Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
För mig rimmar det illa med att de som jag förstått det sagt att de inte kommer att inkludera någon faktiskt spelvärld.Drakslag och demonslag förankrat i någon sorts kosmologi låter grymt.
För mig rimmar det illa med att de som jag förstått det sagt att de inte kommer att inkludera någon faktiskt spelvärld.Drakslag och demonslag förankrat i någon sorts kosmologi låter grymt.
Att världen är diffus betyder ju inte att den inte innehåller någon metafysik.För mig rimmar det illa med att de som jag förstått det sagt att de inte kommer att inkludera någon faktiskt spelvärld.
Att världen är diffus betyder ju inte att den inte innehåller någon metafysik.
Hello!Looks like we are definitely more in neo/post BRP territory.
Pretty excited about what appears to be HT style character abilities and a bit more player "stuff" to do.
Not really a fan of D&D style rest mechanics in play, but I understand why they are there.
A couple questions if Tomas is feeling generous:
Will there be specific "player races" or can people pick (potentially) any humanoid to play?
What is the level of danger / lethality compared to the black box or Expert rules?
Is progression based on in-game activities (BRP) or on GM awards or something third?
Jag menar, så funkade ju Expert, om jag inte helt missminner mig. Vanliga pinnar erfarenhet, men också bonuserfarenhet.3. A mix of both.
Så människor, alver, dvärgar, ankor. Halvlängsmän? Sedan vete fan… någon sorts djurfolk?1. The base rules support six playable kin.
Vargfolk, enligt spelrapporten från Visby ovan.Så människor, alver, dvärgar, ankor. Halvlängsmän? Sedan vete fan… någon sorts djurfolk?
Pirat-anka, gräs-anka, sång-anka, Peking-anka, Knattar och pingviner gissar jag på!?Så människor, alver, dvärgar, ankor. Halvlängsmän? Sedan vete fan… någon sorts djurfolk?
Delvis medhåll. En tredjepartsaktör som gör något eget i sin värld är ju en sak och inget att göra så mycket åt om licensen ska vara fri. Men desto viktigare att hålla i metafysiken i den egna linjen. Det är tråkigt att upptäcka att produkt A och B inte riktigt matchar bild av världen fast att båda ges ur av samma förlag. (Det var ju lite fällan Äventyrsspel trampade i, där man lite slår undan benen på folk som gärna vill sätta ihop det hela till en enda värld.)Fast då riskerar man ju att måla in sig i ett hörn eller att allt blir ett lapptäcke igen.
Så fort första SL:en eller tredjepartaren släpps in kommer de försöka att tolka och utveckla den metafysik de ser.
Logiskt, det var ju vad alla ville vara efter att de inte fick bli karkioner.Vargfolk, enligt spelrapporten från Visby ovan.
Ja, det är fruktansvärt.Om jag förstår det rätt så går man till -91 med unika förmågor låsta till yrken?
/C
Uff, detta är inte Det Rena BRPs Väg. Det har inte klasser, det är hela poängen! Allt från ’91 är dåligt.Ja, det är fruktansvärt.
Ja, detta.Uff, detta är inte Det Rena BRPs Väg. Det har inte klasser, det är hela poängen!