Tack för feedback! Jag ska göra en intervju imorgon med Mindy Bräd- och rollspelspodd, den ska komma ut inom några dagar efter.Prognosen är väl att grundmålet nås, men att känslan är att töjmålen är viktiga för projektet i helhet.
Tack för feedback! Jag ska göra en intervju imorgon med Mindy Bräd- och rollspelspodd, den ska komma ut inom några dagar efter.Prognosen är väl att grundmålet nås, men att känslan är att töjmålen är viktiga för projektet i helhet.
Stod (står) det inte September 2025 i KS?När är planen att det ska komma ut?
Ja.Stod det inte September 2025 i KS?
Läste igen nu och håller med om att detta kan förtydligas. Även kanske understryka mer tydligt (vilket somliga påpekat) att detta är rollspelsäventyr för flera spelare (ej solo). I synnerhet trycka på Äventyrsbokens 7 (!) kompletta äventyr! Det är ju i nivå med DoD-boxens innehåll! (Även om jag inte riktigt hittar infon för att bedöma om de är mer likt DoDs oneshots eller större uppslag?)Kanske att direkt i första stycket (om det går att uppdatera?) poängtera böckernas sidantal och att mycket av text och bilder redan finns. Detta står lite gömt längre ner eller i uppdateringarna.
Vi har förtydligat detta tidigare så att det nu står i kortbeskrivningen av kampanjen att det är "En spelvärld till rollspelet Drakar och Demoner, med nya yrken, hjälteförmågor, äventyr och mycket mer, för spelledare och spelare" och så att den andra texten på sidan säger:Även kanske understryka mer tydligt (vilket somliga påpekat) att detta är rollspelsäventyr för flera spelare (ej solo).
Äventyren är mellan 20 till 52 sidor.(Även om jag inte riktigt hittar infon för att bedöma om de är mer likt DoDs oneshots eller större uppslag?)
Jag har lagt till detta tidigt på sidan nu, hämtat från min tidigare uppdatering.Kanske att direkt i första stycket (om det går att uppdatera?) poängtera böckernas sidantal och att mycket av text och bilder redan finns. Detta står lite gömt längre ner eller i uppdateringarna.
Tack för förtroendet! Jag ska göra mitt allra bästa för att bidra till att lotsa projektet i hamn!faktumet att det är ett åtminstone delvis nytt team som jobbar med det lugnar mig något.
Har gjort en update där jag understryker ovanstående.Jag skulle även trycka på att det är en utförlig och komplett spelvärld med 40 års historik/lore bakom, att hjälte-/släktesreglerna mm ger variation till grundDoD23, samt att flera äventyr medföljer (7 plus 3-kampanjen). Och att allt ’kan’ givetvis användas till andra spelvärldar.
Dvs mer info till/fokus på DoD23-spelare som nödvändigtvis inte redan är EV-fans.
För mig är det mycket nostalgi, åtminstone till en början. Sen när jag djupdyker i materialet och kollar alla bilder som Lukas Thelin tar fram så blir jag fascinerad av världen, att den är så detaljerad. Och jag gillar också en värld där ont och gott är tydligt definierade, det är lite annorlunda jämfört med många andra "moderna" rollspelsvärldar, där mycket är mer otydligt definierat (vilket jag också gillar, men inte överallt).Vad är det som tilltalar folk här med rollspel i Ensamma Vargens värld? Jag skriver det av ren nyfikenhet, då jag likt de flesta andra bara har de första svensk-publicerade böckerna som referens och jag kommer inte ihåg särskilt mycket. Rollspelet flög under radarn också.
Det ser jättesnyggt ut, helt klart intressant.
Jag håller med om att monsterattacker kan bli för snarlika, något jag själv kämpade med när jag skrev grundtexterna till Monsterboken. Men med den erfarenheten i ryggsäcken, och diskussioner med bland annat Andreas Lundström (Windheim) så hoppas jag att kunna ta ut svängarna mer.Det har ju halvgnällts på sina håll om monsterattacker (att de följer samma formel, är för snarlika, ingen variation etc). Här finns ju en möjlighet att ta ut svängarna med mer kreativa och annorlunda attacker för de mer settingspecifika monstren kanske, om licensen tillåter det?
PS, sen kräver jag åtminstone ett äventyr på Kaltes isvidder. Gärna med Granström och/eller Seter som författare, auktoriteter på arktiska rollspelsmiljöer som de är.
Det är en ganska arketypisk lapptäckesvärld men med mer intern logik än vad sådana brukar ha. För mig skulle det också vara nostalgi + många häftiga äventyrsmiljöer och att det finns ganska mycket färdigt välbearbetat världsbygge att arbeta med.Vad är det som tilltalar folk här med rollspel i Ensamma Vargens värld? Jag skriver det av ren nyfikenhet, då jag likt de flesta andra bara har de första svensk-publicerade böckerna som referens och jag kommer inte ihåg särskilt mycket. Rollspelet flög under radarn också.
Det ser jättesnyggt ut, helt klart intressant.
Jag gillar att spelvärlden är förhållandevis gritty (lite som Warhammer) men utan att vara speciellt sadistiskt, weird eller too much. I soloäventyren bjöds man in på "rese-fantasy" iom att varje bok i princip förde storyn in i nya områden med nya personer och nya kulturer. Jag kan också finna en viss befrielse i meta-plotten, att mörkerherrarna är typ bara onda. Inte mycket plats för gråskalor. Hela grejen andas lite av klassiska He-Man vs Skeletor.Vad är det som tilltalar folk här med rollspel i Ensamma Vargens värld? Jag skriver det av ren nyfikenhet, då jag likt de flesta andra bara har de första svensk-publicerade böckerna som referens och jag kommer inte ihåg särskilt mycket. Rollspelet flög under radarn också.
Det ser jättesnyggt ut, helt klart intressant.