Nja, vi har sett honom slå upp en enorm ekdörr (omänsklig styrka med hjälp av kraften?) och han känner igen drakberget.
Men kommer han förvandlas till en drake den här gågnen?
Nja, vi har sett honom slå upp en enorm ekdörr (omänsklig styrka med hjälp av kraften?) och han känner igen drakberget.
Jag hörde på någon youtube-kanal att Aes Sedaiernas gemensamma viftande påminde om Power Rangers, så det kanske var en for shadowing för morphing-förmågor?Men kommer han förvandlas till en drake den här gågnen?
Nja... Rand är ju än så länge inte uppbyggd alls till att bli draken heller. Vi har väl inte sett ens en antydan till kraften i honom så här långt? Just nu står det ju mellan Nynaeve och Matt.
Man får tänka på att det är mång som ser serien som aldrig läst boken.
Jo så klart. Min invändning är om det [även en kvinna kan vara Draken] ska vara en möjlighet så behöver de ändra betydande delar av världsbygget och då hade jag gärna sett att det hade signalerats genom innehåll i serien. Det hade skapat mer grundläggande spänning kring frågan "vem är Draken" även för de som läst boken utan att det ändrat något för dem som inte läst den.Nja... Rand är ju än så länge inte uppbyggd alls till att bli draken heller. Vi har väl inte sett ens en antydan till kraften i honom så här långt? Just nu står det ju mellan Nynaeve och Matt.
Man får tänka på att det är mång som ser serien som aldrig läst boken.
Vad är det egentligen som skulle behöva ändras som inte redan signalerats? Jag har grunnat på det där och jag kan egentligen inte komma på något särskilt som behöver ändras bara för att draken _kan_ vara kvinna.Jo så klart. Min invändning är om det [även en kvinna kan vara Draken] ska vara en möjlighet så behöver de ändra betydande delar av världsbygget
Ja, tyvärr håller jag med. Det ser inte ens ut som en enhetlig look, de har liksom en lösnäsa som de slänger ihop med en random inte särskilt snygg peruk som de slänger ihop med ett par random platåskor. Det finns inget i looken som säger att detta är en mytomspunnen varelse med en egen kultur och en unik syn på världen och livet. Gillar verkligen skådisen och tycker han gör allt man kan begära med vad han blivit tilldelad.Men jag håller lite med om Loials kostym. Jag gillar karaktären som han presenteras (i böckerna var han mer osäker och tvekande om allting väll?), men utseendet är inte on par med exempelvis trollockerna vi fick se. Det ser snarare ut som ett väldigt bra försök till cosplay på en budget.
Loial castades rätt tidigt så jag tror inte det. Däremot finns ju möjligheten att de hade problem med att få karaktären att komma till liv, de visste inte hur de skulle göra, sköt på problemet och hittade ingen lösning. Sen när tiden var slut fick de stressa fram en nödlösning?Det är ju och för sig fullt möjligt att det i princip är så som är fallet. Kanske hade de inte med Loial (Eller vitrockarna) från början. Sen insåg det under lite testvisningar och annat att de nog behövde vara med, så blev tvunga att skrapa fram kostymer och göra lite reshoots efter att det mesta av budgeten redan var spenderad på annat XD
Tack så jättemycket för tipset!!! Ska kolla in Origins så fort jag får möjlighetTips: De har även lyft ut Wheel of Time Origins, korta animerade klipp som beskriver en del setting, bakgrundshistorier och legender. De är faktiskt riktigt bra och i det närmaste helt lojala till böckerna. De här klippen ska tidigare ha legat under "X-ray"-funktionen på olika avsnitt, men jag har aldrig lyckats få det att fungera på Apple TVn.
Amazon Prime-appen lämnar en del övrigt att önska i layout, funktionalitet och smidighet, men äh, vem kan förvänta sig något sånt från ett av världens rikaste företag.![]()
Det är Jordans fel att det heter så och det konstiga och ologiska i namnet diskuteras i det senaste avsnittetThe amyrlin Seat , amyrlin tronen . Detta är titeln på aes sedaiernas boss hur jävla svårt kan det vara att kalla henne the amyrlin seatED eller på svenska DEN amyrlin tronADE/krönta. Hon är en person inte en sak hon är inte själv tronen utan den som sitter på tronen .