Då har man sett avsnitt 5. Det når inte samma höjder som förra avsnittet, men det var väntat med tanke på hur förbannat asbra förra avsnittet var. Detta var också bra! Lite av en transportsträcka till senare grejer som förmodligen är häftigare, men ändå bra!
Saker jag gillar:
Jävlar vad bra Shohreh Aghdashloo är som Elaida! Hon lyfter verkligen varje scen hon är med i! Och politik-intrigerna i Tornet är fortsatt bra.
Jävlar vilken bra skurk Valda är! Jag älskar den typen av skurkar, självgoda pompösa as som egentligen är kassa men ändå kan göra som de vill för att folk lyder dem. Det är såna skurkar man älskar att hata!
Då jag tidigare klagat på att sidostorys fått för mycket uppmärksamhet borde jag inte gilla Morraines och Alannas storys, men det gör jag.
Jag vet att Mat egentligen förlåter Min lite väl snabbt, men samtidigt AVSKYR jag storylines där karaktärer går runt och tjurar på varandra så tycker ändå att det är till det bästa.
Jag gillade verkligen stycket där Egwene besöker sina vänners drömmar och vad det sedan utmynnar i.
Det var riktigt snyggt att havsfolkets vävar liknade norrsken.
Grejer jag inte gillade:
Jag tycker att serien hittills sett riktigt bra ut, men scenerna på båtens däck kändes rikt billiga. Trodde inte för en sekund att de var ute i friska luften utan det var pinsamt tydligt att de var inhomhus i en studio framför en greenscreen.
Hur har de lyckats göra Nynaeve, en av bokseriens bästa karaktärer, så tråkig den sista tiden? Det enda hon gör är att gå och deppa. De säger till och med rakt ut i avsnittet att hon vill ha kontroll, men det får vi inte alls se. Här vill jag se bättring!
Det ska sägas att lillgrabben vaknade några gånger under tittandet, så jag har kanske missat lite saker när jag nattade om honom. Ska nog se om avsnitt snart, om jag då upptäcker något som jag nu missat skriver jag igen