Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Kvask följer med Tissla ut i skogen, på jakt efter mer komponenter till sina besvärjelser, men också för att det är trevligt att gå skogen.
Självklart!RoLo är på gott humör, nu äntligen kan vi gå till Bjärrbäcken! Eller hur Iste? @Sömniga Isaac
5.
2, ”Dags att återvända till naturen så att jag inte förlorar mig i världen av symboler och ord.”Efter stort kalas med mat lagad av Slemmo (leon), som nu luktar viol efter badet från tant Guther. Det blir mask gryta, nötpaj och Kväkerta drar fram banjon och musik fyller hålan. Roderick (god 45) ser till att guldmyntet är säkert i fickan, greppar Gramcalibursting och vandrar norrut, följer floden och finner sig framför den stora porten till Malmborg!
Roderick känner sig lite kort, men knackar och sparkar lite på porten för att höras. Det tar en liten stund men porten öppnas och med sitt guldmynt i handen visas han in till den stora basaren! Tunnor med öl, rustningar, sköldar och yxor! Om han bara hade mer guld!
Roderick kommer hem med en stor wokpanna tillsammans med en flaska “hot sauce”... vad det nu är?
Stump (mogger) vandrar runt i skogen, stenen rullar frammåt. Plötsligt hör Stump röster och kastar sig in i en buske! Två männskor går och käbblar, en av dem puffar på en pipa. “Se! Jag sa att det gick att komma in i skogen utan att ta sig över Klumper bron och trollet!” Männskan tömmer askan på ett träd och försvinner norrut med sin vän. Stump ser hur askan börjar brinna vid foten av trädet! Stump springer fram och släcker elden med ett par arga stamp! Stump känner en puss i nacken, ett ansikte som tittar fram genom träd barken. “tack” säger dryaden, “min lilla gröna hjälte” viskar hon fram och ger Stump en till puss, rakt på munnen! Stump har fått skogens bonus! (går aldrig vilse i Mhurr skogen).
Tissla (lupus) och Kvask (rymdhamster) går runt i Mhurr skogen, plockar rötter, blomskott, barkbitar, svampar, har spillning, trampar i lite björnskit men Kvask lyckas hitta Mört ört! Tissla hittar en riktigt fin pipa och en hatt nere vid en bäck. Det stora problemet med att ha hittat allt det där roliga… är att två männskor kommer efter dem, det var deras pipa och hatt!
En fight bryter ut och plötsligt är Uggo (cybot) där och ger understöd! Vart kom han ifrån?!
Tissla, Kvask och Uggo lyckas få dem båda att fly och springa iväg genom att arbeta tillsammans. Marulks spjutet attackerar och får människo blod att spillas, magi skrämmer männskorna tillsammans med en god kast arm från Tissla och röksvampar! De lyckas få iväg dem, även om de alla får ett par smällar. Alla tre är skadade, men tack vare Uggos plingeboll läks skadorna innan de kommer hem, magin verkar vara lite långsammare utanför Krumknuts torn.
RoLo (majk) kommer fram till Bjärrbäck med det klara vattnet, tätt följd av Tistel (arrikir) och Iste (sömniga isaac). På andra sidan finns Alkvars ruin, den där farliga platsen som Kväkerta pratade om. Kanske kan det finnas mer saker att hitta en sådan ruin? Bjärrbäck är lugnt med det klara vattnet som porlar förbi de tre vännerna. Fiskar simmar och är lätta att fånga, vilket gör att de tre kan ha en god liten picknick innan de vet om de ska våga sig över till Alkvars Ruin, eller gå någon annanstans.
Vad gör ni hemma i byn:
-*-
- Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
- Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
Slemmo - Örtplockare nivå 3. Udda ring. Koppar mynt. 1 burk Snor snigelslem.Varelse aska, Kappa med mus, spybollar o fjädrar
Roderick - Kvickfot nivå 3. +1 Gramcalibursting (dolk/svärd). Hjälm, 0 guldmynt, sammetspåse (med rökbollar).
Uggo - Andepratare nivå 3. Glittrande bajs sten. Marulks spjut. Befjädrad hjälm, halsband, plingeboll, monokel, 3böcker
Iste - Andepratare nivå 3. 3 ande dockor. Pastellfärgad sköld, Kryddpåse, skära
Kvask - Magixäxare nivå 3. Barkbits hatt . Spindel kompis aka familiar. Stav med Älva, lila sten. 1 guldmynt, förhäxad pussgurka, flöjt
Stump - Krigare nivå 3. Dryad puss: går aldrig vilse i Mhurr skogen. Tillplattat murmeldjur, pytte liten sadel. Höger handske (lättare att slåss). Klubba,Krasch kruka (hjälm). Skärp m silverspänne
RoLo - Krigare nivå 3. Två små skadade har pälsar. Vänster handske (lättare att slåss). Spjut, Sköld.
Tissla - Örtplockare nivå 3. Svampar. Vass benkniv, hjälm.
Tistel - Kvickfot nivå 3. 1 par armskenor av ben. Vass benkniv, hjälm, öronskyddare (ring brynje bikini). Låda med porslins ögon, buckligt lock/sköld.
Fladderfax - Kvickfot nivå 2.
Material: 4 skelett & en död Hobgoblin. 2 trasiga läderrustningar.
Reklammugg: Krumpers loppis tält.
Mat: Hobgoblin kött, honungsburk & limpa, salami korv, hot sauce, fisk
Vapen: Stor klubba (överdrivet stor för en goblin)
Byns försvar: 2st fällor & en grop
Skatter: wok
Tack, hade missat detta<- Har gett bort alla böckerna. Transmogrifikationsboken till Kvask. Monokel och två böcker till Tant Guther.
Vadå deras hatt? Den var ju uppenbart övergiven, det kunde ju vem som helst se!Tissla hittar en riktigt fin pipa och en hatt nere vid en bäck. Det stora problemet med att ha hittat allt det där roliga… är att två männskor kommer efter dem, det var deras pipa och hatt!
Sippin on mask and josAh, farbror Snoop. View attachment 19406 mannen, myten legenden.