Racial Holy War - och det är precis så politiskt inkorrekt som det låter.PAX said:RaHoWa ?
Äh. Rymd hade ett bra rollpersonsskaparsystem med poäng och väldigt lite krångel. Cybernetik var föredömligt fixat och rätt inspirerande. Jag gillar också att spelet till skillnad från Mutant Chronicles hade lite mer småkorporationer och inte bara de stora megakorparna. Dessutom var skadereglerna inte lika tokiga som de blev i MC.Ond bråd död said:åtminstone Mutant:rymd är klart sämre
Parabellum...anth said:Finns det något svenskt spel som kvalar in på listan?
Jag utnämner denna artikel till den slutgiltiga auktoriteten på området!krank said:
ICEs Rolemaster är inte krångligt.Skarpskytten said:Rolemaster måste iallafall vara en bubblare på den listan. "Du vill göra något? Slå 1t100, lägg till din färdighet, dra av 35 för X och lägg till 15 för Y. Avläs nu tabell 3.1.12". Charmlöst och krångligt.
Vad ska man säga om ett spel som gör skillnad på om man står på knä eller står upp när man skjuter? Och skadesystemet: "Han avlossar sin Glock och träffar dig ... i levern! 3000 i skada! Hur många HP har du?" "Tretton" "Hmm, var är tabellen för Instant Death" (fritt ur minnet efter två spelningar ca 1990).anth said:Phoenix Command är krångligt.
Och Phoenix Command är bara bubblare.
Men... Det borde ju vara en självklarhet! Det är ju helt olika saker!Skarpskytten said:Vad ska man säga om ett spel som gör skillnad på om man står på knä eller står upp när man skjuter?
Efter att ha studerat länken har jag kommit fram till:krank said:
Realistiskt?Skarpskytten said:Vad ska man säga om ett spel som gör skillnad på om man står på knä eller står upp när man skjuter?