Det jag vill komma bort från är den typen av scenario som i alla fall jag spelat där man som rollperson inte har någon agenda, utan där man får höra- "gör vad du vill". Och sen får det utveckla sig över spelpassen allt eftersom rollpersonerna behagar agera på olika sätt. Anledningen till att jag vill bort från det är att det enligt min mening inte är äventyr och inte ska in i den här strukturen. En kampanj i Apocalypse World är till exempel inte något som ska rymmas inom dessa modeller. Det är något annat. Man behöver få en agenda eller en start av äventyret.Lupus Maximus;n281136 said:Hm... Fisktank förutsätter redan att rollpersonerna redan har en agenda som driver dem framåt (som alla andra fiskar i tanken).
Min association till namnet "Fisktank med motorbåt" blir snarare att spelarna flyter på ytan och gör en massa saker, och det finns en bunt NPCer som gör saker under ytan. Men de interagerar väldigt lite med varandra.
Det är sant, motorbåtar kör ju på ytan, attans! FISKTANK MED UBÅTSMOTOR? nä, det funkar nog inte riktigt...