Nekromanti Wrnu gnälligt och negativt?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Just ja...

På frågan om vem som först ska vara den som ser människan och visar respekt, så svarade du väldigt fint. Du skrev...

Den som klarar av att vara först.
Vilket jag tyckte var bra. Men tyvärr innebär det att det i så fall blir de som inte ser människan och som öser ur sig förakt över andra och deras insatser som blir de som postar. Om ingen annan bråkar med dem för att de känner empati med deras frustration, så kommer forumet till slut bara att bestå av en massa gnäll, och ett fåtal läsare som sitter och känner sympati med alla som gnäller*.

Alla andra har dragit på forumsträff där man kan snacka med folk i lugn och ro, utan påhopp åt höger och vänster**.

M.

* Och kanske ett och annat vettigt inlägg som inte provocerar någon.
** Oftast i alla fall. :gremlaugh:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Att andra är värre gör inte mig gladare

Och DÄR är det riktigt jävla gnällig, tjurig, puckad fjortisattityd rakt igenom. Kanske beror då på att medelåldern där är betydligt lägre än här.

Nä, ta inte åt er av folk som säger att det är gnälligt här, för det är det inte. Långt ifrån.
Att det är värre på andra ställen gör inte mig ett dugg gladare. Jag hänger på ett antal forum, och där kan jag säga att RPGnet är värre, EN World i stort sett bättre, och MacNytt bra mycket bättre.

Jag hänger på de ställen jag tycker att nivån är okej för mig. Inte för att SvenskaMagic är gnälligt.

M.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Just ja...

Jag kan inte säga annat än att jag förstår din frustration, även om Targons frustration i Göttërdämmërüng-tråden egentligen var mycket lätt att relatera till om man bara försökte. Jag vill inte bedöma situationen åt er, och jag brukar inte ta någons sida i ett flamewar (även om det händer att jag ibland hejar på Ymir för att han är min kompis), men jag ville bara säga att om ni vill undvika flamewars (och det låter det ju faktiskt på er som att ni vill) så borde ni försöka se de riktiga motiven bakom inläggen, istället för att se inläggen som boxingpåsar eller virus som håller på att ta över er dator. Jag utmanar er således att hantera nästa "flameare" på ett sansat och psykoanalytiskt vis - om ni är nöjda med resultaten så kan ni alltid köra på den modellen, om jag har fel så kan ni ju fortsätta på det spåret som ni kör på nu.

Och, just det, förresten, din mardrömsvision om ett gnällrike känns ärligt talat lite långsökt. Om ni däremot vill ha en lösning på de gnällproblem som finns idag, rekommenderar jag en något mer humanistisk inställning.