Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Sweet! Nu är de väl redan full uppe i att göra klart säsong två, men jag hoppas att det här gör att de tar ut svängarna ännu mer när de kan låta saker löpa över två säsonger med lite mer säkerhet.
Ja, jag hoppas på fler och/eller längre avsnitt! Och lite bättre tempo. Lite långsammare, ingen stress med handlingen. Samt inga covid-restriktioner som sabbar såklartSweet! Nu är de väl redan full uppe i att göra klart säsong två, men jag hoppas att det här gör att de tar ut svängarna ännu mer när de kan låta saker löpa över två säsonger med lite mer säkerhet.
Håller helt med, det kommer inte störa mig alls att de bytt skådis.Det börjar också kännas som att det gått så länge sen jag hörde att Donal Finn ska ta över som Mat att jag internaliserat det och nu ser fram emot att se honom i rollen.
Jag tror att jag läst nånstans att åtta säsonger planeras. Med tanke på att böckerna är sega dom sirap i mitten av serien tycker jag att detta låter rimligt, då kan de skala bort alla biljoners onödiga sidostorys som fanns i böckerna, trimma de storys som var bra och fokusera på huvudpersonerna.Hur många säsonger borde det bli för att avluta hela bokserien (i nuvarande eller önskat tempo)?
Också mina tankar. Som jag skrivit förut - här finns stora möjligheter att göra en hel del av det så gör böckerna undermåliga på ett bra sätt istället. Men det kräver ett fritt förhållande till intrigen för att lyckas.Jag tror att jag läst nånstans att åtta säsonger planeras. Med tanke på att böckerna är sega dom sirap i mitten av serien tycker jag att detta låter rimligt, då kan de skala bort alla biljoners onödiga sidostorys som fanns i böckerna, trimma de storys som var bra och fokusera på huvudpersonerna.
Du slutade innan det blev riktigt bra.Jag läste de första 6-8 böckerna slaviskt, sedan ledsnade jag brutalt på det...
(kom till 10, 11? )
Som ung gillade jag långa bokserier, men att inte kunna avsluta och hålla en koncis berättelse, det är misslyckat slag på färdigheten FÖRFATTARE
Var dock positivt överraskad av serien, även om man gör som med alla adaptioner av litterära fantasyförlagor numera...
Ser fram emot en fortsättning!
C
Noterar också att artikeln noterar hoppen i tid och rum som böckerna ägnar sig åt (visserligen med hjälp av magi) och att det är en utmaning för serien. Jag skulle ju hänföra ganska stora delar av ryckigheten i säsong 1 till att huvudpersonerna ganska mycket kastas mellan scener på olika platser så det kommer nog inte bli lättare att lösa (och då är bok 1 ändå mer hanterbar i det avseendet än någon av de andra).Ett av mina största klagomål på första säsongen var tempot, att det ibland kändes hackigt och mycket bortklippt då man hade för få och för korta avsnitt. Därför är jag väldigt glad över nyheten att avsnitten i säsong 2 kommer vara längre! Tyvärr fortfarande bara åtta avsnitt per säsong, men att dessa åtta avsnitt är längre är ett steg i rätt riktning tycker jag!
Ja verkligen! Efter Rings of Power så funderar jag på att ge House of Dragon en chans till, men även om jag tar mig igenom den serien kommer det ju vara fantasy-torka efter det ett tag. Så det ska bli najs när säsong 2 av denna serie börjarSka bli trevligt med WoT igen. Blir spännande att se var intrigen tar vägen.
Willow i november och The Witcher: Blood Origin i december!Ja verkligen! Efter Rings of Power så funderar jag på att ge House of Dragon en chans till, men även om jag tar mig igenom den serien kommer det ju vara fantasy-torka efter det ett tag.
Ser orimligt mycket fram emot denna.Willow