Nekromanti :zeppelinare:

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Word !!

Jag fattar inte heller varför folk dyrkar zeppelinare här på wrnu. Det är ju phekkin' slagskepp som äger.
Kunde inte säga det bättre själv !!
Finsn fasen inget coolare & häftigare en ätt rejält slagskepp. Då Bismark i synnerlighet !! :gremgrin:

/ Johan K, som lätt skulel ha en slagskepp som båt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Historia B!

Det inlägget länkade jag ju till i samma mening som jag nämnde ditt namn och allt!

Vi tar det väl en gång till i instant replay:

Men då hade zeppelinarna redan hunnit förändra allting. Mellan Risings inlägg och det första zeppelinarinlägget (detta) så hade forumet en zeppelinarpromille på 0,17. Efter Chinchillor och Zeppelinare-tråden fram till Dantes zeppelinarsmiley låg det på 0,51...
Du får väl läsa mina inlägg, eller iallafall Handboken till Livet, för Människor med Skadad Basala Ganglia, ditt rumänska dagbarn. Synd bara att jag skrev klart mitt inlägg innan dig, så du inte fick något att stila med, och ditt försök att vara unik bara gjorde dig "speciell", ha ha!

ZING!
 
G

Guest

Guest
Re: Yamato

För mig är det slagskeppskanoner som äger, oavsett om det sitter på ett slagskepp, en kryssare, Su100y eller en Zeppelinare.

Fast det de sitter på måste vara mobilt, en slagskeppskanon som stationärt försvar är bara lamt.

/Zorbeltuss som även gillar missilkryssare av namnet Kirov och bombare av namnet Tu95
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Snyft! ;_;

Ja, få vet att under 2003 så försökte manater ta position som Storugglasyndikatets flaggskepp, men det föll på de restriktiva riktlinjerna. Ingen ville hoppa på manatlicensen när syndikatet försökte upprepa framgångarna med Nintendos strategi.

Fem inlägg blev det iallafall innan det sa stopp, varav detta. I svaren så bildlänkar Nightowl redan då, och jag vet inte vad en manat är. :gremblush:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: It's true!

Vid närmare eftertanke så behöver man ju egentligen inte snorta :zeppelinare:. Man kan ju huffa :zeppelinare: istället. Eller röka :zeppelinare: om man känner sig :zeppelinare: extrem :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare:


Jag tror jag blev lite zeppelinhuffad i den här tråden.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Historia B!

Amen... amen...

Okej, jag suger. Jag trodde den där länken gick till mitt inlägg; men jag erkänner att det är helt ologiskt. Jag är sämst. Men jag ville så gärna att någon skulle få veta att jag oxå bläddrat förbi alla meningslösa inlägg med "zeppelinare"...

/Riz
kryper in under sin sten
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Ytterligare coolheter

En snabb visuell undersökning visar att de engelska slagskeppen dessutom hade alla stora kanoner framför kommandobyggnaden vilket entydigt visar på att de aldrig tänkte fly, till skillnad från de lite mer försiktiga versionerna från axelmakterna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Ytterligare coolheter

Så såg iofs inde de flesta brittiska slagskepp ut, utan just de här två systerfartygen... andra slagskepp, som HMS Hood hade mer traditionell placering av pjäserna. Hood var ju iofs äldre, men de slagskepp som byggdes efter Nelson och Rodney hade den normala placeringen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,643
Re: Yamato

För mig är det slagskeppskanoner som äger, oavsett om det sitter på ett slagskepp, en kryssare, Su100y eller en Zeppelinare.
Varsågod, den här bilden borde ge dig lite masturbationsmaterial. Den ger dessutom en bra bild av trycket i kanonerna!



bombare av namnet Tu95
Där har vi en maskin som är sexuellt upphetsande! När det gäller tunga bombare så är den second to none, inklusive jänkarnas mjäkiga B-52.

Det finns en historia om när den visades upp på en flygshow, och en reporter frågade piloten varför den hade kodnamnet Bear. Piloten tittade på reportern, pekade på planet och frågade "Hur skulle den kunna vara något annat?".
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,599
Location
En mälarö
Re: Yamato

Nu gick det ju ingen vidare vare sig för Yamato och HMS Nelson
Yamato blev väl kaffeved i slutet av kriget, men både Nelson och Rodney klarade sig, mig veterligen i alla fall, flytande fram tills de blev avpolleterade i slutet av 40-talet. Eller har jag helt fel?

/Anders
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Yamato

Yamato blev väl kaffeved i slutet av kriget, men både Nelson och Rodney klarade sig, mig veterligen i alla fall, flytande fram tills de blev avpolleterade i slutet av 40-talet. Eller har jag helt fel?
Nej du har helt rätt. Både Nelson och Rodney klarade kriget (men inte Skrot-Nisse några år senare)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,925
Location
Stockholm
Ahh, Iowa ...

Där snackar vi skönt slagskepp.

Den enda slagskeppsklassen som levde kvar in i modern tid, har jag för mig.

När i stort sett alla skepp har motmedel mot robotar och missiler måste det kännas rätt skönt att kunna smiska in några 16-tums granater som ingen jävel kan skjuta ner.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Yamato

Varsågod, den här bilden borde ge dig lite masturbationsmaterial. Den ger dessutom en bra bild av trycket i kanonerna!
...hhhhhuhhhh.

Du känner inte till någonstans där man kan få se filmklipp med fartygsartilleri som avfyras?

Dewil
 
Top