Jag tror att dom som skapar olika tv-serier , filmer , tv-spel osv idag är väldigt medvetna , dom vet att woke säljer. Dom känner till sin target audience
Tittar vi på wheel of time så ser vi följande
Lan är öst-asiat
Egwene är aborigin.
Perrin är färgad
Nynaeve är färgad
Serieskaparna har valt att gå på ok two rivers people dark complexion hmmm ja då kör vi på färgade ist för "mörkare" européer (ett i mina ögon väl medvetet val) Se så progressiva vi är
Dom VÄLJER att ha med Morraines "pillow friends" förhållande med amyrlintronen som bara RÅKAR vara en färgad kvinna trotts att siuan (amyrlintronen) beskrivs som en pretty woman of FAIR complexion with blue eyes and a delicate mouth och inte en pretty woman of dark complexion . Sådär nu har vi pleased både representations beivrarna och hbtq folket.
Tror du inte att detta är väldigt väl medvetna och väl planerade val ifrån seriens skapare ?
Jag är smått chockad över att att jag nu klart och tydligt försökt förklara för dig flera gånger och du förstår fortfarande inte vad jag menar. Det du skriver nu har inte ett dugg att göra med vad jag skriver. eller vad du tidigare skrivit. Jag ska försöka förklara en gång till, men om du inte förstår den här gången, kan du i så fall snälla ge dig och lämna detta?
Det vi pratar om handlar inte om huruvida skaparna tycker att det är bra med en bred representation bland skådespelarna. Det gör de säkert, annars hade ju inte skådespelarna haft en bred representation. Vi talar om att du påstår att skaparna ljuger när de säger att de tog hänsyn till hudfärg över huvud taget när de castade. Du har inget bevis för det, men ditt bevis är såvitt jag förstår att det finns en bred representation bland skådespelarna och att en bred representation säljer. Men det jag ju inte något med någonting att göra! För RESLUTATET av att casta utan hänsyn till hudfärg verkar ju ha blivit en bred representation, vilket i sin tur säljer. Så att påstå att de ljuger är fortfarande helt grundlöst.
Disskussionen har nu gått såhär en väldigt lång tid.
Franz: Filmteamet säger att de inte tog någon hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Tycker du inte själv att det börjar bli lite tröttsamt? Jag tycker det. Nu har vi pratat väldigt väldigt länge om detta och du har fortfarande inte gett något case för varför filmteamet skulle ljuga om hur de resonerade när de castade utan bara upprepat samma saker som på intet sätt är vidkommande. Ska vi inte släppa detta nu? Jag är i alla fall inte alls road av diskussionen.