? Under de två första rundorna har vi i princip inte haft något att gå på (och har det egentligen inte under den här rundan heller) - min erfarenhet från tidigare varulvsspel säger mig att det bästa man kan göra i de tidiga rundorna är att aktivera andra spelare, och mer eller mindre slumpmässigt pressa folk (jag tycker fortfarande att Zebulon är den bästa hängningskandidaten - och hans fadäs under första rundan kom sig från slumpmässigt drevande). Det är egentligen nu spelet börjar, nu kan vi börja bygga riktiga misstankar och teorier. Mitt mål under de tidigare rundorna har mest varit att få folk att stoppa in information i tråden, för oss att analysera senare.
Att jag aldrig eller nästan aldrig återkommer med förklaringar till misstankar är taget ur luften, och om det verkligen är ett av dina motiv så får du gärna ge exempel. Det kan tyckas att jag inte följde upp Basse-rösten, men det berodde huvudsakligen på att mitt argument var hans dåliga närvaro (vilket hade ordnat sig när jag väl återkom) och att varulvarna inte plockade ut honom fast han sa att han hade information som han inte lämnade innan rundans slut (som någon annan (Brynolf kanske) påpekade innan jag hann återkomma).
Att jag har spelat defensivt tror jag du är ensam om att tycka.
tripp_trap said:
Om nu inte alla överger detta drev vill jag gärna se ett sista inlägg av dig någon gång ikväll där du summerar alla dina misstankar, tankar och idéer. Visar det sig att du är stadsbo så kommer det att vara till nytta för oss i nästa runda.
Det ska jag göra. (Detta blir lite en upprapning av sådant jag skrivit tidigare - men som sagt: sammanfattning).
Min starkaste misstanke är den mot
Zebulon - när han slumpmässigt blev pressad under första rundan agerade han precis som han gjorde när han fick press på sig under Mutant:UA-spelet. Då var han varulv. Det sammantagna intrycket av hans försvar tycker jag är ett tyngre argument än att han i en mening uttryckte sig så att han gjorde skillnad på sig själv och bybor. Sedan dess har han i princip inte bidragit med något.
Sedan pingar
Krank på min radar. För det första är han varken aktiv eller speciellt konstruktiv, han har visserligen anfört IRL-anledningar till detta, men jag tycker nog att han borde kunna prestera mer kvalité, även om han inte behöver spruta ur sig inlägg. Sedan är det hans neggande under slutet av andra rundan, där han i princip säger att "nu ser det mörkt ut för byun, ack ack" - typisk scum tell, vi ska arbeta frammåt som ett lag, inte sitta med gamnackar!
Utöver dessa två är det hela gänget som hoppar från Basenanjidrevet till Vimesdrevet på en handvändning: i den gruppen måste det finnas varisar, motiven för Basse-rösterna och sedan rösterna på mig är sjukt svaga. Det hoppas för glatt och snabbt mellan dreven för att det ska verka riktigt riktigt.