Är det lite av en spirituell uppföljare till The Wire?We Own This City
Egentligen räcker det med att säga att detta är ett nytt mästerverk av David Simon och George Pelicanos. Allt de rör blir guld. Baltimore, poliser. Kan inte bli bättre!
Absolut. Samtidigt är det ju samma miljöer och teman som de utforskat åtskilliga gånger genom åren. The Wire är helt klart vassare dock.Är det lite av en spirituell uppföljare till The Wire?
Glömde skriva, men Masters of the Universe är inte i samma klass som She-Ra eller Drakprinsen, där jag blev mer engagerad av karaktärer och storyn. Dock ändå sevärd.Jag såg aldrig He-man när jag var yngre så det här är lite för mig att se vad det handlar om.
Jag skulle rekommendera den animerade filmen. Tyckte den var mycket bättre än den tecknade serien, just på grund av anledningarna du gav. Den otecknade versionen är ... knappt värt besväret, tyvärr. Hade hoppats på mycket mer. Tror serien blev nedlagd också.Jag kanske tar mig för att se Netflix' otecknade version nån gång för att se om den också är snygg, men animen lär jag inte se igen.
jag har ägnat tiden sen D+ kom med att se om Simpsons, men fastnat på säsongerna runt 20-22 där det är... låt oss kalla det svårtittat.Jag har börjat se om de första säsongerna av The Simpsons på Disney+. Då jag förstått att det är ungefär de första 8 säsongerna som är riktigt bra tänkte jag sikta in mig på dem. Hittills är jag halvvägs igenom säsong 2.
De första säsongerna såg jag när de gick på TV i början av 90-talet och även om säsong 1 inte riktigt hittat formen än har de på det hela taget stått sig riktigt bra. Det är en (oftast) riktigt smart skriven, lagom subversiv sitcom med mycket hjärta.
Dock är jag en aning bestört över till vilken grad mitt medelålders jag identifierar sig med Homer... :o
Den har jag sett, men… öh, nog för 25 år sedan vid det här laget. Kanske dags igen då. För jag minns den också som rätt bra. Även om jag i efterhand mest minns att jag verkligen gillade introt.Jag skulle rekommendera den animerade filmen. Tyckte den var mycket bättre än den tecknade serien, just på grund av anledningarna du gav.
Vilket ju faktsiskt är TV-seriens enskilt starkaste byggsten också. Så att de valt att göra en låt som är så annorlunda från TANK! som Ask DNA är och ändå få till känslan visar att Cowoby Bebops största stjärna är The Seatbelts.Den har jag sett, men… öh, nog för 25 år sedan vid det här laget. Kanske dags igen då. För jag minns den också som rätt bra. Även om jag i efterhand mest minns att jag verkligen gillade introt.
Det är så sjukt hur bra gamla Simpsonsavsnitt håller än idag! Även fast första säsongen minst sagt har barnsjukdomar finns fantastiska avsnitt även där, Moaning Lisa är ett av de bästa avsnitten i någon serie någonsin tycker jag! Sen när serien hittade sig själv var den nästan helt ensam med att utveckla vad många kallar för ”screw the audience-jokes” men som jag kallar för post-humor!Nånstans runt säsong 3 blir serien som den "ska" vara och till och med säsång 8 eller 9 är nästan varje avsnitt i toppklass.
Det är också intressant att de inte är helt säkra på att de gör komedi i början, många av de bästa skämten i de första två säsongerna drar de bara i förbifarten för att ge handlingen mer plats - som att man inte får skämta när det är handling. Men ganska snabbt kommer de ju på att handlingen ska vara liksom skriven så att den lvererar skämten och jobbar tillsammans med dem.Det är så sjukt hur bra gamla Simpsonsavsnitt håller än idag! Även fast första säsongen minst sagt har barnsjukdomar finns fantastiska avsnitt även där, Moaning Lisa är ett av de bästa avsnitten i någon serie någonsin tycker jag! Sen när serien hittade sig själv var den nästan helt ensam med att utveckla vad många kallar för ”screw the audience-jokes” men som jag kallar för post-humor!