Jag är nyfiken på hur seriens känns från ert prespektiv! Kan ni berätta mer om saker i serien ni känner hade behövt förklaras bättre (eller överhuvud taget), eller sättas upp i en prolog?
De hade kunnat gjort det som en saga som en äldre person berättar för ett gäng barn, alternativt visat det med stämningsfulla bilder som passat världen.
Vem är draken? Vem är den mörke? Förklarat Ais Sedai bättre. Ok, hon är blå, hon bär grönt och hon bär rött? Varför då? Jag var tvungen att kolla in en wiki för detta då jag inte kan minnas att de förklarar deras organisation alls.
Ehm vad mer? Deras synsätt på Wheel of Time och dylikt.
Det känns som att de dök rätt in utan att förklara något alls och jag satt ofta förvånad och fick pausa och kolla upp saker. Det ska inte behövas tycker jag, men jag kanske är extra trög? Vad vet jag.
Saker jag minns på rak arm att jag hade velat haft en bra introduktion till, kanske inte enbart i en prolog, utan allmänt.
Tex minns jag i förra avsnittet hur de gula ajah nämns. Vad är en ajah då? Det har de såvitt jag minns inte förklarat, men då jag hade kollat upp detta själv så visste jag vad de snackade om.
Blev rörigt nu känner jag. Multitaskar bredvid jobbet här. Hoppas det ger någon förståelse för mitt perspektiv iaf.