Nekromanti Zak S

chrull

Stockholm Kartell
Patrick Stuart måste förövrigt ha hittat den här tråden och alltså nu citerar G45 på varenda sida på sin blogg.

Fett.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
chrull;n291311 said:
FB/Privatlivsdiskussionen hör nog inte hemma här?
Men det gör hobbymoderering?

:wink:

anth

Vetefan
Vitulv;n291310 said:
Jag både ett facebookkonto (i mitt riktiga namn) och ett privatliv. Varför skulle jag inte kunna ha det? För att folk kan se saker jag valt att dela? Om jag väljer att dela med mig av något, har jag då förlorat mitt privatliv?
Som Khan sa är detta OT och en moderator kommer att slå oss i huvudet med en ban-hammare om vi inte slutar.
Men ja, men PERSONLIGA åsikt är att du förlorat ditt privatliv. Om du lovar att respektera mina personliga åsikter så lovar jag att respektera dina. :)

Vitulv;n291310 said:
Har man förlorat sitt privatliv om man finns med i telefonkatalogen också?
Talar vi om den gamla papperkatalogen så har man kvar sitt privatliv.
Talar vi om Eniro eller Hitta är min PERSONLIGA åsikt att man förlorat sitt privatliv - finns du på på Hitta och Eniro kan jag ta reda på ALLT om dig och jag menar ALLT, inkl. din deklaration, vad du röstar på o.s.v.

Vitulv;n291310 said:
Ditt resonemang är obegripligt, så förtydliga gärna. Det är så långt ifrån "självklart" som det går att komma.
Ett förtydligande skulle kräva ännu mer OT.
Låt oss nöja oss med att ditt resonemang är precis lika obegripligt för mig. :)

God45

#PrayersForBahakan
chrull;n291311 said:
Patrick Stuart måste förövrigt ha hittat den här tråden och alltså nu citerar G45 på varenda sida på sin blogg.

Fett.
Fan vad coolt! :D

Älskade Veins of the Earth om du läser det här Patrick

chrull

Stockholm Kartell
anth;n291314 said:
Talar vi om den gamla papperkatalogen så har man kvar sitt privatliv.
Talar vi om Eniro eller Hitta är min PERSONLIGA åsikt att man förlorat sitt privatliv - finns du på på Hitta och Eniro kan jag ta reda på ALLT om dig och jag menar ALLT, inkl. din deklaration, vad du röstar på o.s.v.
Nu struntar jag i att det är OT. Det här är lögn och konspirationsteorier.
De kan inte bara få stå helt oemotsagda. Du kan inte ta reda på vad jag röstat på bara för att du kan min adress.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING

Som ni alla redan är medvetna om är diskussioner om vad man kan förvänta sig i form av privatliv när man har ett Facebook-konto och liknande saker OT här.

Tack så mycket!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
DETTA ÄR ETT MODERATORMEDDELANDE:

Stay on topic, stay on topic!

/Magnus

EDIT: Oj en dubbelmoderering. :D

Magnus Seter;n291275 said:
Tyvärr har Bo F Munthe lämnat oss endast för några veckor sedan, så om han ska vara med i spelet så får Blixt först bemästra någon form av nekromanti.

:sad:

/M

Åh, fan, det visste jag inte.:sad:

anth

Vetefan
chrull;n291309 said:
... Kan någon förklara varför undertiteln på Stuarts blogg är på svenska för mig?
"Hela affären är en cluster fuck. Så fair warning."
De flesta stora bloggare / internetpersonligheter har någon form av verktyg som hittar vilka som skriver om dem, respektive länkar till dem.
Gissningsvis fick han något form av meddelande att WRNU länkat till hans sajt.

Sedan behöver man inte ens kunna svenska för att förstå vad God45 menar (det är tillräckligt mycket svengelska).

De flesta engelsktalande brukar tycka att de skandinaviska språken är exotiska, då vi har tillräckligt många engelsk-klingande ord för att de ska känna igen sig, men det ser ändå fullständigt obegripligt ut. Lite som när Motorhead använde röck dots.

Han förstod innebörden, tyckte innebörden var häftig, tyckte stavningen var häftig - därför tog han det som undertitel.

(Jag har full förströstan för att chrull kommer rätta min killgissning om jag har fel :))

Ymir

Liten kantbaron
anth;n291307 said:
Jag förstår ditt resonemang och håller med.

Men Zak är en generation yngre än oss.
Han har bokstavligen vuxit upp på internet. För honom är det självklart att man kontakter vänner på nätet.
hur jävla gamla är ni?!? o_O

Zak S är 42...

Jag är 7 år yngre än det och har fan inte "bokstavligen vuxit upp på internet"...jag hade inte ens tillgång till internet förrän jag var 14 eller så.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ymir;n291571 said:
hur jävla gamla är ni?!? o_O

Zak S är 42...

Jag är 7 år yngre än det och har fan inte "bokstavligen vuxit upp på internet"...jag hade inte ens tillgång till internet förrän jag var 14 eller så.

Jag är tre år yngre än Zak, och "surfade" för första gången när jag började gymnasiet. Jag vill nog påstå att min och Zaks generation bokstavligen inte växte upp på internet.

Jag ägde inte ens en mobiltelefon förrän jag var myndig.

Jarl

Hero
Man kan dra slutsatsen att Anth är ca 65 år i alla fall då han säger skulle kunna vara far till Zak :D

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag är 1550 år gammal. Ni andra är bara irrbloss i min verklighet!

Eller så är Zak en utåtagerande person som anammat Internet fullt ut som en scen, vilket de flesta av oss andra inte gör.

Lupus Maximus

Tekniker
Magnus Seter;n291275 said:
Tyvärr har Bo F Munthe lämnat oss endast för några veckor sedan, så om han ska vara med i spelet så får Blixt först bemästra någon form av nekromanti.

:sad:

/M
:eek: :sad:

R.I.P Sensei.