Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
Tycker du Basse spelat grönt?

Jag har ju vid flertalet poster anklagat honom utan en endaste kommentar från Basse.
Very strange?
Jag tycker han låssas nonchalera saker och med flit gör instick i diskussioner.
Menar inte att folk kan skriva saker som vi andra tycker, rätt&fel är ju vad bybor håller på med.
Ulvar har mera rätt i sina poster så det är inte det jag är ute efter.
Jag menar att Basse INTE verkar vara med å jaga ulv på det sett som jag tycker du Anth, Häger och Octa.
Jag är på samma sida om jakten som er tycker jag.
Brynolf vete tusan vad denne gör för det kommer försiktiga instick som tänker utanför boxen lite hela tiden.
Basse låssas hålla på med nåt helt annat.
Låssas spela bybo tex.

Jag kanske läser av Basse helt med för mkt paranoida glasögon men jag tycker vi har en Basse här som gett sig tusan på att börja 2024 utan att rejält gräva för byn.
Jag tycker att det finns en del saker som grönar Basse. Kanske främst att han höll en konsekvent linje mot Impetigo i R1. Men det kan ju ha varit spelat för att ha en ulv som står på motsatt sida (har argumenterat för det tidigare), men problemet då är ju att han höll den sidan fram tills det var 1,5 timme kvar på rundan och Impe såg ut att åka. Jag tror inte att en ulv hade fixat så mycket is i magen utan att försöka svänga drevet tidigare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,641
Location
Stockholm
Tycker du Basse spelat grönt?

Jag har ju vid flertalet poster anklagat honom utan en endaste kommentar från Basse.
Very strange?
Jag tycker han låssas nonchalera saker och med flit gör instick i diskussioner.
Menar inte att folk kan skriva saker som vi andra tycker, rätt&fel är ju vad bybor håller på med.
Ulvar har mera rätt i sina poster så det är inte det jag är ute efter.
Jag menar att Basse INTE verkar vara med å jaga ulv på det sett som jag tycker du Anth, Häger och Octa.
Jag är på samma sida om jakten som er tycker jag.
Brynolf vete tusan vad denne gör för det kommer försiktiga instick som tänker utanför boxen lite hela tiden.
Basse låssas hålla på med nåt helt annat.
Låssas spela bybo tex.

Jag kanske läser av Basse helt med för mkt paranoida glasögon men jag tycker vi har en Basse här som gett sig tusan på att börja 2024 utan att rejält gräva för byn.
Jag håller med i allt du skriver här. Men jag måste tro att ulvarna inte hade chansat på att operation svällsiare skulle lyckats där i R1, så jag surrar fast mig vid masten att Basse måste vara grön.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
Om vi nu köper att Impe inte skulle lämna Fjodor och Andersson ensamma vid rodret, plus att alla som röstade på Impe är gröna... Så lämnar det mig eller Octa att vara den "aktive ulven". Och jag vet ju vem jag är.

Den andre ulven borde vara Andersson ja. Fjodomir är grönare.

Röst: @Octagonal
Ja, det hjälper ju tyvärr inte oss andra att ta ställning där.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
Basse var online 1850 och postade i tråden R1, dvs strax över två timmar kvar till deadline. Då låg Impe under med två röster och hade inte förstarösten. Jag finner det mycket osannolikt att en ulv inte hade försökt svänga drevet då. Basse å andra sidan spenderade sina sista poster under rundan med att fortsätta vara aktivt mot Impe. Inte en chans att en ulv hade gjort det i det läget.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,424
Location
Oktoberlandet
Kan någon lista anledningar till att rösta på Octa, annat än att vi sväljer Impes bete?
Ja Octa startade drevet på Sodde.
När Sodde sa sig vara luden så grönade det Octa.
Nu när det var snack så stämmer det ju inte alls.

Octa drevade en bybo.
Krattade för SiarKungs-kamp.

Fick bp av Impe.

Octa och Impe var tokovanligt snaälla mot varandra.

Octas planer (cirkelröstande) ser ut att komma från Impetigos manualer (via ulvtjatt då).

Octa har överhuvudtaget drivit på mer än jag uppfattat dennes spel tidigare.

Är det en varulvsspelare som utvecklats 2024 eller har vi 2 av förra årets nominerade bästa spelare som här å nu leker med undertecknad.

Noterar att denne inte röstat än vilket kan vara ett sätt för ulv nu att positionera sig behagligt när det bränner till slutavgörande.

Lätt ska det inte va!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
Nä, så är det ju.

Men betänk också att Octa kan vinna ikväll, det kan inte jag.
Fast vi behöver ju fortfarande ta ut två ulvar, eftersom Sodmi inte var en. Så om vi tar ut Octa denna för att han är den enda ulvkandidaten som kan vinna den här rundan så har vi fortfarande du och Andersson i nästa, med 3-4 blodmordspoäng i ryggen som vi inte vet var de sitter. Och då kan överlevande ulven vinna ändå. Vi kan ju i alla fall konstatera att du och Andersson inte kan få förstarösten.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,641
Location
Stockholm
Fast vi behöver ju fortfarande ta ut två ulvar, eftersom Sodmi inte var en. Så om vi tar ut Octa denna för att han är den enda ulvkandidaten som kan vinna den här rundan så har vi fortfarande du och Andersson i nästa, med 3-4 blodmordspoäng i ryggen som vi inte vet var de sitter. Och då kan överlevande ulven vinna ändå. Vi kan ju i alla fall konstatera att du och Andersson inte kan få förstarösten.
Nä nån förstaröst har jag inga ambitioner att få. Det måste nästan bli du som får den idag, Anth.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
Ja Octa startade drevet på Sodde.
När Sodde sa sig vara luden så grönade det Octa.
Nu när det var snack så stämmer det ju inte alls.

Octa drevade en bybo.
Krattade för SiarKungs-kamp.

Fick bp av Impe.

Octa och Impe var tokovanligt snaälla mot varandra.

Octas planer (cirkelröstande) ser ut att komma från Impetigos manualer (via ulvtjatt då).

Octa har överhuvudtaget drivit på mer än jag uppfattat dennes spel tidigare.

Är det en varulvsspelare som utvecklats 2024 eller har vi 2 av förra årets nominerade bästa spelare som här å nu leker med undertecknad.

Noterar att denne inte röstat än vilket kan vara ett sätt för ulv nu att positionera sig behagligt när det bränner till slutavgörande.

Lätt ska det inte va!
Jag tycker inte Sodde-grejen säger så mycket. Ingen av oss kunde ju veta att det var en bybo där liksom, och vi alla var ändå hyfsat inne på att Sodde kunde vara ulven. Och dina andra punkter är ju även punkter som ganska mycket stämmer in på mig, bortsett just från Impes bete. Att han inte röstat än är väl inte jättekonstigt eftersom vi sagt att folk ska vara lite reserverade med rösterna för att förstarösten hamnar rätt. Men visst, det finns ju ett case där. Inte direkt starkt kanske.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,211
I första meningen påstår du att Basse är den 3:e ulven.
I andra meningen skriver du att Basse är grönad.

Förklara den här posten fjodde.

@Basenanji Kan du förklara också eftersom du inte reagerade så är det nåt jag missat?
Nej första meningen var att han var den jag höll mest grön inför att vara den 3:e personen förutom dig och häger som skulle vara med i cirkelröstandet / tågstartarna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,282
Ok hoppar in här under en dag fylld av arga studenter, lokalbokningar som krockar och lite fackliga ärenden.

Jag var så säker på att Sodmikail var ulv att jag inte riktigt smält den dystra nyheten. Genesis startpost började ju så lovande?

Jag röstar på Andersson och skulle som sagt gärna se att fler gjorde så, för jag vill undersöka om han kanske kan ”kallas in” i spel. Andersson är för övrigt en gåta, skriver korta och förnuftiga poster, bara för att därefter försvinna.

Octa och Hägerstrand har jag släppt helt nu. Sidd och Brynolf också. Om ni är ulvar så 👏

Men jag får inte ihop matten, om Octa är ulv har har han väl redan vunnit nu?!

Väktaren vill jag helt utelämna. Såklart hoppas jag på lyckat väktande, men det vore olyckligt om våra diskussioner pressade fram en onödig outning. Jag vill att vi fokuserar på annat.

Är Fjodor ulv ihop med Andersson? Låter osannolikt, men den enda linje jag får ihop. Tillsvidare vill jag att vi ska dreva Andersson och Fjodor.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
OK – vad hände här egentligen? Inget nattmord, vilket väl innebär att väktaren gjorde sitt jobb och är i livet, vilket ju är kanon.

Men det innebär ju å andra sidan att ulvarna rimligen försökte plocka någon av de som fått blod genom utröstningarna, eftersom de är de enda som väktaren rimligen vill bevaka. Fast hur kommer det sig att ulvarna försökte plocka en med dubbla blodpoäng redan i R3? Varför inte ta ett säkert mord och gå på någon av dem som inte plockat en BP och därför förmodligen inte väktas; för att sedan köra högriskmord i R4 då sannolikheten att lyckas är betydligt större? Särskilt inte som de borde ha förstått att det rimligen var 50 % chans att väktaren skulle stoppa dem eftersom det bara fanns två högvärdesmål.

Den rimliga förklaringen jag ser är att ulvarna såg en chans att vinna redan i R3. Det enda sättet att få ihop den matematiken är dock om de redan hade BP från en utröstning. Det skulle gett två kvarvarande ulvar 2 BP från starten + 2 BP från nattmord R1 och R2 + 1-2 BP från utröstningar vilket ger 5-6 BP och ett nattmord på en tvåpoängare hade gett vinst. (Det här förutsätter att Impe enbart hade en BP – vilket väl är ytterst sannolikt).

Om inte detta hade varit fallet har jag svårt att se att ulvarna skulle riskera att som nu blev fallet att bomma ett nattmord och dra ut på spelet i onödan. Kanske var det så att pratet om röstcirklar igår stressade dem till att chansa fram ett snabbt avslut?

Så jag tror att i gruppen som fått BP av utröstningar finns minst en ulv. Alltså i någon av @Octagonal, @Hägerstrand och @Sidd. Och dessutom måste vi plocka någon av dem nu för annars är det en överhängande risk att vi förlorar den här rundan i och med att de har 67% chans att kunna ta ut ett 2 BP-mål i utröstningen och fortfarande sitter på 5-6 BP.

Vem av de tre är det då? Jag tycker fortfarande att Hägerstrands försenade röst på Xyas i R1 luktar ulv. Särskilt som han var väldigt snabb på att se till att vara först i det (säkra) Impetåget. Eller Octagonal som blev vinnaren på Impes snajp-move i slutet på R1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,282
Sedan så är R1 inte så mycket att hänga i julgran - inklusive grönandet av mig tyvärr - eftersom jag är säker på att ulvarna fattade konsekvenserna av att offra Impetigo tidigt. Jag tror inte att de brydde sig särskilt mycket alls helt enkelt, Impan var förlorad men hade klarat av sin uppgift: få fram siaren.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
OK – vad hände här egentligen? Inget nattmord, vilket väl innebär att väktaren gjorde sitt jobb och är i livet, vilket ju är kanon.

Men det innebär ju å andra sidan att ulvarna rimligen försökte plocka någon av de som fått blod genom utröstningarna, eftersom de är de enda som väktaren rimligen vill bevaka. Fast hur kommer det sig att ulvarna försökte plocka en med dubbla blodpoäng redan i R3? Varför inte ta ett säkert mord och gå på någon av dem som inte plockat en BP och därför förmodligen inte väktas; för att sedan köra högriskmord i R4 då sannolikheten att lyckas är betydligt större? Särskilt inte som de borde ha förstått att det rimligen var 50 % chans att väktaren skulle stoppa dem eftersom det bara fanns två högvärdesmål.

Den rimliga förklaringen jag ser är att ulvarna såg en chans att vinna redan i R3. Det enda sättet att få ihop den matematiken är dock om de redan hade BP från en utröstning. Det skulle gett två kvarvarande ulvar 2 BP från starten + 2 BP från nattmord R1 och R2 + 1-2 BP från utröstningar vilket ger 5-6 BP och ett nattmord på en tvåpoängare hade gett vinst. (Det här förutsätter att Impe enbart hade en BP – vilket väl är ytterst sannolikt).

Om inte detta hade varit fallet har jag svårt att se att ulvarna skulle riskera att som nu blev fallet att bomma ett nattmord och dra ut på spelet i onödan. Kanske var det så att pratet om röstcirklar igår stressade dem till att chansa fram ett snabbt avslut?

Så jag tror att i gruppen som fått BP av utröstningar finns minst en ulv. Alltså i någon av @Octagonal, @Hägerstrand och @Sidd. Och dessutom måste vi plocka någon av dem nu för annars är det en överhängande risk att vi förlorar den här rundan i och med att de har 67% chans att kunna ta ut ett 2 BP-mål i utröstningen och fortfarande sitter på 5-6 BP.

Vem av de tre är det då? Jag tycker fortfarande att Hägerstrands försenade röst på Xyas i R1 luktar ulv. Särskilt som han var väldigt snabb på att se till att vara först i det (säkra) Impetåget. Eller Octagonal som blev vinnaren på Impes snajp-move i slutet på R1.
Fast vi får ju en extra runda på oss när vi tar ut dig, lurvas.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,349
Sedan så är R1 inte så mycket att hänga i julgran - inklusive grönandet av mig tyvärr - eftersom jag är säker på att ulvarna fattade konsekvenserna av att offra Impetigo tidigt. Jag tror inte att de brydde sig särskilt mycket alls helt enkelt, Impan var förlorad men hade klarat av sin uppgift: få fram siaren.
Fast det räckte ju inte med att de fick fram siaren, de var ju också tvungna att bli av med siaren. Hade Impe åkt hade Xyas varit för evigt väktad, kunnat samla på sig blodpoäng och haft minst 3-4 rundor innan status quo skulle kunnat brytas. Så de kan ju inte bara ha offrat Impe för att Xyas skulle tvingas outa, de var även tvungna att vinna siarduellen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,641
Location
Stockholm
Den rimliga förklaringen jag ser är att ulvarna såg en chans att vinna redan i R3. Det enda sättet att få ihop den matematiken är dock om de redan hade BP från en utröstning. Det skulle gett två kvarvarande ulvar 2 BP från starten + 2 BP från nattmord R1 och R2 + 1-2 BP från utröstningar vilket ger 5-6 BP och ett nattmord på en tvåpoängare hade gett vinst. (Det här förutsätter att Impe enbart hade en BP – vilket väl är ytterst sannolikt
Snyggt! Det här tänket gillar jag.


Jag tycker fortfarande att Hägerstrands försenade röst på Xyas i R1 luktar ulv. Särskilt som han var väldigt snabb på att se till att vara först i det (säkra) Impetåget.
Den här tanken har luftats en massa i R2 och jag vill minnas att Hägers försvar var vattentätt. Kan du gå tillbaka och kolla R2 och se vad du tycker om det, Andersson?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Om vi nu köper att Impe inte skulle lämna Fjodor och Andersson ensamma vid rodret, plus att alla som röstade på Impe är gröna... Så lämnar det mig eller Octa att vara den "aktive ulven". Och jag vet ju vem jag är.

Den andre ulven borde vara Andersson ja. Fjodomir är grönare.

Röst: @Octagonal
Som jag skrev nyss så tror jag att en av röstvinnarna är en ulv. Och Octa är en kandidat i min bok, så det här är ett drev som jag kan haka på av det skälet
Röst: @Octagonal
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,282
Fast det räckte ju inte med att de fick fram siaren, de var ju också tvungna att bli av med siaren. Hade Impe åkt hade Xyas varit för evigt väktad, kunnat samla på sig blodpoäng och haft minst 3-4 rundor innan status quo skulle kunnat brytas. Så de kan ju inte bara ha offrat Impe för att Xyas skulle tvingas outa, de var även tvungna att vinna siarduellen.
Bra att du understryker detta. Du har helt rätt. Dert som gör mig förbryllad är att de inte var mer aktiva i slutet av rundan. Vilken betydelse hade det att Vimes och Waterhouse röstade ut Xyas? Borde vi gå tillbaka och kolla?
 
Top