Dum Panda said:
Brynolf, du har varit misstänksam på Persson länge, vad är det som får dig till detta?
Det här inlägget gör mig brydsam. Jag måste faktiskt fråga, är det
ingen som finner det Brynolf lade fram på sida 2 ens en smula värt att notera? Eller har ni helt enkelt råkat missa det? Det är det här stycket jag tänker på (vilket delvis förklarar hans misstankar mot Persson):
Brynolf said:
Mot slutet av runda 3 skiljde det bara två röster mellan dig och Vimes (tack vare mig, visserligen. jag vet att det inte ställer mig i så bra ljus). Två bevisade banditer (Vimes och Zebulon) röstade på helt ovidkommande smådrev. Hade de röstat på dig hade de kunnat rädda Vimes. I synnerhet Vimes själv borde ju ha röstat på dig av ren överlevnadsinstinkt utan att det hade varit jättesuspekt. Nu gjorde ingen av dem det, vilket gör dig skum.
Jag vill bara att alla uppmärksammar den biten, ifall vi hänger honom och han visar sig vara bybo.
Brynolf har betett sig skumt, det håller jag med om, och är han bandit har han nästintill erkänt att de orkastrerade den där händelsen för att sätta dit Persson. Men om han inte är det så har Persson dessutom serverat oss ett extra argument mot honom själv: Han har inte heller tilltalat Zebulon eller Vimes särskilt ofta, precis som Brynolf påpekar (jag får det till att han direkt svarat Vimes en enda gång, och då enbart för att skriva sitt "CV", Zebulon svarade han heller aldrig direkt vad jag kan se. Men kolla gärna upp det själva och rätta mig, jag kan mycket väl ha fel). Sen tycker jag i och för sig överlag att det argumentet är rätt svagt, jag har inte heller besvarat Vimes eller Zebulon direkt särskilt ofta.
För att summera anser jag alltså att "bevisen" mot Persson just nu är starkare än de mot Brynolf och låter därför min röst ligga kvar.
Röstsammanställning (med reservation för fel):
Dum panda: 4 (Vicotnik, Solvebring, NilsH, Andersson)
Persson: 3 (Brynolf, tripp_trap, Banarok)
Brynolf: 4 (Persson, Lindenius, krank, Dum_Panda)