Rollpersonsutmaning januari 2025

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,990
Ok, så idag gödslades det med spel här på forumet så jag börjar med att göra en karaktär till Bargains & Bloodshed.


Regellätt sword & sorcery - låter ballt nu kör vi!
Dessutom är jag ju Team Slump alla dagar i veckan så det här passar som handen i stridshandsken

Vi börjar med abilities, så Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence, Wisdom och Charisma.
Jag rullar 3t6 för var och en och behåller den lägsta tärningen som modifier (hög nivå på min svengelska idag också så alla läsare känner igen sig...)
STR - 11 modifier 2
DEX - 14 modifier 4
CON - 11 modifier 2
INT - 12 modifier 2
WIS - 13 modifier 3
CHA - 10 modifier 2
Ok, så det känns som jag slog ganska bra där!

Hit points
Rulla en. T8 och lägg till CON - jag slår en 7:a och är lite osäker här om det är 11+7=18 som gäller eller om jag ska använda modifiern för CON dvs 7+2=9

Dags att rulla för legacy
Jag slår 4 vilket är Serf

Hastar vidare med Destiny
16 To Steal the Priceless! Coolt!

Grejs att starta med - så jag ska slå 1T4 för att se hur många grejer jag ska slumpa fram, här känns det som det kan bli ett höftskynke eller 4 balla prylar, jag älskar´t. Älskar det extra mycket eftersom jag slår 3. Finns 3 tabeller att slå på, jag kör en gång på vardera.
Hand-sharpened wooden stake (d6)
A pouch of coins from faraway lands.
Expert duelist challenging a character - den sista kommer från Folktabellen, jag väljer att det är en kontakt som jag har.

Förutom namn tror jag bara det är en grej kvar att göra och det är att testa om jag är trollkarl eller bara en enkel barbar. Jag ska klara ett slag mot antingen INT, WIS eller CHA. Det jag ska slå är en T20 och lägga till modifikationen från vald egenskap och få över 15. Jag kör mot WIS för det ger mig +3. Slår 4 så det var ju skit.

Radulf med sin vassa pinne är redo att sno grejer och slå ihjäl godsägare och biskopar!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,990
Rollperson 11
Ingen sa att det måste vara komplicerade spel och jag har fan 20 jävla karaktärer kvar att göra så jag kör vidare på spel i tråden jag nämnde i inlägget ovan, nämligen SNAFU. Häng med här nu för det här kommer gå undan.

I SNAFU tar du rollen som en Supersoldat på hemligt uppdrag.
Slå för KP 1T6+6 KP - slår 6, gött!, så 12 KP
Välj en gimmick - vad är det som gör mig till supersoldat? Jag var inne på teleportera och eftersom det finns med bland exempelkaraktärerna känns det ok att välja.
Välj standardvapen - AK47
Välj namn Luc Devreaux

That´s all folks
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,895
Rollperson 11
Ingen sa att det måste vara komplicerade spel och jag har fan 20 jävla karaktärer kvar att göra så jag kör vidare på spel i tråden jag nämnde i inlägget ovan, nämligen SNAFU. Häng med här nu för det här kommer gå undan.

I SNAFU tar du rollen som en Supersoldat på hemligt uppdrag.
Slå för KP 1T6+6 KP - slår 6, gött!, så 12 KP
Välj en gimmick - vad är det som gör mig till supersoldat? Jag var inne på teleportera och eftersom det finns med bland exempelkaraktärerna känns det ok att välja.
Välj standardvapen - AK47
Välj namn Luc Devreaux

That´s all folks
Yaaay :D
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,990
Nu börjar det ta sig, ligger väl fortfarande några back sen förra veckan iofs. Dax för Rollperson 12
@ceruleanfive har gjort ett hack till Blades in the Dark nämligen Knives in the NIght - A Cut-and-Slashed Heist Role-Playing Game
Forged in the Dark.

Karaktären skapas i 8 steg
1-3. Choose a playbook - Jag kör på Sneak, det ger mig följande actions: Finesse 1 och Prowl 2 (här kan jag kanske potentiellt lägga ut poängen på andra actions?). Så @Man Mountainman påpekade att jag även har 3 fria poäng att sätta ut så jag sätter 2 på scout och 1 på Brawl
Jag får också ett gäng med special abilities Infiltrator, Ambush m.fl som ger mig spelmekaniska fördelar. Här är det inget val utan jag får de 8 som tillhör Sneak. Nej för tusan jag ljuger ju värre än Bagdad-Bob och läser ganska taffligt- jag ska välja EN! ok, jag väljer:
Spectral Shift. You can briefly slip into the ghost field, becoming
ethereal. This costs 2 stress, with an additional 1 stress for each extra
effect: the shift lasts for minutes, you become completely invisible, or
you gain the ability to hover.

4.Välj en vän och en fiende: Låssmeden Eris är min vän och jag passar mig för huntern Maelis för hon är fan inte att leka med.

5. Välj bakgrund: Jag kör på kriminell, young thug jag gillar´t.

6. Vad är det som driver mig? Jag väljer Legacy - namnet Maelith "Dash" Ashwater ska leva för evigt!

7. Vad är Dash last? Slumpar: Pleasure: Gratification from lovers, food, drink, drugs, art, theater, etc.

8. Namn har jag redan valt, Maelith är senig med stripigt rött hår, ser nog ut vara 15 år äldre än hon är, dvs hon ser att var 34.

Potentiellt (ok jag börjar nog vara trött för det känns som jag missar grejer mest hela tiden) skulle jag också plocka på mig startutrustning, min SL sa att jag får börja med allt som Sneak har så jag har:
Låsdyrkar
Klättringsutrustning
Stealth cloak
Silence bomb
Coola natt-goggles!

Redo för en heist!
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,990
Rollperson 13 skapar jag till Expendable Assets.
Minimalistic role-playing rules for a sci-fi landing party

1. Välj namn: Ibanez

2. Så det finns 4 roles, jag ska placera ut lvl2 i en och lvl1 i två.
Brains, Gadgets, Moves och Muscles. Kör på 2 i Moves, 1 i Gadgets och 1 i Brains.

2b. Jag får nu välja lvl antal förmågor i de tre jag valde, så 2 i moves, 1 i Gadget - ja ni fattar
Autofire och Doge i Moves
Security override i Gadgets
Levitation i Brains

Startgear är lika för alla: hjälm, skyddsväst, krafthandske (ok det stod närstridsvapen), Laserbössa och passande gadgets.

Då tror jag Ibanez är redo för att utforska rymden!
 

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
11,019
Location
Värnhem, Malmö
I det postapokalyptiska Ut mot skären börjar jag med att slå mina egenskaper – 3T6 för Kropp (9), Vighet (16) och Närvaro (13), samt 1T6+5 för Härda (6). Jag slår också 1T4 för att får fram min Tur – jag slår 1 och får alltså inte ändra resultatet av några skador eller slag under sessionen. Jag väljer fokuset Akrobat, vilket ger mig fördelar på att klättra, undvika attacker och liknande.

Därefter slår jag fram tre startföremål med 1T4 och 1T10. Resultaten blir 1-4, 3-1 och 3-6: en hök, en bomb och facklor. Eftersom jag slog 3-1 får jag dessutom shant, en mystisk förmåga. Jag får 18: hämta nornorna. Jag kan frammana de tre nornorna, vilka läker gruppen och tvingar en av dem att berätta en mörk hemlighet. Därmed är jag klar.

Njärdil
Kropp 9, Vighet 16, Närvaro 13, Härda 6, Tur 0
Akrobat
Hök, bomb, facklor
Hämta nornorna
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,990
Rollperson 14 - Into the Odd

Man börjar med att rulla 3T6 för Strength, Dexterity, Willpower
STR - 13
DEX - 9
WIL - 12

HP - Man börjar med T6 HP, kan alltså bli en halvdö karaktär från start och jag slår 2 så jag är väl blödarsjuk eller nåt.

Starter package - Så vilken gear man har läser man av i en tabell där man på en axeln läser av sitt högsta värde i STR, DEX eller WILL och på den andra axeln antalet HP, så för min del är det 13 och 2 (ok så om man inte ser tabellen framför sig säger det er inte ett skit) Jag börjar i alla fall med:
Sword (d6)
Pistol (d6)
Crude Armour

Svårare än så är det inte.

Bogislav är redo att klättra ner i nån skum portal och utforska det okända
 
Top