Ja typ, Man spelar till TPK och sedan fortsätter det på något sätt. Kanske långt efter att det onda har vunnit för att spelarna "förlorade".Döden är bara början?
Ja typ, Man spelar till TPK och sedan fortsätter det på något sätt. Kanske långt efter att det onda har vunnit för att spelarna "förlorade".Döden är bara början?
Lär bli det jag mest försöker göra i Discworld-rollspelet när det kommerJag har aldrig stött på ett äventyr där rollpersonerna är typ statsvakter med uppdrag att utreda nåt! Jättekonstigt.
Har skrivit detta äventyr där rollpersonerna är vakter på en karavanseraj och måste utreda ett mord:Jag har aldrig stött på ett äventyr där rollpersonerna är typ statsvakter med uppdrag att utreda nåt! Jättekonstigt.
Murderhobos är immuna mot sådant!Kidnappad närstående - I många actionfilmer brukar skurken ofta kidnappa någon som hjälten håller kär. I rollspel har jag aldrig varit med om att en närstående till någon av rollpersonerna har kidnappats av skurken och att det liksom skulle vara höjden av dramatik.
Blir så mycket mer jobb för SL bara och väntetid för de andra , annars så hade jag uppmuntrat det mer.Splittring - I många ensemblefilmer är det inte ovanligt att det blir slitningar inom gruppen och att antingen en lämnar eller alla går åt olika håll i mitten av filmen. Sedan i tredje akten när nöden är som störst återförenas alla igen.