hehe, jo, visst umgås jag mycket med nördar, eller som någon sade: Att ungås med personer vars enda uppgift i livet är att förbruka syre tillför inget till livet och det kan man klara sig utan.krank said:Jag har dessutom träffat fler än en nörd som betraktat den serien som godmodigt inifrån-drivande, dvs de har uppskattat och känt igen sig (och sina vänner).
Livet är för kort för att slösa bort på sådant som inte är det minsta intressant (såsom att diskutera vem är kär i vem i valfri realitysåpa).
Men, det är en stor skillnad på att undvika att göra sådant man inte uppskattar (jag ser väldigt sällan på sport t.ex), och att vara så extrem i sitt nördande att man blir en plåga för andra.
Skall man t.ex sitta en hel kväll runt ett spelbord är det ganska viktigt att alla personer i alla fall har en viss nivå av personlig hygien. Att spela eller spelleda med en person som duschade förra månaden och som bär sina "tur-kläder" som han vägrar tvätta eftersom Steve Jackson vidrört byxorna och Gary Gygax vidrört tröjan är ju extremt frusterande och framförallt äckligt ;-)
Så, vissa personer är och förblir kufar oavsett vad dom kufar med ;-)