Evil Peter
Hero
Re: Ytterligare en nedmontering av rättssäkerheten
Att föra oväsen och ha ett aggressivt beteende är t ex ett sätt att skrämmas så det är inte alls löjligt att tolka det på något annat sätt. Uppenbarligen har två personer i tråden tolkat det som möjligt så det blir bara löjligt att kalla andras tolkningar löjliga.
Nej, vi har ingen kulturell och social utveckling alls. Det är väl klart att saker tolkas annorlunda efter ett tag? Vi har ingen form av utmaningar i vårt samhälle där vi dänger varandra i ansiktet med handskar osv. Skulle jag dänga en rad folk i ansiktet skulle jag få arga, förvånade blickar och kanske några knuffar och smällar. Såvida jag inte råkade dänga till någon historienörd som lyckades behålla sin fattning skulle sannolikt ingen tro jag sökte en duell.Är det något slags bäst-före-datum på utmaningar? Om polisen hade gått fram och slagit honom i ansiktet med en handske då? Eller skickat ett ombud för att göra upp detaljerna kring en duell i gryningen?
Innebörden i gesten är tydlig: "Kom och slåss!". Att kalla det något annat än en utmaning är bara löjligt.
Att föra oväsen och ha ett aggressivt beteende är t ex ett sätt att skrämmas så det är inte alls löjligt att tolka det på något annat sätt. Uppenbarligen har två personer i tråden tolkat det som möjligt så det blir bara löjligt att kalla andras tolkningar löjliga.