Conan
انتفاضة
Det går nog att casta helt förutsättningslöst och få en mixad ensemble. Att en sådan process skulle generera en så oss perfekt mix är däremot osannolikt."Taktiska skäl"? Detta är ju löjligt! Du skriver något som jag tolkar att de ansträngt sig för att casta så representativt som möjligt och jag ville som curiosa påpeka att castingen faktiskt var färgblind. Att det skulle bli världens skitstorm om detta med anklagelser om lögner och "taktiska skäl" kunde jag inte ens i min vildaste fantasi ana. Jag tycker personligen att det är sjukt trist, är inte alls road av såna här diskussioner. Vad Trump har med det hela att göra kan jag ännu mindre förstå och lämnar helst därhän.
Men du pratar om saker jag över huvud taget inte nämnt. Den här diskussionen handlar inte om ifall kreatörerna gillar mångfald eller inte. Jag har inte sagt ett ord om det. Vi kan utgå från att de gör det om det får dig att må bättre. Men det är inte det vi pratar om. Jag sa att kreatörerna sagt att de varit färgblinda när de castat. Du har sagt att de förmodligen ljuger. Jag har frågat vad du har för bevis för det. Du har sagt att det finns en stor representation av skådespelare och att kreatörerna vill ha det så. Okej, men om en färgblind casting leder till en stor representation av skådespelare så blir det ju som kreatörerna vill ha det, så det faktum att de skulle vilja ha en bred representation säger ju inget emot att de castat färgblint. Vi kan ta ett hypotetiskt scenario. Säg att teamet jobbar i förproduktion och diskuterar castingen. Någon säger: "Hörrni. Det vore ju najs med en bred representation i serien. Och alltid när vi har auditions kommer det ett enormt antal människor med olika etniciteter och det är ju aldrig så att personer med en etnicitet gör ett bättre jobb än någon annan. Ska vi inte bara skita i att kolla på etnicitet och enbart se till prestation? Jag är övertygad om att vi på så sätt kommer att få ett jättebred representation och dessutom riktigt duktiga skådisar!" Med andra ord, det behöver inte råda någon motsättning i att vilja ha en bred representation och att casta färgblint. Men ditt case verkar vara att det inte går att casta färgblint och samtidigt ha en bred representation och det är det resonemanget jag tycker du har svårt att ro ilnand.
Men ska vi kanske nöja oss där? Du vet vad jag tycker och jag vet vad du tycker. Jag tror inte det går att komma längre.