Beastslayer
ROTN
Det är ju även jag intresserad av om det gäller fler än den som blev erbjuden.Du kan få ett helt gäng PDFer med Mothership av mig om du tycker det verkar intressant.
Det är ju även jag intresserad av om det gäller fler än den som blev erbjuden.Du kan få ett helt gäng PDFer med Mothership av mig om du tycker det verkar intressant.
Jag gillade Contact Reports väldigt mycket, men det känns lite mer som den existerar i gränslandet mellan konstfanzine och bestiarium. På så sätt sticker den ut lite och kan nog initialt vara svår att använda. Men jag tänker att snarare än klassisk "monsterbok" så fungerar den mer som inspiration/äventyrsfrön man kan bygga scenarion runt.Vad som däremot inte riktigt tilltalar mig är bestiariet, Contact Reports.
Tyvärr, men @Mekanurg känner jag privat och arbetar tillsammans med så därav erbjudandet. Att dela ut PDFer mer generellt känns lite som piratkopiering och inte helt ok.Det är ju även jag intresserad av om det gäller fler än den som blev erbjuden.
Jo, det är kanske så den är tänkt att funka. Men fick du spontant idéer av att läsa häftet? Jag fick inte det utan kände mer att jag borde hitta på eget istället.Jag gillade Contact Reports väldigt mycket, men det känns lite mer som den existerar i gränslandet mellan konstfanzine och bestiarium. På så sätt sticker den ut lite och kan nog initialt vara svår att använda. Men jag tänker att snarare än klassisk "monsterbok" så fungerar den mer som inspiration/äventyrsfrön man kan bygga scenarion runt.
Ja det tycker jag nog att jag fick, men blev som sagt nog mer inspirerad att skapa nya monster/varelser/fenomen än att använda de som finns med, men inget det blivit något konkret av än. Överlag har nog äventyrsmaterialet varit mer inspirerande att läsa trots allt.Jo, det är kanske så den är tänkt att funka. Men fick du spontant idéer av att läsa häftet? Jag fick inte det utan kände mer att jag bör hitta på eget istället.
Har du läst Blindsight av Peter Watts? Där sker en first contact med en art som är avancerade verktygsanvändare men som komplett saknar självmedvetande. De är duktiga på att organisera och bygga saker, men det är liksom "ingen hemma i huvet". Delvis lika oss, men också våra fullständiga motsatser.Jo, det är kanske så den är tänkt att funka. Men fick du spontant idéer av att läsa häftet? Jag fick inte det utan kände mer att jag bör hitta på eget istället.
Möjligen har jag en speciell ingång eftersom jag ofta - både i rollspel och annan fiktion - inte tycker att utomjordiskt liv framställs som tillräckligt märkligt och intressant. Det finns så många mänskligt skapade premisser som jag önskar att fler (även jag) borde vara bättre på att ifrågasätta. Jag funderar exempelvis på varför många verkar ta för givet att utomjordiska civilisationer bör vara intresserade av att kommunicera med människor. Det förutsätter en massa tankegods som jag inte tycker är självklart. För mig är det mer fascinerande med utomjordiska civilisationer som inte är mer avancerade versioner av vår egen, utan istället är baserade på en helt annan typ av intelligens. Eller kanske inte ens på intelligens över huvud taget. En del varelser skulle kunna ha en enda stor fördel: förmågan att kunna överleva i stort sett var som helst. Vad innebär det i tidsperspektiv på flera miljarder år?
Aldrig hört talas om! Ska definitivt kolla upp den boken. Det är precis sånt jag tänker på - jag fattar inte varför liv på andra liv ens skulle ha egna ”jag” eller ens vilja skicka meddelanden till okänt liv på andra planeter. De kanske ser sig själva som kompletta och därför inte betraktar andra som intressanta?Har du läst Blindsight av Peter Watts? Där sker en first contact med en art som är avancerade verktygsanvändare men som komplett saknar självmedvetande. De är duktiga på att organisera och bygga saker, men det är liksom "ingen hemma i huvet". Delvis lika oss, men också våra fullständiga motsatser.
Som redan konstaterats har det släppts ganska många tredjepartsprodukter till Mothership. En av de mer ambitiösa och uppmärksammade är Hull Breach. Det är en tjock antologi, som är möjlig att använda som en större kampanj om man vill det. Recensionerna på nätet har över lag varit positiva. Personligen tycker jag dock att stilen är ojämn och spretig. Det finns guldkorn, men också mycket jag inte riktigt förstår poängen med. Jag föredrar en mer enhetlig stil, men det är nog svårt att uppnå när många medverkar.Jag funderar på Mothership -- är det ett spel som jag, en rutinerad spelmakare, kan ha nytta av? Vad har Mothership som inte finns i andra SF-spel såsom Traveller, Blue Planer eller Coriolis?
Hull Breach är svincool, men det märks verkligen att det är en antologi, materialet i den är oerhört spretigt.Det finns guldkorn, men också mycket jag inte riktigt förstår poängen med. Jag föredrar en mer enhetlig stil, men det är nog svårt att uppnå när många medverkar.
Ja, många är ju mer entusiastiska till den här antologin än vad jag är. Vad tycker du bäst om i den?Hull Breach är svincool, men det märks verkligen att det är en antologi, materialet i den är oerhört spretigt.
Detta!"kom ihåg att ni spelar ett spel".
Alien fixar du med Hope´s Last Day på en one-shot.Men sluta få mig att köpa fler SF-spel; har ju inte fått Alien, Those Dark Places, Pressure, Ad Astra m fl till bordet ännu!!