Försöker få rätsida på sitt snack...
Det är inte konstigt att olika personer har olika smak. Tvärtom är det självklart. Men ett problem med dina önskemål är att de är så motsägelsefulla. Jag skulle exempelvis inte veta hur jag skulle skriva ett äventyr om jag ville tilltala dig.
Tja, Enhörningshornet är den bästa spelarupplevelsen jag haft, sedan gillar jag Svart duell också, det är ett äventyr med glimten i ögat.
Ett äventyr åt mig:
Mystik, klur, lite häftig fight, gärna både skog och berg + lite stadskatakomber... Det är kul.
Dels vill du inte att spelet ska upprepa sig själv och leda till leda - vilket får mig att tänka "jamen då kanske vi kan stoppa in ett samhälle med drakoniter? - det är ju någonting nytt" men samtidigt så gissar jag att du skulle tycka att reptilmänniskor inte hörde hemma i DoD på samma sätt som du inte gillar Trudvangs troll.
Reptilmän, well jo, att sticka till varelser är väl lugnt, att ta bort med - men orcher är ju
mina personliga favoriter!
Har gjort många egna raser förr, tagit bort också för den delen, men för mig hör de fula uschliga orcherna till i grundstapeln för varelser.
Och upprepa och upprepa... Kan man bara göra skog och berg, skog och berg, skog och berg i all eviga tid, då blir det till leda om det
alltid är det. Och vad jag kan se, vad jag vet hittills är väl DoD T det???
Men väldigt mycket och alltid är skillnad. Själv gör jag väl väldigt, väldigt många mystiska skogen-äventyr, men likväl så kan jag se åt städerna, för om de finns så måste det ju hända saker där också. Plus att det är väl ganska sugigt att lira tjuv eller lönnis och aldrig få spela något i en stad?
Fattar du, jag vill ha alltihop, inte en grej ständigt, sure 90% skogsäventyr, men då vill jag nog ha de där 10% stads också.
Du vill dels ha klassisk stämning, så då tänker jag "jamen då kanske ett grottkräl skulle kunna vara något" men samtidigt är ju det något som har gjorts tusenfalt gånger tidigare, så jag gissar samtidigt att du skulle tycka att det vore tråkigt och slentrianmässigt.
Grottkräl - I LOVE IT!!!
Det får mian spelare göra ofta, jag är nog väldigt klassisk SL. De får väl typ alltid springa runt i skogen , vandra i verg och klättra i grottor - men som sagt, lite i staden någon rollspelskväll ibland också.
Instickare:
Sorry Rising, mitt fel är att jag ofta formulerar mig så hårt och rättfram, som en ångvält, att man lätt missförstår mig, jag låter för hård så att man kan tro att jag helt och hållet säger NO!
Ber om ursäkt för detta, det händer jämt. Hoppas du börjar få bättre grepp på vad jag menar med till leda... Man måste ha lite blandning, men självklart älskar jag skog, berg och lera!
...och orcher förståss!
Du måste alltså precisera dig närmare. Säg inte att du vill tillbaka till det klassiska DoD - för det klassiska DoD är det som fanns innan de började med sånt du gillar. Vad du vill tillbaka till påminner mer om något som kan jämföras med Metallica efter att Cliff dog. Vi nostalgiker som gillade DoD innan denna förändring måste ju ändå anses vara de sanna klassikerna.
Jag
försöker ju... men det går inte så bra. Läs alla mina meddelanden till dig och Krille så kanske du förstår en dag vad jag babblar om.
P.S. Alla dina färdiga äventyr och moduler är hjärtligt välkomna till Eldkvast.se - se Kontaktsidan. D.S.