Andersson
Hero
Re: Om Perssons argument och röstning
Jag tycker ändå att det är meningslöst att haka upp saker enbart på om man direkt svarar någon bevisad bandits inlägg. Det kan vara mycket slumpmässigt beroende på hur diskussionen springer iväg, och vilket inlägg man svarar på.
I stället är det ju helhetsbilden av deltagandet i diskussionen om folk som är viktig. En diskussion kan rätt fort försvinna bort från de ursprungliga inläggen, t ex genom att man svarar på någons analys.
Väldigt mycket av diskussionen om såväl Zebulon som Vimes handlade om dem, men var inte direkta svar på deras inlägg. Man måste alltså kolla vidare i diskussionen snarare än exakt vilka inlägg man svarar på. Det intressanta att analysera tycker jag är inte om man pratar MED någon, utan om man pratar OM någon. Och på vilket sätt och i vilket sammanhang (t ex tidpunkt) man gör det.
Titta bara på hur Zebulon och Vimes spelade, där de både röstat, misstänkt och pratat om varandra. Allt i syfte att ge varandra alibi.
Jag tycker inte Persson är grön. Han är dessutom mindre grön än Brynolf i min bok.krank said:Utveckla gärna; på vilket sätt är de argument som framförts för att det är misstänkt att någon undviker att prata med någon ogiltiga?Andersson said:ointressant eftersom det viktiga är om man pratar OM dem;
Alltså:
- MED: Att inte prata med någon kan vara en indikation på att man antingen försöker undvika att nämna den för att inte skapa alltför tydliga mönster (och skapar därmed ändå ett mönster) eller på att man har kommunikation på annat håll med den personen.
- MOT: Att man inte pratar mot en viss person kan vara ett tecken på att man är antingen en helt vanlig stadsbo eller en extremt inkompetent skurk.
Liksom, att konsekvent hålla sig från drev mot sina skurkkamrater är ett nybörjarfel och rätt stenkorkat. Jag vill inte gröna Persson, men att det skulle vara oviktigt med MED och viktigt med OM vill jag ha bättre argument för att köpa.
Jag tycker ändå att det är meningslöst att haka upp saker enbart på om man direkt svarar någon bevisad bandits inlägg. Det kan vara mycket slumpmässigt beroende på hur diskussionen springer iväg, och vilket inlägg man svarar på.
I stället är det ju helhetsbilden av deltagandet i diskussionen om folk som är viktig. En diskussion kan rätt fort försvinna bort från de ursprungliga inläggen, t ex genom att man svarar på någons analys.
Väldigt mycket av diskussionen om såväl Zebulon som Vimes handlade om dem, men var inte direkta svar på deras inlägg. Man måste alltså kolla vidare i diskussionen snarare än exakt vilka inlägg man svarar på. Det intressanta att analysera tycker jag är inte om man pratar MED någon, utan om man pratar OM någon. Och på vilket sätt och i vilket sammanhang (t ex tidpunkt) man gör det.
Titta bara på hur Zebulon och Vimes spelade, där de både röstat, misstänkt och pratat om varandra. Allt i syfte att ge varandra alibi.