Man Mountainman
Storsvagåret
Re: Ytterligare en nedmontering av rättssäkerheten
(Jag tror för övrigt på kulturer också, men de är inte överenskommelser utan generaliseringar utifrån stora mängder enskilda människors beteenden, samt de mentala modeller av dessa generaliseringar som enskilda människor gör sig. Oj vad kul man kan ha med ontologiska kategorier.)
/Kalle
Nu bytte du definition. Tidigate sa du något om en "enhetlig landmassa". Men skit samma: jag har fått en halv eftergift, och det är mer än vad jag kommit att förvänta mig av dig, så jag är nöjd.Vi måste leva i rätt olika kulturella kontexter. Min erfarenhet säger nämligen att de flesta som diggar sverige snarare diggar nåtslags underlig idé om gemensam kultur (som aldrig definieras)
(Jag tror för övrigt på kulturer också, men de är inte överenskommelser utan generaliseringar utifrån stora mängder enskilda människors beteenden, samt de mentala modeller av dessa generaliseringar som enskilda människor gör sig. Oj vad kul man kan ha med ontologiska kategorier.)
Nä, men det beror på att det inte finns någon Stormkejsare, punkt. Den tänkta Stormkejsaren är objektiv. Hade det funnits en Stormkejsare, så hade han varit objektiv. Värden, däremot, är icke-objektiva vare sig de finns eller ej.men det finns ingen objektiv Stormkejsare heller.
Tja, om definitionen är så enkel så borde du inte heller ha något emot den, för du kan ju knappast förneka att de faktiska landområden som inringas av de efemeriska ting vi kallar "gränser" existerar. (Men å andra sidan är ju Wikipedia den förhärskande borgerliga ideologins språkrör. Tvi!)EDIT: Wikipedia säger: "Land är en benämning på ett område som utgör eller historiskt har utgjort en självständig eller självstyrande politisk enhet."
/Kalle