Rimligt.Sen har jag själv bytt olika ord i min vokabulär genom åren
Jag menar, ord byter mening. Man blir aldrig "klar" med att bygga ett ordförråd. Allt är föränderligt, inget ligger helt fast. Den enda rimliga inställningen i en ständigt föränderlig värld är väl att acceptera detta – inte att garanterat hoppa på varje trend, men att vara beredd att ompröva det existerande, det redan inlärda.
Jag lärde mig en gång i tiden hur man skriver en config.sys som frigör tillräckligt med minne för att köra TIE Fighter. Jag har också lärt mig hur man skriver skrivstil. Och att använda ordet "mongo" för att beskriva folk jag tycker är dumma. Alla dessa är inaktuella kunskaper. Ordförrådet förändras, liksom kunskaperna i stort.
Jag var på väg att säga att jag tycker att det är lite fånigt när folk blir upprörda över att ord försvinner, byter mening eller byts ut. Men så kom jag på att jag själv är ganska irriterad över att elever på sina håll numera kallas "kunder" och att väldigt få verkar bry sig om vad ordet "fascist" faktiskt betyder…
Men ja, jag tror att en rimlig inställning är att man kommer att behöva uppdatera sin vokabulär då och då genom livet.